GTA VI to najdroższa gra w historii? Szacowany budżet jest ogromny

Radosław Krajewski
2022/09/26 14:25

Za pieniądze z budżetu GTA VI można byłoby stworzyć kilka gier AAA.

W ostatnich latach budżety gier zaczęły rosnąć do naprawdę sporych rozmiarów, żeby tylko wspomnieć o Cyberpunku 2077, który miał kosztować ponad 300 mln dolarów (za gamesindustry.biz). Obecnie tytułem najdroższej gry może pochwalić się wciąż powstający Star Citizen, który pochłonął już ponad 400 mln dolarów. Jest to jednak niewielka kwota w porównania do najnowszych szacunków budżetu Grand Theft Auto VI.

GTA VI to najdroższa gra w historii? Szacowany budżet jest ogromny

GTA VI – olbrzymi budżet produkcji

W połowie września doszło do jednego z największych wycieków w historii branży i w sieci pojawiło się około 90 materiałów z wczesnej wersji GTA VI. Teraz serwis Tweaktown.com dotarł do wiadomości hakera, który prawdopodobnie stoi za kradzieżą danych z serwerów Rockstar Games i niedawno został zatrzymany przez policję. W rozmowie z innymi hakerami przyznał, że studio wydało już na rozwój gry aż 2,5 mld dolarów.

GramTV przedstawia:

Do premiery Grand Theft Auto VI pozostało prawdopodobnie jeszcze kilka lat, więc możemy spodziewać się, że podana kwota jeszcze bardziej urośnie. Nie jest jednak jasne, na co Rockstar Games przeznaczył tak ogromne pieniądze, ale biorąc pod uwagę, że GTA VI ma być rozwijane od 2014 roku, taka kwota nie jest niemożliwa. Nie ma jednak żadnego potwierdzenia tych doniesień, dlatego należy traktować je wyłącznie jako plotkę.

Warto wspomnieć, że na GTA V Rockstar Games przeznaczył ponad 100 mln dolarów. Do tego trzeba doliczyć 265 mln USD za kampanię i marketing. Piąta odsłona serii, a konkretniej moduł sieciowy, wciąż generuje kolejne koszty, więc ostateczny budżet gry nie jest znany.

Komentarze
1
koNraDM4
Gramowicz
26/09/2022 20:09

To że budżet jest ogromny to jeszcze nic nie znaczy bo jak dobrze wiemy - pieniądze mogą być wydanie źle bądź niepotrzebnie. Cyberpunk wpadł w sidła braku czasu i naciskania na szybką premierę, zespół nie podołał, a sama gra jest uboga w zawartość i bardzo powtarzalna przy czym wybija się fabułą, która mimo szczerych chęci przed premierą jest dość liniowa i ja wiem, że można sobie nie zrobić niektórych zadań i mieć ubogą pulę zakończeń ale nie ma to za wiele wspólnego z nieliniowością bo to kwestia zrobienia lub nie zrobienia odpowiednich questów, a nie podejmowania wyborów w nich. Podobne marnotrawstwo pieniędzy czuć przy Rings of Power gdzie kostiumy wyglądają źle i wręcz niskobudżetowo. Oczywiście nie boję się o jakość GTA VI tyle, że chciałem zwrócić uwagę, że wydawcy lubią naginać statystyki np. wliczając wydatki na marketing (co samo w sobie podbija liczby i działa na wyobraźnię ale realnie nie wpływa na jakość samej gry), a jak już nadmieniłem duże budżety nie zawsze idą w parze z dobrym rozlokowaniem kapitału.