Czy to przekona fanów do odświeżonej wersji pierwszego Gothica?
Alkimia Interactive, czyli studio odpowiedzialne za Gothic Remake, podzieliło się najnowszymi informacjami na temat prac nad systemem walki. Od pierwszej prezentacji gry oraz udostępnienia prologu Nyras twórcy otrzymali mnóstwo komentarzy od społeczności. Najczęściej dotyczyły one tempa starć i płynności animacji. Deweloperzy przyznają, że mechanika inspirowana jest oryginałem, a ich celem nie było kopiowanie współczesnych rozwiązań z innych gier akcji.
Gothic Remake
Gothic Remake – Alkimia Interactive wprowadziła poprawki w systemie walki
W komunikacie podkreślono że twórcy chcą odtworzyć klimat prawdziwego fechtunku. Gracz ma mieć realny wpływ na kierunek ataków, a każda broń ma oferować inną dynamikę.
Naszym celem było oddanie wrażenia prawdziwej walki bronią białą. Współcześnie wielu graczy zna systemy oparte na gotowych schematach, jednak chcemy przywrócić poczucie panowania nad kierunkiem ciosu.
Według zespołu prace nad starciami są jednym z najważniejszych elementów całej produkcji. Osobny zespół projektantów i animatorów od wielu miesięcy skupia się wyłącznie na udoskonalaniu tego aspektu rozgrywki. Po znalezieniu odpowiedniego rytmu ciosów animacje są rejestrowane z udziałem zawodowych szermierzy, aby zachować autentyczność ruchów.
Walka jest dla nas ogromnym i niezwykle złożonym zadaniem. Różne typy broni, rozwój umiejętności, zmieniające się animacje i tempo ciosów sprawiają że jest to najbardziej wymagający element Gothic 1 Remake.
Twórcy początkowo celowali w zakończenie prac nad systemem walki przed targami Gamescom 2025, jednak część rozwiązań wymagała dodatkowego dopracowania. Zespół ujawnił listę poprawek i nowości, które trafiły do gry od wersji prezentowanej latem 2025 roku:
skrócono czas przygotowania ciosu oraz usunięto opóźnienie przy przejściu z ruchu do ataku
kombosy wymagają użycia właściwych sekwencji przycisków
na wyższych poziomach trudności niż podstawowy można przerywać animacje poprzez unik lub blok
teraz można wykonać unik także podczas blokowania
ulepszono system namierzania przeciwników, co ma ułatwiać kontrolę kamery
zlikwidowano efekt przesuwania stóp i zastąpiono go prawidłową animacją ruchu
dodano ataki kończące serie ciosów z możliwością powalenia przeciwnika
niektóre ataki przeciwników mogą również przewrócić bohatera
wprowadzono nowy zestaw animacji dla dwuręcznych broni na poziomie mistrzowskim
Większość z powyższych zmian znalazła się już w wersji gry prezentowanej podczas Poznań Game Arena. Twórcy analizują także, które rodzaje ciosów da się zablokować, a które powinny stać się nie do odparcia. Kolejnym celem jest poprawa sztucznej inteligencji, w tym zachowania wrogów przed i w trakcie walki.
GramTV przedstawia:
Twórcy obiecują dalsze szlifowanie mechanik walki i zachęcają społeczność do dalszych komentarzy:
Jesteśmy wdzięczni za wszystkie opinie. Traktujemy je jako wartość która pomaga nam podejmować decyzje i wprowadzać najlepsze rozwiązania.
Przypomnijmy, że data premiery Gothic Remake wciąż nie jest znana. Gra ma zadebiutować w pierwszym kwartale 2026 roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.
Nie no ten odgłos ryku cieniostwora to bardziej piła mechaniczna w dodatku ryczą ciągle tak samo
ZubenPL
Gramowicz
18/11/2025 19:33
Może animacje wyglądają lepiej ale dźwięk hitów to jakaś żart. Albo odgłos uderzenia w kamień albo brak dźwięku w ogóle, nie czuć że trafia się jakikolwiek ciosem w przeciwnika.