Ghost of Yotei rezygnuje z pozycji bojowych na rzecz nowego systemu uzbrojenia. Wilk będzie czymś więcej niż tylko towarzyszem

Twórcy gry Ghost of Yotei potwierdzili, że w nadchodzącej produkcji nie pojawi się system pozycji bojowych, który był jedną z kluczowych mechanik w Ghost of Tsushima.

W Ghost of Tsushima zmiana postawy bojowej pozwalała dostosować styl walki do różnych typów przeciwników, co dodawało głębi i taktycznego wymiaru jedynej dostępnej broni, czyli katany. Tymczasem studio Sucker Punch zdecydowało się na inne podejście. W Ghost of Yotei postawy bojowe zostaną zastąpione przez różnorodne bronie.

Ghost of Yotei
Ghost of Yotei

Nowy system broni w Ghost of Yotei

W rozmowie z serwisem GamesRadar, dyrektor kreatywny gry Nate Fox, ujawnił, że zamiast postaw gracz będzie miał dostęp do szerokiego wachlarza broni, które znacząco wpłyną na styl walki. Jak podkreślił Fox:

Zamiast systemu postaw, stworzyliśmy wiele warstw mechaniki walki, aby nadać jej bardziej improwizacyjny charakter.

Każda broń ma pełnić unikalną rolę. Przykładowo włócznia pozwoli odrzucać przeciwników na dystans, a kusarigama sprawdzi się w starciach z większymi grupami. Pojawi się również mechanika rozbrajania, zmuszająca gracza do adaptacji. Może zdarzyć się, że stracimy własną broń i będziemy musieli przejąć uzbrojenie pokonanego wroga.

Jednym z elementów zastępujących system postaw będą także broń palna, choć nie stanie się dominującym narzędziem walki. Jej użycie w odpowiednich momentach może być śmiertelnie skuteczne, jednak nie będzie ona działać jak broń biała. W tym samym wywiadzie twórcy opowiedzieli również o wilczym towarzyszu głównego bohatera, Atsu. Zwierzę odegra ważną rolę nie tylko w walce, ale też podczas eksploracji i narracji. Jak zaznaczyli deweloperzy:

To nie jest twój pies. To postać z własnym charakterem i niezależnością.

GramTV przedstawia:

Wilk symbolizuje dziką naturę regionu Ezo i nie zawsze będzie podążał za graczem. Może pojawić się podczas niektórych misji, a w innych pozostać w ukryciu, jednak jak twierdzą twórcy, “zawsze znajduje się gdzieś na granicy twojej obecności”.

Wraz z premierą Ghost of Yotei pojawią się również limitowane wersje konsol PS5 oraz akcesoriów inspirowanych grą. Gra zadebiutuje 2 października na konsoli PlayStation 5

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
18/07/2025 12:29

Dokładnie o tym pisałem pod prezentacją. Że na filmiku jasno było widać że zamiast zmiany postawy zmieniamy broń. 

Też pisałem że ten system mi się do końca nie podoba bo teraz Atsu nosi ze sobą arsenał i dosłownie wyciąga go z tyłka z tego co widziałem. 

Znowu jakby umieścić na niej te bronie to by musiała nosić ich trochę co też by wyglądało śmiesznie. 

Też rozumiem czemu tak zrobili bo opcja była by taka by wybierać co ze sobą nosimy ale wtedy mamy np. sposób na radzenie sobie z jednym przeciwnikiem łatwiej ale nie z innym. 

Plus tego systemu to różnorodność. Mamy dostęp do czegoś więcej niż miecz i gadżety.