Wprowadzenie trybu offline jest jedną z najczęściej zgłaszanych próśb przez graczy w przypadku Test Drive Unlimited: Solar Crown. Twórcy wyjdą naprzeciw tym oczekiwaniom, ale trzeba uzbroić się w cierpliwość.
Pomimo że aktualizacja Sezonu 3 wprowadziła tryb solo z wyścigami przeciwko SI (bez obecności innych graczy online), Test Drive Unlimited: Solar Crown nadal wymaga stałego połączenia z internetem. Twórcy ugięli się jednak pod presją graczy i zapewniają, że w grze pojawi się tryb offline, ale dopiero pod koniec cyklu życia gry. Patrząc jednak na to co wydarzyło się z The Crew, to jest to zdecydowanie dobre rozwiązanie, pomimo, że przyjdzie nam na nie poczekać zapewne bardzo długi czas.
Test Drive Unlimited: Solar Crown
Test Drive Unlimited: Solar Crown otrzyma tryb offline. Kiedyś...
Wymóg stałego połączenia z siecią stał się powodem frustracji wielu graczy nowego Test Drive’a, szczególnie tych, którzy zakupili grę w przedsprzedaży i podczas premierowego okna nie mogli przejść nawet do menu głównego z powodu przeciążonych serwerów. Co gorsza, Solar Crown rozłącza gracza nawet w trakcie wyścigu, jeśli nastąpi problem z serwerem (o czym przekonałem się niejednokrotnie na własnej skórze...).
Od burzliwego debiutu gra doczekała się wielu próśb o dodanie trybu offline. Ten temat stał się szczególnie głośny po zamknięciu serwerów The Crew, co całkowicie uniemożliwiło dalsze granie w grę, nawet solo. W kontekście rosnącej kampanii Stop Killing Games, Ubisoft zapowiedział już, że The Crew 2 i The Crew Motorfest otrzymają łatki umożliwiające grę offline, gdy serwery zostaną wyłączone. Test Drive również pójdzie tą drogą.
W przypadku Test Drive Unlimited: Solar Crown, studio KT Racing było do tej pory niechętne takiemu rozwiązaniu. W zeszłym roku reżyser gry Guillaume Guinet w rozmowie z portalem Traxion tłumaczył:
Cała gra została zaprojektowana jako doświadczenie online. Tryb offline całkowicie zmieniłby ten koncept.
Podczas niedawnego spotkania medialnego, Alexander Arthur, menadżer ds. treści wyścigowych w firmie Nacon, potwierdził, że studio rozważa dodanie trybu offline, ale jeśli tak się stanie to dopiero pod koniec cyklu życia gry:
Tryb offline to duży temat. To coś, co planujemy zrobić, ale nie teraz, raczej dopiero na końcu życia gry.
GramTV przedstawia:
Arthur podkreślił również, że wprowadzenie tej funkcji wymagałoby znacznych nakładów pracy i zasobów deweloperskich, których obecnie nie mogą przeznaczyć na ten cel:
Na koniec KT Racing bardzo jasno zapewniło, że nie zamierza w najbliższym czasie wyłączać serwerów, ale już teraz opracowuje plan wsparcia gry na jej końcowym etapie, co wydaje się być:
Nie chcemy sytuacji, w której ktoś kupuje grę, a potem wszystko się kończy i zostaje z niczym. Nie planujemy zamykać serwerów, ale jesteśmy na to przygotowani.
Ja mam mieszane uczucia: nazywanie to sukcesem to jednak nadużycie: napisali ze rozważają, ja też rozważę nabycie kiedyś konsoli... Albo jednak nie, kto wie :)
Tak, a gracze "rozważą" zakup ich gry :D Ja myślę że potencjał jest na takie gry, seria FH najlepszym dowodem. Ja osobiście odbiłem się już na etapie bety - optymalizacja to był dramat i też nie podobały mi się ich praktyki z tym ich "always online" - to ich całe konto "Nacon" to jakiś szit i żeby zacząć wogóle grać trzeba było jakieś upierdliwe rzeczy robić.
Natomiast ogólnie pod kątem logicznym (nie mówię o zasobach) jest dość prosty i powinien załatać spora część sytuaxji: wystarcza serwery prywatne... Tylko jak wpłynie to na zakup kolejnych części :) o to jest pytanie księgowych :)
Też mi się wydaje że to nie jest takie trudne technicznie. Boty SI już są, a przecież nawet na poziomie developmentu na pewno działali lokalnie/offline i dopiero z tego wyszli w "always online". Moze jedynie chodzi o dodanie contentu stricte singleplayer no i dot. zapisu progresu kont userów - rzeczy takich jak postępy i ich synchronizacja itp.
Yarod
Gramowicz
23/07/2025 10:24
wolff01 napisał:
Niby krok w dobrą stronę tylko chyba bardziej taki zabieg PR-owy.
Rozumiem podejście że gra była projektowana jako online, spoko. No tylko że gra chyba jednak ledwo zipie więc może dobrze by było wyjść naprzeciw oczekiwaniom graczy żeby utrzymać zainteresowanie i zrobić z tego priorytet? No tak, ale pewnie tryb kasyno ważniejszy bo to monetyzacja... Ciężko powiedzieć czy tryb offline ma sens, gra może nawet nie doczekać tego momentu, bo decyzja o zwinięciu interesu może nastąpić nagle... myślę że też jest taka własnie idea SKG - żeby zapobiec takim sytuacjom na przyszłość, bo jednak ludzie którzy zdecydowali się na zakup gry okazali jakiś stopień zaufania twórcom i ich utrzymują.
Ja mam mieszane uczucia: nazywanie to sukcesem to jednak nadużycie: napisali ze rozważają, ja też rozważę nabycie kiedyś konsoli... Albo jednak nie, kto wie :)
Natomiast ogólnie pod kątem logicznym (nie mówię o zasobach) jest dość prosty i powinien załatać spora część sytuaxji: wystarcza serwery prywatne... Tylko jak wpłynie to na zakup kolejnych części :) o to jest pytanie księgowych :)
wolff01
Gramowicz
23/07/2025 10:07
Niby krok w dobrą stronę tylko chyba bardziej taki zabieg PR-owy.
Rozumiem podejście że gra była projektowana jako online, spoko. No tylko że gra chyba jednak ledwo zipie więc może dobrze by było wyjść naprzeciw oczekiwaniom graczy żeby utrzymać zainteresowanie i zrobić z tego priorytet? No tak, ale pewnie tryb kasyno ważniejszy bo to monetyzacja... Ciężko powiedzieć czy tryb offline ma sens, gra może nawet nie doczekać tego momentu, bo decyzja o zwinięciu interesu może nastąpić nagle... myślę że też jest taka własnie idea SKG - żeby zapobiec takim sytuacjom na przyszłość, bo jednak ludzie którzy zdecydowali się na zakup gry okazali jakiś stopień zaufania twórcom i ich utrzymują.