Na State of Play pojawiła się prawdziwa bomba dla wszystkich fanów cyberpunku i RPG-ów. Ogłoszono, że Aspyr Media, czyli studio odpowiedzialne za odświeżenie kultowych odsłon Tomb Raidera, zajmuje się produkcją Deus Ex Remastered.
Deus Ex Remastered
Deus Ex Remastered – zapowiedziano odświeżoną wersję kultowego RPG-a
Deus Ex zawsze opierał się na wolności. Kiedy oryginał zadebiutował, na nowo zdefiniował to, czym może być gra wideo, łącząc elementy RPG, akcję, skradanie i rozgałęzione wybory gracza. Każda misja, każdy poziom i każdy wynik dostosowywały się do decyzji podejmowanych przez gracza – podkreślają autorzy projektu.
Odświeżone Deus Ex ponownie zabierze nas do mrocznej wizji przyszłości. W roku 2052 świat balansuje na granicy upadku. Choroby rozprzestrzeniają się bez żadnej kontroli, a ukryte organizacje w cieniu kształtują losy ludzkości. Wcielimy się w JC Dentona, agenta UNATCO z nanotechnologicznymi ulepszeniami, który podróżuje od Nowego Jorku, przez neonowe zaułki Hongkongu, po tajemnicze lokacje w Paryżu i słynne laboratoria Area 51.
Projekt został zrealizowany dzięki współpracy studiów Aspyr oraz Eidos-Montréal. Choć szczegóły partnerstwa pozostają tajne, twórcy zapewniają, że ich misją było zachowanie DNA oryginału, jednocześnie przenosząc doświadczenie w realia współczesnych standardów.
Naszym celem było zachowanie prawdy, unowocześnienie narzędzi i przygotowanie nowego pokolenia agentów na to, co nadejdzie – deklarują deweloperzy.
GramTV przedstawia:
Remaster nie ogranicza się wyłącznie do podbicia rozdzielczości. Wszystkie lokacje otrzymały nowe oświetlenie, dynamiczne cienie, systemy cząsteczkowe oraz tekstury w wyższej jakości. Po raz pierwszy gracze zobaczą także odświeżone modele postaci, pełną synchronizację ruchu warg z kwestiami dialogowymi oraz fizykę ragdoll.
Deus Ex Remastered
Kiedy Deus Ex pojawiło się w 2000 roku, sterowanie zostało stworzone z myślą o klawiaturze i myszce, co czyniło je trudnym do przeniesienia na konsole. Wczesne porty nie oddawały w pełni swobody oryginału. Teraz system sterowania został zaprojektowany od podstaw, aby działał intuicyjnie zarówno podczas skradania się zaułkami, jak i w czasie frontalnych szturmów.
Nasze podejście inspirowaliśmy rozwiązaniami z gier Deus Ex: Human Revolution oraz Mankind Divided. Postawiliśmy na ulepszone menu kołowe, płynne zarządzanie bronią oraz intuicyjną nawigację, dostosowaną do współczesnych kontrolerów – informują autorzy.
Poinformowano również, ze premiera Deus Ex Remastered odbędzie się już 5 lutego 2026 roku.
Szczerze mówiąc drażnią mnie takie remastery, podobnie jak w przypadku Neverwinter nights. Nie oczekuje, że wszystko nagle podciągną graficznie do najnowszych standardów, ale chciałbym żeby to nie było dodanie AA, DLSS i RTX i nowej nalepki z ceną. Fajnie, że dadzą kilka nowocześniejszych rozwiązań, ale skoro robisz remaster możnaby zrewidować przestarzały silnik, modele i tekstury. Nie widzę ceny, ale jeśli skasują jak za nową grę minimalnym nakładem prac, to dla mnie zwykły cash grab.
Jak mycie starego kurczaka ludwikiem i przeklejenie daty ważności.
Dlatego w branży funkcjonuje tak pojęcie remaster jak i remake. Remaster najczęściej ma na celu sprawienie by gra działała na aktualnych sprzętach i upiększenie jej bez znacznego ingerowania w strukturę gry (modele itd.) dlatego graficznie najczęściej ogranicza się do poprawy tekstur i dodania nowych bajerów graficznych, a nie zrobienia od nowa animacji, modeli, wymiany silnika itd.
Silverburg
Gramowicz
25/09/2025 13:54
Gacek52 napisał:
Jak mycie starego kurczaka ludwikiem i przeklejenie daty ważności.
Kolega pracuje w gastronomii? Tekst zacny, od razu poprawił mi humor :)
Gacek52
Gramowicz
25/09/2025 11:21
Szczerze mówiąc drażnią mnie takie remastery, podobnie jak w przypadku Neverwinter nights. Nie oczekuje, że wszystko nagle podciągną graficznie do najnowszych standardów, ale chciałbym żeby to nie było dodanie AA, DLSS i RTX i nowej nalepki z ceną. Fajnie, że dadzą kilka nowocześniejszych rozwiązań, ale skoro robisz remaster możnaby zrewidować przestarzały silnik, modele i tekstury. Nie widzę ceny, ale jeśli skasują jak za nową grę minimalnym nakładem prac, to dla mnie zwykły cash grab.
Jak mycie starego kurczaka ludwikiem i przeklejenie daty ważności.