Revosim prezentuje nowe akcesoria do symracingu: shifter, sprzęgło i hamulec ręczny

Marka Revosim, należąca do firmy Nacon, rozwija swoje portfolio sprzętu do symulacji wyścigów, prezentując prototypowe wersje shiftera, hamulca ręcznego oraz pedału sprzęgła.

Podczas ostatniego Nacon Connect 2025, informowaliśmy o nowej marce simracingowej należącej do Naconu – Revosim. Teraz baza i kierownica rozbudowują się o kolejne akcesoria. Wszystkie dodatki mają trafić do sprzedaży w październiku 2025 roku, a dodatkowo pokazano też wczesny prototyp obręczy kierownicy o nazwie Monorim.

Revosim
Revosim

Revosim z kolejnymi akcesoriami

Nowy shifter Revosim zapowiada się szczególnie interesująco. Urządzenie łączy funkcje klasycznego układu H-pattern (8-biegowego) oraz sekwencyjnego (ruch do przodu i do tyłu), a przełączanie trybów odbywa się błyskawicznie, za pomocą bocznej dźwigni. W trybie H znajdziemy 6 standardowych biegów, a także dwa dodatkowe: jeden po lewej i jeden po prawej stronie, aktywowane przez podciągnięcie pierścienia, idealne np. jako bieg wsteczny. Do shiftera dołączone są dwa wymienne uchwyty: klasyczny, okrągły uchwyt dla trybu H-pattern oraz końcówka piankowa dla trybu sekwencyjnego. Urządzenie można przymocować zarówno do kokpitu, jak i zwykłego biurka dzięki wbudowanemu uchwytowi zaciskowemu.

Nowy hamulec ręczny typu „fly-off” został wyposażony w czujnik nacisku o sile 150 kg, co ma zapewniać realistyczne odczucia z jazdy, szczególnie w grach symulujących rajdy czy drifting. Tak jak w przypadku shiftera, urządzenie można zamontować zarówno do profesjonalnego stanowiska, jak i do blatu biurka.

Prezentowane sprzęgło stylistycznie i konstrukcyjnie pasuje do wcześniej zaprezentowanego zestawu pedałów (gaz i hamulec) wchodzących w skład serii Revosim Pure. Różni się jednak kształtem nakładki oraz zastosowaniem czujnika efektu Halla. Dodatkowo zastosowano inne sprężyny, które mają zapewnić bardziej realistyczne i zróżnicowane wrażenia w porównaniu do pedału gazu.

Poza nowymi akcesoriami pokazano także wczesny prototyp obręczy kierownicy o nazwie Monorim. Ma ona być przeznaczona do samochodów jednomiejscowych, takich jak bolidy F1 czy prototypy. Pokazano zarówno prototyp roboczy, jak i jeszcze wcześniejszy model wydrukowany w 3D. Data premiery ani cena nie są jeszcze znane.

GramTV przedstawia:

Cała linia Revosim została zaprojektowana jako modularny i wszechstronny ekosystem. Wszystkie elementy mają ze sobą współpracować, niezależnie od tego, z jakiej serii pochodzą. Jak podkreśla Sébastien Waxin, szef działu simracingu w Nacon:

Od początku chcieliśmy stworzyć kompletny ekosystem z modułowością i elastycznością. Hamulec ręczny, shifter, różne obręcze kierownic, pedał sprzęgła, wszystko jako dodatki, które możesz dokupić i rozbudowywać swój zestaw. Seria Pure to dopiero początek. Docelowo, za dwa-trzy lata, użytkownicy będą mogli tworzyć własne konfiguracje na stronie internetowej, dobierając elementy z różnych serii.

Obecnie wszystkie urządzenia są przeznaczone wyłącznie dla użytkowników PC. Nacon nie podał żadnych informacji o ewentualnych wersjach konsolowych.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!