Oddaj swój głos w plebiscycie GRAM AWARDS 2022

Netflix odbił się „od dna”. Platforma zanotowała ogromny przyrost subskrybentów

Radosław Krajewski
2022/10/19 08:00

Firma podała nowe wyniki kwartalne, które są dużo lepsze od prognozowanych.

Dwa pierwsze kwartały bieżącego roku nie były udane dla Netflixa. Platforma przez pierwsze pół roku straciła aż 1,17 mln subskrybentów. Niektórzy wieścili już powolny upadek serwisu, który nie jest w stanie rywalizować z konkurencją. Jednak Netflix udowadnia, że nie tylko nie zamierza zrezygnować z walki o utrzymanie pozycji lidera, ale również, że rynek streamingu nie jest jeszcze nasycony. Chociaż firma prognozowała wzrost użytkowników o 1 milion, to ostatecznie udało im się przekonać aż 2,41 mln nowych subskrybentów.

Netflix odbił się „od dna”. Platforma zanotowała ogromny przyrost subskrybentów

Netflix z nowym rekordem liczby subskrybentów

Łączna liczba wszystkich aktywnych abonentów wynosi obecnie 223,1 mln na całym świecie. Netflix mocno liczy, że ograniczenie dzielenia kont oraz wprowadzenie tańszego planu z reklamami jeszcze w 2022 roku pozwoli nie tylko utrzymać rekordową liczbę subskrybentów, ale również zachęcić wielu nowych widzów do wykupienia abonamentu. Tym samym platforma prognozuje, że w czwartym kwartale bieżącego roku zyska aż 4,5 nowych klientów. Będzie to jednak wyraźny spadek w porównaniu do wyniku z analogicznego kwartału ubiegłego roku, który wyniósł 8,3 miliona.

GramTV przedstawia:

Netflix nie ujawnił, ilu z prognozowanych nowych subskrybentów w czwartym kwartale wybierze tańszy plan z reklamami. Firma optymistycznie jest nastawiona do uruchomienia nowego planu, ale nie spodziewają się istotnego wkładu do końca bieżącego roku. Natomiast przewidują stopniowe zwiększanie członkostwa nowego planu w miarę upływu czasu.

Firma podała także, że w przyszłych raportach nie będą udostępniać przewidywań kolejnych celów dotyczących subskrybentów. Netflix chce skupić się na wynikach finansowych, a nie uzależnieniu całego raportu od sukcesu lub porażki zakładanego celu tego jednego wskaźnika, który był istotny również dla inwestorów.

Komentarze
1
koNraDM4
Gramowicz
19/10/2022 11:37

Mnie raczej ciekawi ilu z nich wpadło na miesiąc lub dwa by nadrobić zaległości. Netflix od jakiegoś czasu ma miesiące posuchy gdzie nie ma za wiele głośnych premier, po czym wpada na serwis takie Squid Game albo Dahmer - wtedy robi się głośno o takich produkcjach i ludzie przychodzą by pochłonąć to co jest i raczej lecą dalej. Wiem, że planują (albo już to wprowadzili) by seriale pojawiały się w odcinkach, a nie jako całość co za tym idzie - jeśli ktoś planuje być cały czas na bieżąco to będzie musiał usługę wykupić na co najmniej trzy miesiące (zakładając, że dany serial ma 10 odcinków wypuszczanych co tydzień ale trafiają się jeszcze takie po 13 odcinków, a czasami po 8).