Duża aktualizacja Manor Lords już dostępna w ramach eksperymentalnej bety.
Miłośnicy Manor Lords mogą zacierać ręce. Po dziewięciu miesiącach przerwy pojawiła się bowiem duża aktualizacja. Owa przerwa doprowadziła do pogorszenia nastrojów wśród społeczności graczy, w wyniku czego ocena gry na Steamie spadła w ciągu ostatnich trzydziestu dni z poziomu „bardzo pozytywny” do „mieszany”.
Manor Lords
Manor Lords: nowe mapy, tryby, surowce i budowle. Masa zmian w aktualizacji
Grzegorz Styczeń przeprosił społeczność za tak długi czas oczekiwania, tłumacząc, że musiał przemyśleć błędy z przeszłości, aby uniknąć ich w przyszłości. Jak wyjaśnił, jednocześnie skupiał się na powiększeniu zespołu deweloperskiego oraz na próbie rozwiązania zbyt wielu problemów.
Przepraszam, że tym razem to tyle trwało. Analizuję, co poszło nie tak, aby upewnić się, że to się już nie powtórzy. Skupiłem się na rozbudowie zespołu deweloperskiego i wziąłem na siebie zbyt wiele problemów naraz.
Najnowsza eksperymentalna beta, dostępna dla graczy, kompletnie przebudowuje grę. Jedną z pierwszych nowości, którą zauważą gracze po zainstalowaniu łatki, jest dostęp do nowych map oraz możliwość wyboru początkowej lokalizacji na ekranie ustawień gry. Gracze mogą także wybrać nowe tryby rozgrywki.
Do dyspozycji graczy oddano teraz kamieniołom, wapiennik oraz kamieniarza. Z budynkami są też związane nowe surowce. Aktualizacja wprowadza podział regionów na różne środowiska, które mają wpływ na efektywność niektórych budowli. Jako przykład podano chlewy, których wydajność wzrasta na terenach zalesionych.
Oprócz tego, do gry dodano konieczność utrzymywania i konserwacji wzniesionych struktur. Przebudowano system aprobaty oraz wprowadzono liczne zmiany balansujące dotyczące większości aspektów rozgrywki. Rozszerzono również listę dostępnych zasobów żywnościowych – warzywa zostały rozdzielone na kapustę, marchew i buraki. Podobnie mięso, które teraz występuje w postaci baraniny, koźlęciny, wieprzowiny, wołowiny, kurczaka i drobnej zwierzyny.
GramTV przedstawia:
Deweloperzy zadbali również o poprawki błędów, a także modyfikacje w zakresie interfejsu użytkownika. Pełna lista zmian i nowości dostępna jest w tym miejscu.
Od teraz celem jest skupienie się na mniejszych aktualizacjach, ale publikowanych częściej, zaczynając od poprawek błędów i dopracowania. Pozostałe „Development Perks” również się pojawią (w becie znajdziecie pierwsze 9).
Niestety, aktualizacja niesie ze sobą również złą wiadomość. Ze względu na ogromny zakres zmian, dotychczasowe zapisy gier przestaną działać.
A jak już się dorobisz większej ilości wieśniaków to jakoś to się wyrównuje lub to surowce stają się problemem? Już od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą produkcją bo nudzić mi się zaczyna rozpoczynanie nowej gry z powodu problemów wydajnościowych w innych produkcjach :D
W takim Foundation na ten przykład farmy i hodowle zwierząt działają znacznie mniej efektywnie jeśli masz już rozbudowane królestwo i mało FPS przez co czujesz potrzebę postawienia ich jeszcze więcej i w końcu okazuje się, że produkujesz jeszcze mniej pomimo posiadania większej ilości farm i hodowli :D
No właśnie teraz weszło tyle zmian że co bym Ci nie powiedział - nie wiem ile będzie w tym prawdy.
Z problemami wydajnościowymi to mi nie mów. Tyle maltretowałem Dwarf Fortress że hej tylko po to by się okazać że 16-rdzeniowy procesor i 32gb ram to nadal za mało by uciągnąć symulację w późniejszym etapie gry. Plus taki że zawsze możesz zacząć od nowa i jeszcze wystartować obok starej lokacji.
Ale przed patchem generalnie później jest łatwiej tylko trzeba dbać o zadowolenie wieśniaków i handel.
koNraDM4
Gramowicz
04/10/2025 14:50
dariuszp napisał:
Ciekaw jestem czy na początku zaczniemy dostawać trochę szybciej wieśniaków.
Na ogół w tego typu grach problemy są surowce ale w Manor Lords początkowo mamy nadmiar surowców bo wieśniacy są bardzo efektywni ale ich brak sprawia że nawet jak coś wybudujemy to trudno to obsadzić.
A jak już się dorobisz większej ilości wieśniaków to jakoś to się wyrównuje lub to surowce stają się problemem? Już od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą produkcją bo nudzić mi się zaczyna rozpoczynanie nowej gry z powodu problemów wydajnościowych w innych produkcjach :D
W takim Foundation na ten przykład farmy i hodowle zwierząt działają znacznie mniej efektywnie jeśli masz już rozbudowane królestwo i mało FPS przez co czujesz potrzebę postawienia ich jeszcze więcej i w końcu okazuje się, że produkujesz jeszcze mniej pomimo posiadania większej ilości farm i hodowli :D
dariuszp
Gramowicz
03/10/2025 15:26
Ciekaw jestem czy na początku zaczniemy dostawać trochę szybciej wieśniaków.
Na ogół w tego typu grach problemy są surowce ale w Manor Lords początkowo mamy nadmiar surowców bo wieśniacy są bardzo efektywni ale ich brak sprawia że nawet jak coś wybudujemy to trudno to obsadzić.