Kolejna gra-usługa umiera na naszych oczach. Produkcja wytrzymała tylko sześć miesięcy

Radosław Krajewski
2025/03/13 11:15
0
0

Tytuł nie tylko został anulowany, ale również zamknięto odpowiedzialne za nie studio.

Deweloperzy z Mountaintop Studios poinformowali, że ich sieciowa gra-usługa Spectre Divide wkrótce zostanie zamknięta. Produkcja zadebiutowała na komputerach osobistych na początku września 2024 roku, a zaledwie dwa tygodnie temu trafiła na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Debiut na nowych platformach najwyraźniej nie pomógł i wieloosobowa strzelanka będąca konkurencją dla Overwatcha 2, czy Valorant nie będzie dłużej rozwijana. Co więcej, studio poinformowało, że wkrótce serwery zostaną wyłączone, a Mountaintop przestanie istnieć.

Spectre Divide

Spectre Divide – kolejna gra-usługa zostanie zamknięta krótko po swojej premierze

W długim oświadczeniu studia czytamy, że Spectre Divide będzie działać jeszcze przez jakiś czas. Twórcy ogłosili, że serwery gry zostaną wyłączone w ciągu najbliższych 30 dni, ale dokładna data nie została podana. W produkcji nie działa już wirtualny sklep z przedmiotami kosmetycznymi, a Mountaintop Studios obiecało zwrócić pieniądze graczom, którzy dokonali jakichkolwiek mikrotransakcji po starcie pierwszego sezonu, który ruszył 25 lutego.

Studio dodało, że starali się znaleźć inwestora lub wydawcę, aby utrzymać działalność studia i samej gry. Ze względu na trudną sytuację całej branży gier, nikt nie był zainteresowany dalszym rozwijaniem Spectre Divide, w które w pierwszym tygodniu od premiery zagrało aż 400 tysięcy graczy, a na wszystkich platformach liczba jednocześnie aktywnych użytkowników wynosiła 10 tysięcy.

Drodzy Fani Spectre,

Minęły dwa tygodnie od premiery Spectre Divide Sezon 1: Flashpoint. Jesteśmy niezwykle wdzięczni za całą pozytywną energię i wsparcie, jakie okazaliście w tak krótkim czasie.

Niestety, premiera Sezonu 1 nie osiągnęła takiego poziomu sukcesu, który pozwoliłby nam utrzymać grę i zapewnić przyszłość Mountaintop.

Pierwszy tydzień był dla nas optymistyczny – zagrało w grę około 400 000 graczy, a maksymalna liczba jednocześnie aktywnych użytkowników wynosiła 10 000 na wszystkich platformach. Jednak w miarę upływu czasu liczba aktywnych graczy i przychody nie były wystarczające, aby pokryć codzienne koszty utrzymania Spectre i studia.

Od premiery na PC staraliśmy się jak najlepiej wykorzystać nasze ograniczone zasoby, ale w tym momencie brakuje nam już funduszy na dalsze wspieranie gry. Oznacza to, że Mountaintop zakończy swoją działalność pod koniec tego tygodnia.

Planujemy wyłączyć Spectre w ciągu najbliższych 30 dni, ale przedtem wyłączymy możliwość dokonywania nowych zakupów i rozpoczniemy zwroty za wszystkie wydatki dokonane od premiery Sezonu 1. Wkrótce podamy więcej szczegółów w tej sprawie.

Zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy, aby kontynuować działalność – szukaliśmy wydawcy, dodatkowych inwestycji czy nawet możliwości przejęcia przez większą firmę. Niestety, nie udało nam się tego osiągnąć. Branża gier znajduje się obecnie w trudnym miejscu.

To dla nas bolesna wiadomość do przekazania. Kochamy Spectre i jesteśmy ogromnie dumni z tego, co stworzyliśmy wspólnie z naszą społecznością.

W imieniu całego zespołu Mountaintop chcemy podziękować społeczności Spectre za wsparcie przez te ostatnie lata. Każda chwila była dla nas wyjątkowa i naprawdę będzie nam Was brakować. Szczególne podziękowania kierujemy również do naszych niesamowitych inwestorów – bez Was Spectre nigdy nie stałoby się rzeczywistością.

GramTV przedstawia:

W momencie wrześniowej premiery na Steam liczba jednocześnie grających w Spectre Divide wynosiła 30,971, co jest rekordem dla tej gry. Produkcja szybko zaczęła tracić graczy i już w grudniu jednocześnie przy tej produkcji bawiło się zaledwie nieco ponad 200 osób na Steam. Nie pomogła nawet konsolowa premiera, która na platformie Valve zwiększyła aktywność jednoczesnych graczy do zaledwie 1 125 osób. W ostatnim tygodniu na Steam zanotowano w Spectre Divide od 334 do 626 jednocześnie zalogowanych do gry użytkowników.

Tym samym Spectre Divide jest kolejną wielką porażką sieciowej gry-usługi po ubiegłorocznym Concord. Produkcja sfinansowana przez Sony przetrwała zaledwie dwa tygodnie na rynku i również doprowadziła do zamknięcia dewelopera, w tym przypadku Firewalk Studios.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!