Electronic Arts wydało oświadczenie dla portalu VGC, w którym przyznało:
Jako firma nieustannie ewoluujemy, by sprostać rosnącym oczekiwaniom graczy i skoncentrować się na kluczowych elementach naszego portfolio. To sprawiło, że musieliśmy dokonać redukcji niektórych stanowisk, jednocześnie próbując przenieść jak najwięcej osób do innych, strategicznych projektów.
Electronic Arts nie podało dokładnej liczby osób objętych zwolnieniami, ale decyzja ta wpisuje się w szerszą strategię firmy. Już w zeszłym roku, podczas fali zwolnień obejmującej 670 pracowników, EA ogłosiło odejście od rozwoju gier bazujących na licencjach, by skoncentrować się na własnych markach, tytułach sportowych i dużych społecznościach online.
GramTV przedstawia:
Redukcja zespołu Codemasters jest kolejnym ciosem dla branży. W tym samym tygodniu pojawiły się doniesienia o kolejnych zwolnieniach w EA, które miały dotknąć od 300 do 400 osób. Oznacza to, że tylko w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2025 roku pracę w gamedevie straciło już około 2200 pracowników.
Ostatnią grą rajdową wydaną przez Codemasters jest EA Sports WRC. Jest to oficjalna gra Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC), wydana przez wspomniane Electronic Arts. Gra zadebiutowała w listopadzie 2023 roku i była pierwszym tytułem WRC od Codemasters po przejęciu licencji od KT Racing. EA Sports WRC oferuje realistyczny model jazdy oparty na silniku Unreal Engine, dynamiczne warunki pogodowe, rozbudowany tryb kariery i edytor rajdówek, pozwalający tworzyć własne samochody. Produkcja była dobrze przyjęta przez fanów rajdów, ale EA ogłosiło w 2025 roku wstrzymanie prac nad przyszłymi grami WRC, kończąc tym samym swoją współpracę z serią.