Nowa wersja gry ułatwia korzystanie z FSR 4.0 i poprawia działanie na Steam Decku.
Naughty Dog i Iron Galaxy opublikowali aktualizację 1.1.5 do The Last of Us Part I w wersji na PC. Choć to niewielka łatka, wprowadza kilka istotnych zmian technicznych, w tym oficjalną obsługę FSR 4.0 w ustawieniach gry.
The Last of Us Part I
The Last of Us Part I – łatwiejszy dostęp do FSR 4.0 i poprawki na Steam Decku
Najważniejszą nowością w patchu 1.1.5 do The Last of Us Part I jest pełne wsparcie dla AMD FSR 4.0 bezpośrednio w grze. Od teraz posiadacze kart graficznych z serii AMD Radeon RX 9000 nie muszą już aktywować tej technologii przez sterownik – mogą to zrobić w menu ustawień. Gra wyświetla także wersję FSR, z której korzysta.
W praktyce FSR 4.0 było już obsługiwane przez The Last of Us Part I, ale dotychczas wymagało ręcznej aktywacji. Dodanie opcji bezpośrednio do gry nie zmienia więc jakości obrazu, ale ułatwia dostęp. Co ciekawe, tytuł nadal nie otrzymał wsparcia dla NVIDIA DLSS 3 Frame Generation – jedyny sposób na skorzystanie z tej technologii to płatny mod dostępny przez Patreon.
GramTV przedstawia:
Łatka poprawia także działanie The Last of Us Part I na Steam Decku. Zgodnie z informacjami deweloperów, rozwiązano problem z zniekształconym dźwiękiem, który pojawiał się w niektórych miejscach. Patch zawiera również ogólne poprawki wydajności, stabilności i błędów prowadzących do awarii.
Aktualizacja 1.1.5 do The Last of Us Part I zostanie pobrana automatycznie przy kolejnym uruchomieniu klienta Steam.