Nowe zakończenie Baldur’s Gate 3 to nie zasługa fanów. Larian chciało uniknąć rywalizacji ze Starfieldem

Radosław Krajewski
2025/06/25 15:00
3
0

Aktorka ujawniła, że deweloperzy już wcześniej chcieli stworzyć nowe zakończenie dla jej bohaterki z Baldur’s Gate 3.

Chociaż od premiery Baldur’s Gate 3 miną już wkrótce dwa lata, to Larian Studios cały czas wypuszcza nowe aktualizacje, a ostatni duży patch zadebiutował pod koniec kwietnia bieżącego roku. Deweloperzy przez cały ten okres przygotowali kilka nowych zakończeń, w tym rozbudowany epilog dla Karlach. Wielu graczy przypisywało tę zmianę własnemu zaangażowaniu i krytyce pierwotnej wersji, jednak głos aktorki rozwiewa wszelkie wątpliwości: to nie fani, a z góry zaplanowana decyzja Larian Studios.

Baldur’s Gate 3

Baldur’s Gate 3 – fani nie mieli wpływu na zmianę zakończenia Karlach

Fani nie mieli żadnego wpływu na mój powrót. To było zaplanowane od samego początku – przyznała Samantha Béart, która użyczyła głosu Karlach.

Pierwotne zakończenie Karlach uznawano za niedopracowane - postać po prostu ruszała do Avernusa i znikała bez większego rozwinięcia. Nowa wersja, w której bohaterka pali cygaro i w stylu punk-rocka rusza ku piekielnej przygodzie z przyjaciółmi, została uznana za znacznie bardziej satysfakcjonującą.

Fani narzekali na zakończenie wątku Karlach już wkrótce po premierze gry. Zdaniem Béart Larian nie miało czasu dopracować historii jej bohaterki, gdyż studio śpieszyło się wydać Baldur’s Gate 3, aby ominąć debiut konkurencyjnego RPG-a, czyli Starfielda od Bethesdy.

Starfield miał wyjść tego samego dnia, prawda? Więc Larian stwierdziło: „Wydajemy miesiąc wcześniej”. I tak, chyba nikt się nie spodziewał, że ludzie tak szybko dotrą do końca i wrzucą calą rozgrywkę na YouTube - wspomina aktorka.

GramTV przedstawia:

Mimo to wiele osób sądziło, że to szybka reakcja na krytykę przyczyniła się do zmiany zakończenia Karlach. Béart jednak wyjaśnia, że studio miało plan od początku.

Praktycznie od razu po premierze dostałam telefon - ludzie wciąż byli w kreatorze postaci, gdy poproszono mnie o dogranie dodatkowego zakończenia. Jeśli dobrze liczę, zajęło to około miesiąca, by je wprowadzić.

Na pytanie, czy była to klasyczna reakcja na głos społeczności, Béart odpowiada z uśmiechem:

To wszystko było bardzo normalne, z zewnątrz wygląda, jakby fani mieli ogromny wpływ. Ale nie, to było całkowicie zaplanowane, przykro mi. Myślę, że Larian to przewidziało, przetestowali wszystko i tyle.

Komentarze
3
Ray
Gramowicz
25/06/2025 19:48

Zakończenie bardzo mi się podobało, bo jest to bardzo typowe zagranie dla kampanii DnD. Zamiast spocząć na laurach, jeden wątek został niedokończony, więc następuje zmiana otoczenia i gracze mogą cieszyć się postaciami dłużej.

Silverburg
Gramowicz
25/06/2025 16:59

Ja żałuję, że jej wątek nie został zakończony. Wygląda, jakby miał zostać dokończony w dodatku, którego niestety nie dostaniemy.

dariuszp
Gramowicz
25/06/2025 16:26

Tylko brakuje muzyki z Doom 2016 XD




Trwa Wczytywanie