Marvel's Avengers wbiło sobie kolejny gwóźdź do trumny? Kontrowersyjne zmiany

Wincenty Wawrzyniak
2021/03/15 08:00
5
0

W dużym skrócie: będzie jeszcze więcej grindu. Ale za to dostaniemy rozkład jazdy i Crystal Dynamics planuje wspierać grę przez lata…

Czy naturalna śmierć gry Marvel’s Avengers to jedynie kwestia czasu? Nie wiemy wprawdzie, czy można już odpowiadać na to pytanie ze stuprocentową pewnością, ale pewne jest jedno: studio Crystal Dynamics nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa i – przynajmniej na razie – nie zamierza się poddawać.

Mniej więcej w połowie ubiegłego miesiąca poznaliśmy wreszcie datę premiery rozszerzenia dodającego do gry nową postać oraz wersji na konsole nowej generacji, czyli PlayStation 5 i Xboksa Series X/S. Nieco później dowiedzieliśmy się, że Square Enix planuje wypuszczać nowe postacie co najmniej przez kolejne kilkanaście miesięcy, aby niedawno otrzymać konkretne informacje na temat wspomnianej wersji na nową generację.

Marvel's Avengers wbiło sobie kolejny gwóźdź do trumny? Kontrowersyjne zmiany

W międzyczasie na horyzoncie pojawiły się jednak niepokojące wieści – jak zauważyli między innymi dziennikarze serwisu Eurogamer, na oficjalnej stronie gry Marvel’s Avengers pojawił się artykuł (dopiero kilka dni później również w polskiej wersji językowej) prezentujący zmiany dotyczące przedmiotów kosmetycznych oraz punktów doświadczenia. Jak czytamy w tekście, od czasu premiery we wrześniu zespół ds. równoważenia przyglądał się krzywej PD za poziomy od 1 do 50 i ostatecznie twórcy doszli do wniosku, że należy wprowadzić szereg zmian mających na celu rozwiązanie dwóch głównych problemów. Jakich?

Obecna „krzywa” PD nie jest tak naprawdę krzywą. W większości gier RPG liczba PD potrzebna do osiągnięcia kolejnego poziomu wzrasta wraz z każdym poziomem według krzywej, ale nasz system opiera się na linii prostej. Prowadzi to do problemów z tempem rozwoju, takich jak zbyt szybkie przyznawanie punktów umiejętności, co może być dezorientujące i przytłaczające dla nowych graczy. Chcemy, aby każda decyzja o pozyskaniu umiejętności lub bohaterstwa była znacząca.

Dalej możemy przeczytać, że – w świetle tych problemów – deweloperzy postanowili zwiększyć liczbę punktów doświadczenia potrzebną do osiągnięcia nowego poziomu. Krótko mówiąc, nasi bohaterowie w Marvel’s Avengers mają rozwijać się wolniej, niż miało to miejsce wcześniej. Jak nietrudno się domyślić, zmiana spotkała się z ogromną krytyką ze strony graczy, którzy w miażdżącej większości zgadzają się co do tego, iż w grze jest już wystarczająco dużo grindu. A na pewno nie potrzeba go więcej.

GramTV przedstawia:

Ostatecznie jeden z deweloperów postanowił opublikować na forum Reddit obszerny post, w którym spróbował wytłumaczyć, dlaczego Crystal Dynamics zdecydowało się podjąć taką decyzję. Dowiedzieliśmy się (po raz kolejny), że głównym celem wprowadzenia zmian w systemie doświadczenia jest spowolnienie tempa rozwoju bohaterów. Jak twierdzi twórca, problem miał polegać na tym, że bardzo szybko dostawało się dużo punktów umiejętności i nie było czasu ich wydać, przejrzeć zdolności i przyzwyczaić się do zmian. Zanim to zrobiliśmy, wyruszaliśmy już na kolejną misję i znowu zdobywaliśmy kilka następnych poziomów.

To miało natomiast wprowadzać chaos i dezorientować gracza. Po wprowadzeniu wymienionych wyżej zmian rozwinięcie jednej postaci do maksymalnego poziomu powinno zająć przeciętnie od 3 do maksymalnie 5 godzin więcej. Jak przyznaje dalej twórca, Crystal Dynamics naprawdę chce, aby ludzie zdobywali kolejne poziomu, ponieważ granie pełnym składem Avengersów powinno być najprzyjemniejszą rzeczą, jaką można zrobić. Nie chcą jednak, aby zdobywanie poziomów było przytłaczające lub zmniejszało satysfakcję ze zgłębiania każdej wykupionej umiejętności. Co na to gracze? Chyba nie musimy odpowiadać na to pytanie.

W świetle tych wszystkich kontrowersji pojawiły się kolejne wieści – jak podaje serwis MP1ST, podczas ostatniej transmisji na żywo prezentującej w akcji nowego bohatera, czyli Hawkeye’a, deweloperzy zapewnili, że zamierzają wspierać Marvel’s Avengers jeszcze przez kolejne lata. Zapewnili, że w planach jest naprawdę sporo nowości. Czy produkcję rzeczywiście da się uratować? Cóż. Zobaczymy.

Na ten moment pozostaje poczekać do 18 marca, kiedy udostępnione zostanie DLC z kolejnym superbohaterem oraz wersja na sprzęt nowej generacji. Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Marvel’s Avengers zadebiutowało 4 września bieżącego roku na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4, Xbox One, a także na platformie Stadia. Zainteresowanych zapraszamy do lektury naszej recenzji.

Komentarze
5
Sanders-sama napisał:

Wiecie jaka jeszcze gra miała być wspierana latami? Ta co ostatnio wyciągnęli jej wtyczkę po roku milczenia... Anthem chyba się to nazywało ;D

Anthem to Anthem, ja pamiętam że NFS Heat dostało szybkie wyciągnięcie wtyczki jak na tego typu grę :D

naked_snake_27
Gramowicz
15/03/2021 12:00

Trzeba czekać na Revengers...

Sanders-sama
Gramowicz
15/03/2021 11:20

Wiecie jaka jeszcze gra miała być wspierana latami? Ta co ostatnio wyciągnęli jej wtyczkę po roku milczenia... Anthem chyba się to nazywało ;D




Trwa Wczytywanie