Sony ma kłopoty. Fatalne wyniki sprzedaży

Jakub Smolak
2023/01/31 12:00
8
0

PlayStation VR2 może się nie przyjąć tak dobrze, jak zakładało Sony.

PlayStation VR2 miało być prawdziwym konkurentem dla Meta Quest 2. Sony chciało namieszać swoimi goglami na rynku, a sprzęt miał trafić pod strzechy wielu domów. Wszystko wskazuje jednak na to, że na ten moment Sony nie ma powodów do zadowolenia.

Sony ma kłopoty. Fatalne wyniki sprzedaży

PlayStation VR2 – sprzedaż pre-orderów poniżej oczekiwań

Jak donosi agencja Bloomberg, prognozy sprzedaży PlayStation VR2 są znacząco poniżej oczekiwań. Ilość egzemplarzy sprzedanych w ramach zamówień pre-order jest rozczarowująca. Wyłącznie w tym kwartale Sony planowało wysłać do sklepów na całym świecie 2 miliony zestawów. Rzeczywistość zweryfikowała jednak ambitne plany firmy. Finalnie na sklepowe półki trafi około milion sztuk.

Ciężko wyobrazić sobie, że sytuacja może się poprawić. PlayStation VR2 musiałoby okazać się niesamowicie udanym produktem, by gracze szturmem ruszyli do sklepów. Przypomnijmy, że PlayStation VR2 wyceniono w Polsce na 2999 złotych. Gracze zainteresowani zestawem, na który składają się wspomniane gogle wirtualnej rzeczywistości oraz gra Horizon: Call of the Mountain, muszą przygotować się na wydatek rzędu 3299 złotych. Za stację ładowania kontrolerów PlayStation VR2 trzeba będzie natomiast zapłacić 249 złotych.

W ostatnim czasie Sony zaprezentowało pełną listę gier, które będą dostępne w dniu premiery PlayStation VR2. Jest tam naprawdę sporo świetnych tytułów, jednak jak widać graczy dalej ciężko nakłonić do zakupu sprzętu.

GramTV przedstawia:

Komentarze
8
Yarod
Gramowicz
31/01/2023 20:26
Silverburg napisał:

Byłem przekonany, że nie ma możliwości podglądu na TV, Dzięki za obie informacje, być może przydadzą się w przyszłości :)

Yarod napisał:

Nie próbowałem (sam noszę soczewki) ale wpadł mi w oko jakiś wpis na Steamie że Indexa chyba idzie jakoś pogodzić z okularami. Co do małżonki, jest podgląd np na TV, tak graliśmy ze znajomymi.

Tylko taka uwaga, jak miałem starą 1070 to ten podgląd był połowy ekranu, na 3070 jest pełny obraz na TV i smiga płynnie - tak ostrzegam że jest tam jakaś granica sprzętu :)

Silverburg
Gramowicz
31/01/2023 17:10
Yarod napisał:

Nie próbowałem (sam noszę soczewki) ale wpadł mi w oko jakiś wpis na Steamie że Indexa chyba idzie jakoś pogodzić z okularami. Co do małżonki, jest podgląd np na TV, tak graliśmy ze znajomymi.

Byłem przekonany, że nie ma możliwości podglądu na TV, Dzięki za obie informacje, być może przydadzą się w przyszłości :)

Yarod
Gramowicz
31/01/2023 15:19
Silverburg napisał:

Możliwe, specjalistą w tej dziedzinie nie jestem. Patrzę na temat przez pryzmat ceny vs ilość gier, w które bym zagrał i nie ma ich dużo. U mnie VR niestety jest na straconej pozycji, bo non-stop noszę okulary (nie ma dla mnie soczewek), a ponadto przy graniu zawsze towarzyszy mi żona, która siedzi obok na kanapie i śledzi fabułę.

TexXxaS napisał:

VR2 nie sprzedaje się dobrze ponieważ jest zbyt duża konkurencja na rynku i produkt nie wnosi nic nowego w porównaniu do konkurencji. Bez unikalnych cech lub innowacji, konsumenci są skłonni wybierać bardziej znane i ugruntowane marki lub produkty z większą wartością dodaną. Aby poprawić sprzedaż VR2, konieczne jest zidentyfikowanie i wdrożenie unikalnych cech lub usprawnień, aby wyróżnić produkt na rynku.

Nie próbowałem (sam noszę soczewki) ale wpadł mi w oko jakiś wpis na Steamie że Indexa chyba idzie jakoś pogodzić z okularami. Co do małżonki, jest podgląd np na TV, tak graliśmy ze znajomymi.

Co do tematu: jak pisali przedmówcy VR2 nie ma w sobie nic unikalnego, wręcz moim zdanie wygląda jak krok wstecz. Wymieniony tu dużo droższy index wciąga go nosem (a się sprzedaje), Quest jest w podobnej cenie i się sprzedaje nieźle.

Silverburg
Gramowicz
31/01/2023 15:00
TexXxaS napisał:

VR2 nie sprzedaje się dobrze ponieważ jest zbyt duża konkurencja na rynku i produkt nie wnosi nic nowego w porównaniu do konkurencji. Bez unikalnych cech lub innowacji, konsumenci są skłonni wybierać bardziej znane i ugruntowane marki lub produkty z większą wartością dodaną. Aby poprawić sprzedaż VR2, konieczne jest zidentyfikowanie i wdrożenie unikalnych cech lub usprawnień, aby wyróżnić produkt na rynku.

Możliwe, specjalistą w tej dziedzinie nie jestem. Patrzę na temat przez pryzmat ceny vs ilość gier, w które bym zagrał i nie ma ich dużo. U mnie VR niestety jest na straconej pozycji, bo non-stop noszę okulary (nie ma dla mnie soczewek), a ponadto przy graniu zawsze towarzyszy mi żona, która siedzi obok na kanapie i śledzi fabułę.

TexXxaS
Gramowicz
31/01/2023 13:51

VR2 nie sprzedaje się dobrze ponieważ jest zbyt duża konkurencja na rynku i produkt nie wnosi nic nowego w porównaniu do konkurencji. Bez unikalnych cech lub innowacji, konsumenci są skłonni wybierać bardziej znane i ugruntowane marki lub produkty z większą wartością dodaną. Aby poprawić sprzedaż VR2, konieczne jest zidentyfikowanie i wdrożenie unikalnych cech lub usprawnień, aby wyróżnić produkt na rynku.

dariuszp
Gramowicz
31/01/2023 13:21
Silverburg napisał:

Surprised Pikachu face. Gogle w cenie konsoli, a oni zdziwieni, że mało kto chce to kupować.

Cena nie jest problemem. Taki Valve Index to wydatek rzędu 5 tyś zł był na premierę a sprzedawał się wyśmienicie. Quest 2 to jakieś 3k i też sprzedaje się dobrze pomimo tego że masz na stałe wpiętego szpiega.

Mi się wydaje że większym problemem jest fakt że SVR2 nie wnosi nic nowego.

Jak masz jakiekolwiek inne okulary to nie masz powodu by kupić ten headset. Zwłaszcza że chyba wszystkie gry są dostępne również na innych platformach z prostego powodu - nikt nie robi ex-ów bo te za dużo kosztują i nie ma tylu klientów.

Usunięty
Usunięty
31/01/2023 13:05

Cena to jedno, druga strona momenty to fakt że te gry nie powalają, nie są niczym nowym ani przełomowym, wszystko co oferują, jak wyglądają i jak się w nie gra widzieliśmy już na innych platformach i grach VR.

Silverburg
Gramowicz
31/01/2023 12:06

Surprised Pikachu face. Gogle w cenie konsoli, a oni zdziwieni, że mało kto chce to kupować.