Twórcy potwierdzili jedną z najbardziej wyczekiwanych funkcji w Test Drive Unlimited: Solar Crown, a mianowicie możliwość zakupu domów i nieruchomości.
Możliwość kupowania luksusowych willi, przechowywania aut w prywatnych garażach i zapraszania znajomych do swoich rezydencji to cecha rozpoznawcza serii Test Drive Unlimited od czasów pierwszej części wydanej w 2006 roku. W Solar Crown zrezygnowano z tego rozwiązania, ograniczając gracza do mieszkania w hotelu o tej samej nazwie, bez możliwości personalizacji przestrzeni. Oczywiście taki obrót nie spotkał się z pozytywnym odzewem graczy, ale twórcy chcą naprawić ten błąd. Niestety nie prędko doczekamy się tej funkcji.
Test Drive Unlimited
Domy trafią do Test Drive Unlimited: Solar Crown
Twórcy oficjalnie potwierdzili dobre wieści związane z posiadaniem własnego domu w nowym Test Drive, ale taka możliwość pojawi się dopiero w ósmym sezonie, który zaplanowany jest dopiero na lipiec 2026 roku. To kolejny rok czekania i z pewnością decyzja o tak odległym terminie może dziwić, ale twórcy zapewniają, że warto będzie cierpliwie poczekać na tę aktualizację. Alexander Arthur, menedżer treści wyścigowych w Nacon, podczas briefingu prasowego powiedział:
To jedna z najczęściej zgłaszanych próśb ze strony społeczności. Choć domy pojawią się dopiero w ostatnim sezonie drugiego roku, będzie to funkcja znacznie bardziej rozbudowana niż wcześniej.
Co wiemy o systemie nieruchomości, który ma trafić do Solar Crown? W grze dostępne będą domy o różnych rozmiarach, które gracze będą mogli kupować za kredyty zdobyte podczas rozgrywki. W każdym z domów będzie można:
przechowywać samochody w garażu lub ogrodzie
personalizować wnętrza, np. meble, dekoracje, wystrój
zapraszać znajomych do swojej posiadłości
spacerować po biurach nieruchomości, by oglądać oferty lub szukać domów podczas jazdy po mapie
korzystać z głębszej interakcji i większej immersji niż w poprzednich częściach serii
Zanim domy oficjalnie pojawią się w grze, obszary, gdzie będą budowane, będą widoczne jako place budowy, co ma być formą wczesnego zwiastuna i immersyjnej zapowiedzi nadchodzących zmian.
Dlaczego domów nie było od początku? Według Alaina Jarniou, dyrektora kreatywnego Solar Crown i jednego z twórców TDU 1 i 2, decyzja o pominięciu domów w podstawowej wersji gry miała swoje uzasadnienie. Dane z Test Drive Unlimited 2 wskazywały, że gracze spędzali w domach zaskakująco mało czasu. Jarniou wyjaśnił:
Musieliśmy podejmować trudne decyzje produkcyjne. Domy to ogromna funkcja, czasochłonna i kosztowna. Gdy spojrzeliśmy na statystyki z TDU2, zobaczyliśmy, że domy nie były aż tak wykorzystywane. Dlatego postawiliśmy najpierw na gameplay i stworzenie samej wyspy.
GramTV przedstawia:
Deweloperzy przyznają jednak, że po premierze Solar Crown i licznych reakcjach społeczności zrozumieli, jak ważny dla tożsamości serii jest system nieruchomości. Jarniou podsumował:
Widzimy teraz, że domy są postrzegane jako fundament stylu życia w TDU, więc musimy je dodać.
Choć termin jest odległy, zapowiedzi twórców sugerują, że będzie to najbardziej zaawansowany i rozbudowany system domów w historii serii. Jeśli obietnice zostaną spełnione, gracze otrzymają prawdziwe cyfrowe rezydencje, które będą pełnić nie tylko funkcję dekoracyjną, ale staną się integralną częścią rozgrywki i społecznościowej zabawy.
Jestem cały czas od dnia premiery zszokowany tym,czym miał być TDU Solar Crown,a czym finalnie jest.Od ogromnych oczekiwań,po kompletny zawód.Jedno z największych rozczarowań roku :D
I tak jest dużo lepiej niż na premierę, ale jeszcze trochę pracy jest. Tylko, że jak zawsze, można było dać sobie więcej czasu i działać, a oni chcieli to wydać już i jest jak jest. Teraz nie łatwo będzie przekonać ludzi do gry, choć widać że się starają.
Bulcyś
Gramowicz
22/07/2025 02:22
Jestem cały czas od dnia premiery zszokowany tym,czym miał być TDU Solar Crown,a czym finalnie jest.Od ogromnych oczekiwań,po kompletny zawód.Jedno z największych rozczarowań roku :D