Half-Life 3 jako „ostatni rozdział” serii. Trzecia część ma zamknąć cykl

Patrycja Pietrowska
2025/05/26 19:00
3
1

Half-Life 3 ma być finałem kultowej serii.

Jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że Half-Life 3 nie tylko jest w produkcji, ale i grywalny od początku do końca. Najnowsze, nieoficjalne doniesienia sugerują, że Valve podchodzi do tego projektu w sposób szczególny. Half-Life 3 ma być bowiem projektowany jako „ostatni rozdział” całej serii.

Half-Life 2
Half-Life 2

Half-Life 3 jako ostatnia część serii

Zgodnie z wieściami przekazanymi przez informatora DanielaRPK (via Insider Gaming), Valve ma rozwijać Half-Life 3 jako „ostatni rozdział” serii. Nie jest jednak jasne, czy oznaczałoby to koniec tylko dla głównych odsłon fabularnych, czy również dla ewentualnych przyszłych spin-offów.

GramTV przedstawia:

Należy wspomnieć, że Valve wciąż nie potwierdziło oficjalnie prac nad Half-Life 3. Premiera poprzedniej części, Half-Life 2, miała miejsce ponad dwie dekady temu. Można by spekulować, choć są to jedynie przypuszczenia, że deweloperzy chcą uniknąć kolejnego dwudziestoletniego oczekiwania na następną część, co mogłoby uzasadniać chęć zakończenia sagi.

Jak wspominaliśmy powyżej, Half-Life 3 ma być już intensywne testowane. Według jednego z aktorów, który jest prawdopodobnie zaangażowany w projekt: „Obecnie trwa optymalizacja, dopracowywanie szczegółów i prawdopodobnie są już zablokowani treściowo lub mechanicznie”. Zainteresowanym nie pozostaje nic innego, jak oczekiwać na oficjalne wieści ze strony Valve.

Komentarze
3
dariuszp
Gramowicz
27/05/2025 11:47
Renchar napisał:

Tutaj to się nie zgodzę bo gra która miała rewolucyjny silnik fizyczny przed HL2 to gra Trespasser na którym valve się wzorowało. Nawet teraz nowe gry nie mają podjazdu porównując je do tej starej gierki. Wyprzedzała swoje czasy. Half life był bardziej rozpoznawalny.​

dariuszp napisał:

Ja jestem naprawdę ciekawy tego wszystkiego​

  • Half-Life 2 - to była rewolucja jeżeli chodzi o gameplay. Żadna gra nie miała tak rewolucyjnego silnika fizycznego który jednocześnie był używany do rozwiązywania sytuacji w samej grze.

Tutaj ja się nie zgodzę. To prawda że ta gra miała imponujące pomysły. Ale to był w zasadzie projekt studencki. Była prosta. Zabudowana. Ledwo działała. Nic nie wyglądało ani nie funkcjonowało dobrze.

Na podobnej zasadzie Metal Gear to nie była pierwsza skradanka a Wolfenstein nie był pierwszym FPS-em. Ale były to pierwsze gry które kompetentnie coś zrealizowały i dlatego stały się przykładem dla branży.

I dlatego właśnie Half-Life 2 jest uznawany za pierwsze kompetentne wykorzystanie fizyki podczas rozgrywki do tego stopnia że stało się przykładem dla innych.

Jeremy przykład jaki ludzie mogą brać z gry o której mówisz to jak nie robić gier.

Renchar
Gramowicz
27/05/2025 10:44
dariuszp napisał:

Ja jestem naprawdę ciekawy tego wszystkiego​

  • Half-Life 2 - to była rewolucja jeżeli chodzi o gameplay. Żadna gra nie miała tak rewolucyjnego silnika fizycznego który jednocześnie był używany do rozwiązywania sytuacji w samej grze.

Tutaj to się nie zgodzę bo gra która miała rewolucyjny silnik fizyczny przed HL2 to gra Trespasser na którym valve się wzorowało. Nawet teraz nowe gry nie mają podjazdu porównując je do tej starej gierki. Wyprzedzała swoje czasy. Half life był bardziej rozpoznawalny.​

dariuszp
Gramowicz
26/05/2025 21:13

Ja jestem naprawdę ciekawy tego wszystkiego.

  • Half-Life 1 - to była rewolucja jeżeli chodzi o fabułę w FPS plus niedościgniony wzór. Bo cała gra jest z perspektywy gracza. Ale jednocześnie przekazuje wszystko co chcemy wiedzieć bo jesteśmy w centrum wydarzeń.
  • Half-Life 2 - to była rewolucja jeżeli chodzi o gameplay. Żadna gra nie miała tak rewolucyjnego silnika fizycznego który jednocześnie był używany do rozwiązywania sytuacji w samej grze.
  • Half-LIfe Alyx - to była rewolucja jeżeli chodzi o VR. Wg mnie to była pierwsza gra VR z segmentu AAA i nie wiem czy powstało cokolwiek tego kalibru. Alyx też mnie skłonił do zakupu Valve Index.

I teraz przychodzi Half-Life 3. I jestem ciekaw czy im się uda przeprowadzić kolejną rewolucję w gatunku. I ciekaw jestem na czym by miała ona polegać. Valve ma to do siebie że mają ile czasu chcą i ile pieniędzy chcą by zrealizować ten projekt. I ten projekt ma gwarantowaną sprzedaż.

Ale jednocześnie hype na około niego będzie taki że nawet Cyberpunk 2077 wypadnie przy tym blado.




Trwa Wczytywanie