Studio Codemasters oficjalnie ogłosiło, że zawiesza prace nad przyszłymi grami rajdowymi, co oznacza koniec rozwijania serii EA Sports WRC.
Jak się okazuje, najnowszy dodatek „Hard Chargers” do EA Sports WRC, który został niedawno wydany, okazał się ostatnim rozszerzeniem tej produkcji. Niestety nie dlatego, że w produkcji jest kolejna odsłona gry. Codemasters oficjalnie potwierdziło, że to koniec EA Sports WRC.
EA Sports WRC
Codemasters kończy z EA Sports WRC
Studio poinformowało w oficjalnym oświadczeniu:
Po premierze EA Sports WRC w 2023 roku, sezon 2024 – wraz z niedawno wydanym pakietem Hard Chargers – będzie naszą ostatnią ekspansją. Na ten moment zawieszamy plany dotyczące kolejnych tytułów rajdowych. EA Sports WRC nadal będzie dostępne dla obecnych i nowych graczy. Mamy nadzieję, że gra nadal będzie źródłem radości, emocji i rajdowych wrażeń. Włożyliśmy w nią całe serce i wiemy, że fani będą pielęgnować tę pasję.
Decyzja ta kończy trwającą od dekad rajdową historię Codemasters, która rozpoczęła się od kultowej serii Colin McRae Rally, kontynuowanej potem w grach DiRT i najnowszym WRC. Studio wspomina:
Nasze partnerstwo z WRC było pewnego rodzaju zwieńczeniem rajdowej podróży Codemasters – od czasów Colin McRae Rally aż po DiRT. Stworzyliśmy dom dla miłośników rajdów, nieustannie starając się przekraczać granice i dostarczać graczom emocje związane z jazdą na granicy możliwości. Pracowaliśmy z legendami tego sportu i dzieliliśmy się naszą miłością do rajdów z fanami na całym świecie. Dziękujemy wszystkim, którzy byli i są częścią tej rajdowej podróży.
Wczytywanie ramki mediów.
GramTV przedstawia:
Co dalej z serią WRC? Choć Codemasters żegna się z grami rajdowymi, sama licencja WRC nie znika ze świata gier. Według serwisu Traxion, trwają już zaawansowane rozmowy z nowym deweloperem, który przejmie pałeczkę po Codemasters. Na oficjalnych kanałach społecznościowych WRC pojawiła się zapowiedź „ambitnego nowego kierunku” dla serii.
W ciągu ostatnich trzech lat marka WRC osiągnęła nowy poziom w świecie gier dzięki zaangażowaniu EA Sports i Codemasters. Teraz nasza franczyza WRC zmierza w ambitnym nowym kierunku – więcej informacji już wkrótce.
Przypomnijmy, że przed przejęciem licencji przez Codemasters, gry WRC były tworzone przez studio Kylotonn Racing i wydawane przez Nacon, a w latach 2015–2022 ukazało się siedem części, zakończonych tytułem WRC Generations. EA Sports WRC zadebiutowało w 2023 roku, oferując autentyczne odcinki specjalne oraz bogaty wybór klasycznych i nowoczesnych samochodów rajdowych z sezonu 2023. W aktualizacji na sezon 2024 dodano nowe auta i trasy w ramach trzech rozszerzeń.
Tutaj zdecydowanie zawiniła chyba jedna rzecz - Codemasters nie do końca chyba wiedziało co ma zrobić z tym produktem. Z jednej strony zapewne chcieli zrobić coś bardzo przystępnego, bo prawdopodobnie pomysłem ze strony WRC było przyciągnąć do rajdów jak największe grono graczy.
Z drugiej strony natomiast Elecetronic Arts prawdopodobnie chciało ten temat jak najmocniej zmonetyzować. Dlatego też dostaliśmy bardzo biedne przepustki sezonowe oraz rozdrobnienie na dodatki zamiast dużych aktualizacji sezon do sezonu. Poza tym przesiadka na Unreal Engine 4, choć słuszna, to koniec końców nie pomogła.
Tak z czystej ciekawości wczoraj wróciłem sobie do WRC Generations i jednak te lata pracy KT Racing nad formułą WRC dały tam owoce w postaci naprawdę grywalnej i pod pewnymi względami nawet hardkorowej gry. Nawet jeśli momentami już mocno przewidywalnej pod względem tego jak będzie wyglądała zmiana pogody czy wykorzystywania tych samych odcinków w etapach, to nadal świetna gra rajdowa. Gdyby Codemasters zrobiło z EA Sports WRC DiRT Rally 3.0 wykorzystując doświadczenia KT, to możliwe, że sam produkt byłby zdecydowanie lepszy.
A tak pięć lat trzymania licencji poszło w Pireneje, powstała zaledwie jedna gra i to jeszcze mocno niedopieczona, choć pole do poprawy oraz rzeźbienia było. Po prostu wystarczyło zrobić kilka gier i znaleźć idealny przepis jak to zrobiło KT w ile... trzy lata chyba od WRC 6 do WRC 8, które przez wielu nazywane jest najlepszą grą z serii.
Ogólnie z Dirt Rally jest taki problem, że ta gra nie jest dla wszystkich. Gdyby wyszła trzecia odsłona, nadal byłoby to skrojone pod wąskie grono graczy, którzy grają na kierownicach.
marcon1508
Gramowicz
02/05/2025 20:09
Z jednej strony szkoda, bo Codemasters miało rękę do tego, z drugiej to EA. Słupki i cyferki się nie zgadzają, to trzeba ubić. Nie zależało im na graczach, wprowadzono Kernel level anticheata chyba tylko po to by zablokować kombinacje z mikro transakcjami, bo na pewno nie bezpieczeństwo przed cheaterami. Niech to teraz usuną i zostawią tę grę w spokoju.
To było do przewidzenia, w końcu mamy do czynienia z EA.
Z drugiej strony może to i dobrze. EA WRC jest produktem bardzo niedopracowanym i technicznie gorszym od DR2.0
Tutaj zdecydowanie zawiniła chyba jedna rzecz - Codemasters nie do końca chyba wiedziało co ma zrobić z tym produktem. Z jednej strony zapewne chcieli zrobić coś bardzo przystępnego, bo prawdopodobnie pomysłem ze strony WRC było przyciągnąć do rajdów jak największe grono graczy.
Z drugiej strony natomiast Elecetronic Arts prawdopodobnie chciało ten temat jak najmocniej zmonetyzować. Dlatego też dostaliśmy bardzo biedne przepustki sezonowe oraz rozdrobnienie na dodatki zamiast dużych aktualizacji sezon do sezonu. Poza tym przesiadka na Unreal Engine 4, choć słuszna, to koniec końców nie pomogła.
Tak z czystej ciekawości wczoraj wróciłem sobie do WRC Generations i jednak te lata pracy KT Racing nad formułą WRC dały tam owoce w postaci naprawdę grywalnej i pod pewnymi względami nawet hardkorowej gry. Nawet jeśli momentami już mocno przewidywalnej pod względem tego jak będzie wyglądała zmiana pogody czy wykorzystywania tych samych odcinków w etapach, to nadal świetna gra rajdowa. Gdyby Codemasters zrobiło z EA Sports WRC DiRT Rally 3.0 wykorzystując doświadczenia KT, to możliwe, że sam produkt byłby zdecydowanie lepszy.
A tak pięć lat trzymania licencji poszło w Pireneje, powstała zaledwie jedna gra i to jeszcze mocno niedopieczona, choć pole do poprawy oraz rzeźbienia było. Po prostu wystarczyło zrobić kilka gier i znaleźć idealny przepis jak to zrobiło KT w ile... trzy lata chyba od WRC 6 do WRC 8, które przez wielu nazywane jest najlepszą grą z serii.