DOOM: The Dark Ages z dużą zmianą w Glory Killach. Reżyser gry tłumaczy zmianę w animacji zabójstw

Mikołaj Berlik
2025/05/05 09:50
1
0

Twórcy nie chcieli, aby gra stała się powtarzalna.

DOOM: The Dark Ages cofnie graczy do przeszłości Slayera, ale nie zabraknie też poważnych zmian w znanym systemie walki. Reżyser gry Hugo Martin wyjaśnił, dlaczego Glory Kille – czyli brutalne finisze – zostały przebudowane i co było inspiracją dla nowej formy tych animacji.

DOOM: The Dark Ages
DOOM: The Dark Ages

DOOM: The Dark Ages – Glory Kille bez powtarzalnych animacji

W nowej odsłonie serii, DOOM: The Dark Ages, Glory Kille nie są już zsynchronizowane, co oznacza, że gracz może płynnie przechodzić z jednego zabójstwa do drugiego bez przerywania akcji. Jak mówi Hugo Martin w nowym materiale Hugo Reacts, pomysł wynikł z faktu, że na ekranie pojawia się znacznie więcej przeciwników niż w poprzednich częściach, a zatrzymywanie się na każdą animację „stało się bardzo, bardzo męczące”.

GramTV przedstawia:

Reżyser zdradził też, że inspiracją dla systemu były dynamiczne sceny z filmu „300” Zacka Snydera, a animacje Glory Killów są teraz losowo wybierane z większej puli. Wpływ na ich wygląd ma także używana broń oraz typ przeciwnika. Celem jest zapewnienie graczowi większej kontroli i eliminacja monotonii.

DOOM: The Dark Ages zadebiutuje 15 maja na Xbox Series X/S, PlayStation 5 oraz PC. Osoby, które zdecydują się na zakup w przedsprzedaży, otrzymają dostęp do gry dwa dni wcześniej. Przypomnijmy, że już 9 maja o godzinie 16:00 w naszym serwisie pojawi się recenzja gry.

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
05/05/2025 10:41

Było męczące w Doom 2016. Unikałem ich jak ognia. Tak samo w Eternal.

To była moja główna krytyka dwóch poprzednich gier. Robisz szybkie płynne przemieszczanie, robisz tuzin broni, usuwasz przeładowanie żeby nie robić przerw w akcji - i z jakiegoś idiotycznego powodu każesz się zatrzymać graczowi przy każdym przeciwniku by go dobić. Albo musiszarnować amunicję.

Kretynizm. Ta przeróbka glory kill mi się bardzo podoba.