Sztuczna inteligencja zmieni sposób tworzenia gier. „GTA VI to szczyt wydatków” – twierdzi były deweloper.
Obbe Vermeij, były pracownik Rockstar Games, jest przekonany, że Grand Theft Auto VI na długo pozostanie najdroższą grą w historii. W rozmowie z kanałem Kiwi Talkz zaznaczył, że przyszłe tytuły – w tym hipotetyczne GTA VII – będą znacznie tańsze w produkcji dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji.
GTA 6
GTA 7 będzie tańsze niż GTA 6
Zdaniem Vermeija GTA VI to punkt szczytowy, jeśli chodzi o koszty tworzenia gier. Były deweloper uważa, że dalszy rozwój AI pozwoli zastąpić część pracy artystów i animatorów, co znacząco obniży budżety kolejnych produkcji, nawet tak dużych jak GTA VII.
Myślę, że nie będzie większej gry niż GTA VI, ponieważ część rzeczy zostanie przejęta przez AI – czy nam się to podoba, czy nie – stwierdził Vermeij.
Jego zdaniem w ciągu pięciu lat sztuczna inteligencja zacznie wspierać deweloperów na niespotykaną dotąd skalę. Pomóc może m.in. przy tworzeniu przerywników filmowych czy generowaniu prostych elementów świata gry.
Vermeij zauważa, że AI nie wyeliminuje całkowicie pracy ludzi, ale będzie narzędziem wspierającym proces twórczy. Artyści nadal będą potrzebni do ustalania kierunku artystycznego i dopracowywania kluczowych elementów. Również programiści od dawna korzystają z ułatwień, takich jak gotowe systemy fizyki czy silniki graficzne – AI będzie kolejnym krokiem na tej drodze.
GramTV przedstawia:
Były pracownik Rockstara widzi też pozytywny aspekt tej zmiany: tańsza produkcja gier pozwoli deweloperom na większą swobodę twórczą i eksplorację mniej komercyjnych tematów.