Studio Ice-Pick Lodge ujawniło nowe szczegóły dotyczące Pathologic 3, które sugerują, że gra może być znacznie bardziej przystępna niż jej poprzednik.
Nowa mechanika podróży w czasie ma umożliwić graczom swobodne eksperymentowanie bez lęku przed nieodwracalną porażką. “W przeciwieństwie do poprzednich części serii, teraz musisz walczyć o każdy nowy dzień życia miasta” – zapowiadają twórcy. Przy okazji być może sami wkrótce przekonacie się o czym mowa w zapowiedzianym darmowym prologu Pathologic 3.
Pathologic 3
Nowe podejście twórców do mechanik w Patologic 3
Dla wielu graczy Pathologic 2 było fascynującym, ale wyjątkowo trudnym doświadczeniem. Nie chodziło nawet o wysoki poziom trudności, a raczej o poczucie nieuchronnej porażki, rozciągniętej na 40 godzin powolnego umierania. Pathologic 3 ma to zmienić i tym razem historia zaczyna się od porażki, a gracz będzie mógł cofać się w czasie i próbować ją naprawić. Jak tłumaczą twórcy w poście na Steamie:
Ludzie często tak boją się popełniać błędy, że wczytują zapisy, oglądają poradniki, eseje na YouTube albo całkiem porzucają grę. W Pathologic 3 chcemy spojrzeć na błędy z drugiej strony – a co, jeśli każdy z nich można byłoby cofnąć?
Narracja trzeciej części została osadzona wokół przesłuchania głównego bohatera Danłowskiego, co według twórców dzieje się w środku historii. Świat się wali, a jego działania, w tym wprowadzanie kwarantanny, palenie dzielnic, represje wobec obywateli, spotkały się z nieufnością i buntem. Danłowski może jednak w ramach swojej obrony, konstruować alternatywną narrację, cofając się w czasie i próbując zmienić przebieg wydarzeń.
W grze wprowadzono dwa kluczowe mechanizmy:
Amalgamat – tajemnicza substancja, która pozwala na podróże w czasie. Można ją zdobyć m.in. poprzez wykonywanie zadań, rozbijanie luster, a nawet poprzez eutanazję pacjentów, których nie da się uratować. To ograniczony zasób, który trzeba zdobywać z wysiłkiem. Przykładowo można przenieść się z piątego dnia na trzeci, uratować skazaną na śmierć postać, a następnie wrócić do zmienionej rzeczywistości dnia piątego.
Mapa Umysłu (Mind Map) – narzędzie, które pozwala wizualizować podjęte decyzje i ich powiązania. Dzięki niej można zmieniać konkretne wybory z przeszłości, nie naruszając reszty dnia, o ile wydarzenia nie są ze sobą logicznie powiązane.
GramTV przedstawia:
Twórcy podkreślają, że to nie są dodatki – to fundamenty rozgrywki. Niektóre lokacje, zakończenia i wątki fabularne będą możliwe do odkrycia tylko przy określonych kombinacjach decyzji i przyczynowo-skutkowych układach wydarzeń.
Nie chodzi nam o oczywiste dobre i złe wybory. Staraliśmy się, by było ich jak najmniej.
Pathologic 3 wydaje się być zupełnie innym podejściem do idei porażki w grach. Zamiast karać gracza za błędy, gra zachęca do ich popełniania i eksperymentowania, do zadawania sobie pytań “co by było, gdyby” zamiast szukania jednej właściwej odpowiedzi. W czasach, gdy gracze mają dostęp do tysięcy poradników i analiz, Ice-Pick Lodge zachęca do próbowania samemu.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!