Problem Assassin's Creed Shadows został rozwiązany dwoma głównymi bohaterami. Początkowo mieliśmy zobaczyć jedną postać

Mikołaj Berlik
2025/01/27 09:00

Reżyserzy gry podzielili się przemyśleniami o projekcie.

Przełożenie premiery Assassin's Creed Shadows po raz kolejny przyniosło wiele skutków, jednak tytuł ma się ukazać w bardzo dopracowanym stanie oraz z uwzględnieniem feedbacku uzyskanego podczas niedawnych testów produkcji. Przy okazji tego wydarzenia twórcy podzielili się kilkoma informacjami dotyczącymi procesu tworzenia. Ostatnio dowiedzieliśmy się co sprawiło deweloperom problemy - tym razem dowiedzieliśmy się o pomyśle ostatecznie wykluczonym przez zespół.

Assassin's Creed Shadows
Assassin's Creed Shadows

Assassin's Creed Shadows - jak twórcy rozwiązali problem połączenia shinobi oraz samuraja

W serwisie PCGamer pojawił się wywiad z reżyserami Assassin's Creed Shadows: Charlesem Benoit oraz Jonathanem Dumontem. Poruszono między innymi kwestię posiadania dwóch głównych bohaterów, która zainteresowała spore grono graczy. Początkowo plan Ubisoftu uwzględnił umieszczenie jednej postaci łączącej profesję samuraja oraz shinobi - podobnie jak Jin z Ghost of Tsushima - plan został jednak anulowany na wczesnym etapie rozwoju projektu.

Kiedy mówisz 'Zróbmy Assassin's Creed w Japonii', pierwszym odruchem prawdopodobnie będzie “Potrzebujemy ninja”. Shinobi można określić rolą zabójcy. Podczas wczesnego tworzenia prototypów przyglądaliśmy się innym typom postaci, wtedy pojawił się pomysł stworzenia samuraja. Stało się to również dlatego, że jest on bardzo ikoniczny.

GramTV przedstawia:

Jak już wiemy, deweloperzy postanowili podzielić wspomniane role między dwie postaci. Według Benoit, większa skuteczność w walce nie pasowałaby do stylu shinobi, a taka sytuacja miałaby miejsce, gdyby bohater nosił na sobie samurajską zbroję. Z tego oraz wielu innych logicznych problemów zdecydowano się na design widoczny w finalnej wersji produktu.

Na koniec przypomnijmy, że Assassin's Creed Shadows ostatecznie zadebiutuje 20 marca na PC, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5. Ostatnio dowiedzieliśmy się o szerokiej gamie funkcji ułatwień dostępu dla graczy.

Komentarze
13
Gregario
Gramowicz
09/08/2025 03:33
dariuszp napisał:

Wybacz ale gadasz jakieś głupoty. Nie mówiliśmy o poziomie trudności. Co mają moje argumenty z poziomem trudności? Poziom trudności w serii AC się jakoś specjalnie nie zmienił i nie domagałem się zmiany. Zawsze był żałośnie niski. 

W zasadzie nawet ich chwaliłem że dodali do wysokiego poziomu trudności opcję gdzie strażnicy widzą Cię na dachu oraz fakt że można niszczyć światła jak w starym Splinter Cell. Tyle że niezależne recenzje pokazały że nie miało to sensu bo chodzenie po dachach jest popsute - dosłownie trzeba wstać żeby przejść na drugą stronę dachu co niweluje całą opcję czołgania się. Druga sprawa że niszczenie świateł to nie jest coś z czego korzystasz bo gra ma tak niski poziom trudności że zwyczajnie jest to strata czasu. 

Nie wspominałem o poziomie trudności, tylko podałem przykład z "mniej wymagającymi" graczami. To nie to samo. Może powinienem napisać o graczach z innymi oczekiwaniami, bo mniejsze wymagania (szczególnie słowo: mniejsze) mogą zabrzmieć trochę pejoratywnie.

(Chociaż... (rozważania teoretyczne) jakby jedną, jedyną rzeczą, która ci przeszkadza w AC Shadows był właśnie poziom trudności, to z tego co napisałem, wychodziłoby, że mówiłem o poziomie trudności. Jednak założyłem (chyba słusznie), że tych rzeczy jest trochę więcej, więc "mniejsze wymagania" "inne oczekiwania" mogą się też tyczyć: grafiki, muzyki, mechaniki, klimatu, fabuły etc.)

Miłośnicy wielkich strategii nie ucieszyliby się na wieść, że ich ulubiona gra, w której można ustawić każdy, nawet najdrobniejszy aspekt władanego imperium, nagle ma mniej opcji i nie mogą już sobie ustalać ceny napojów gazowanych w koszarowych automatach. I vice versa, wielbiciele popularnych "Hirołsów" nie byliby pewnie zadowoleni, gdyby seria kojarzona z prostym zarządzaniem zaczęła przypominać te wielkie strategie, w których godzinami można bawić się suwaczkami i klikać różne rzeczy w setkach okienek (i to wszystko podczas jednej tury).

Haha, stary to jest Thief :D

dariuszp
Gramowicz
06/08/2025 21:46
Gregario napisał:

Lepiej, mam wehikuł czasu w postaci gramowych powiadomień. Swoją drogą, fajna sprawa, szczególnie po dłuższym okresie nie logowania się na portalu.

Udowodnić coś? Tobie? Eee, nie. Problem jaki masz z AC Shadows, to twoja sprawa i sam ją musisz przepracować. 

Po prostu, napisałem, że pomimo czasu jaki minął od naszych rozmów o tej grze, ciągle mnie śmieszy, jak osoba "znająca branżę" nie umie się pogodzić, co było widać w wieeelu (wesołych) komentarzach, z faktem, że nie wszystkie gry w jej ulubionym "settingu" muszą być robione pod nią. 

Zresztą założyłbym się, że gdyby deweloper zaczął zmieniać jedną z twoich ulubionych serii pod np. mniej wymagającego gracza, to byłbyś pierwszym, który by się oburzał. Ale w drugą stronę, gdy to ty z premedytacją planujesz sięgnąć po grę z serii skierowanej do innego typu odbiorcy, to ona "powinna" się dostosować pod ciebie. Ciekawa logika i jak wspomniałem, ciągle bawi.

dariuszp napisał:

Masz złotą łopatę że odkopujesz coś ze stycznia? Tak, komentowałem nowego AC bo setting jest czymś co mnie pierwotnie zainteresowało. Właśnie dlatego że GoT to dla mnie coś czym AC powinno być. 

Znowu Ty nie rozumiesz różnicy pomiędzy wyborem fabularnym a kiepskim designem gry. Ale coś czuje że skoro się aktywowałeś tak znikąd i to jeszcze w starym komentarzu - podejrzewam że nawet nie miałeś ochoty zrozumieć argumentu tylko próbowałeś za wszelką cenę udowodnić mi coś. 

Wybacz ale gadasz jakieś głupoty. Nie mówiliśmy o poziomie trudności. Co mają moje argumenty z poziomem trudności? Poziom trudności w serii AC się jakoś specjalnie nie zmienił i nie domagałem się zmiany. Zawsze był żałośnie niski. 

W zasadzie nawet ich chwaliłem że dodali do wysokiego poziomu trudności opcję gdzie strażnicy widzą Cię na dachu oraz fakt że można niszczyć światła jak w starym Splinter Cell. Tyle że niezależne recenzje pokazały że nie miało to sensu bo chodzenie po dachach jest popsute - dosłownie trzeba wstać żeby przejść na drugą stronę dachu co niweluje całą opcję czołgania się. Druga sprawa że niszczenie świateł to nie jest coś z czego korzystasz bo gra ma tak niski poziom trudności że zwyczajnie jest to strata czasu. 

Gregario
Gramowicz
06/08/2025 06:04
dariuszp napisał:

Masz złotą łopatę że odkopujesz coś ze stycznia? Tak, komentowałem nowego AC bo setting jest czymś co mnie pierwotnie zainteresowało. Właśnie dlatego że GoT to dla mnie coś czym AC powinno być. 

Lepiej, mam wehikuł czasu w postaci gramowych powiadomień. Swoją drogą, fajna sprawa, szczególnie po dłuższym okresie nie logowania się na portalu.

Znowu Ty nie rozumiesz różnicy pomiędzy wyborem fabularnym a kiepskim designem gry. Ale coś czuje że skoro się aktywowałeś tak znikąd i to jeszcze w starym komentarzu - podejrzewam że nawet nie miałeś ochoty zrozumieć argumentu tylko próbowałeś za wszelką cenę udowodnić mi coś. 

Udowodnić coś? Tobie? Eee, nie. Problem jaki masz z AC Shadows, to twoja sprawa i sam ją musisz przepracować. 

Po prostu, napisałem, że pomimo czasu jaki minął od naszych rozmów o tej grze, ciągle mnie śmieszy, jak osoba "znająca branżę" nie umie się pogodzić, co było widać w wieeelu (wesołych) komentarzach, z faktem, że nie wszystkie gry w jej ulubionym "settingu" muszą być robione pod nią. 

Zresztą założyłbym się, że gdyby deweloper zaczął zmieniać jedną z twoich ulubionych serii pod np. mniej wymagającego gracza, to byłbyś pierwszym, który by się oburzał. Ale w drugą stronę, gdy to ty z premedytacją planujesz sięgnąć po grę z serii skierowanej do innego typu odbiorcy, to ona "powinna" się dostosować pod ciebie. Ciekawa logika i jak wspomniałem, ciągle bawi.




Trwa Wczytywanie