To by było na tyle z kolejnych przygód Adama Jensena.
Seria Deus Ex od już prawie dekady pozostaje w zawieszeniu, a fani wciąż czekają na pełnoprawną kontynuację cyberpunkowego cyklu. Choć zapowiedziano już odświeżoną wersję klasyka Deus Ex Remastered zaplanowaną na 2026 rok, najnowsze doniesienia sugerują, że nadzieje na nową odsłonę mogą być całkowicie przekreślone. Według nieoficjalnych informacji opublikowanych na Reddicie projekt nowej gry miał został anulowany.
Deus Ex: Rozłam Ludzkości
Deus Ex – nowa gra z serii miała zostać skasowana
Źródłem rewelacji są dokumenty i wpisy w CV byłych pracowników Eidos Montreal. To właśnie z nich wynika, że zespół pracował nad niezapowiedzianym tytułem, który według społeczności był bardzo prawdopodobnie kolejną odsłoną Deus Ex. Jeden z projektantów wspomina w swoim życiorysie o pracy nad postacią określaną jako stary protagonista w grze science fiction skupionej na skradaniu. Fani nie mają wątpliwości, że opis ten pasuje do bohatera kultowej serii.
W oddzielnym akapicie projektant podał, że został zwolniony w ramach redukcji etatów w studiu. W jego ocenie kolejne zwolnienia są bardzo prawdopodobne. Drugi z twórców także ujawnił w sieci informacje o udziale przy niezapowiedzianej produkcji. Jego wpis miał potwierdzać istnienie tajnego projektu, który według przecieków nie przetrwał fazy wstępnej.
GramTV przedstawia:
Sytuację skomentował również zweryfikowany użytkownik Reddita o nicku MikeStrawMedia, który ma być blisko związany ze sprawą. W jego opinii studio znajduje się w poważnych tarapatach z powodu wieloletnich błędów w zarządzaniu i nie należy spodziewać się poprawy w najbliższym czasie. Według jego informacji w Eidos Montreal planowane są kolejne zwolnienia. Podkreślił, że perspektywy studia wyglądają coraz słabiej.
Oprócz nowego Deus Exa studio miało również skasować inne gry, w tym action-RPG osadzoną w mrocznym świecie fantasy, która skupiała się na ożywieniu znanej serii z wampirami. Tytuł ten miał kłaść nacisk na walkę wręcz oraz parkour. Jeszcze inną skasowaną grą był niezatytułowana przygodówka point&click z walką turową. Nieznany jest również los wieloosobowej gry nastawionej na rozrywkę 3v3, osadzonej w futurystycznym wszechświecie.
Problemy Eidos Montreal ciągną się od czasu przejęcia przez Embracer Group w 2022 roku. To właśnie restrukturyzacja po zakupie miała odsunąć na bok plany stworzenia nowej części. Według wcześniejszych doniesień kierownictwo uznało markę Deus Ex za zbyt niszową, by inwestować w pełnoprawną kontynuację po umiarkowanych wynikach poprzednich odsłon.
No cóż, dobrych gier się już dzisiaj po prostu nie robi
I napisałeś to akurat w roku, który wręcz zasypał nas świetnymi grami... Nikt mocniej ode mnie nie odczuwa smutku po kolejnej już próbie zamordowania tej wybitnej serii (pierwszej dokonał sam jej ojciec, Warren Spector, za sprawą bezczelnie wręcz niedopracowanej Invisible War, a drugiej Square Enix po niewystarczającym sukcesie Mankind Divided), ale to nie znaczy, że cała branża znalazła się w jakimś wyjątkowo złym miejscu. Wierzę, że kiedyś jakiś POWAŻNY wydawca wydrze Eidos oraz całe ich IP z rąk dyletantów z Embracera i jeszcze doczekamy się kontynuacji godnej Human Revolution.
Headbangerr
Gramowicz
Ostatni środa
Mankind Divided mnie znudził. Ostatnio dobrze się bawiłem chyba przy Human Revolution.
Szkoda że to skasowali (jeśli okaże się to prawdą), ale przeczuwałem że i tak nie dostalibyśmy gry na poziomie zbliżonym do poprzednich części.
dariuszp
Gramowicz
Ostatni środa
JakiśNick napisał:
No cóż, dobrych gier się już dzisiaj po prostu nie robi, więc kontynuacje świetnych serii są ubijane. Lepiej wydać kolejną fifkę albo gwiezdne wojny czy innego bfa z season passem, żeby braindead młodzież miała w co pykać.
Mam wrażenie, że teraz lepiej sypnąć kasą na grupę programistów i zostawić ich w spokoju na 3 lata, żeby coś urodzili, bo jak tylko jakieś "zarządzanie" się wkrada to robi się z tego nieudany projekt.
Już nie przesadzaj :-P od lat nie mieliśmy dobrego BF-a. Robienie nawet takich gier jak BF dla EA jest trudne. Zawsze było.
Projekty są tworzone i kasowane cały czas. W ramach projektów tworzy się i kasuje mechaniki cały czas.
Np. Wiedźmin 3 miał mieć walkę na łyżwach by zrobić sceny podobne z książki. Cyberpunk miał mieć cały build netrunnera I miałeś używać tego robota z The Pickup cały czas a nie tylko w oskryptowanej misji. Miał chodzić po ścianach itp. To zostało zwyczajnie z różnych względów wycięte albo porzucone.
Dobrych gier nie brakuje. Ten rok w ogóle był dość dobry pod tym względem. Realnie wiele z tych gier gdyby wyszły w innym roku dostały by GOTY.
To trochę smutne że KCD2 musi konkurować z Expedition 33 bo obie gry zasługują na nagrodę.