Ray tracing i DLSS zdziałały cuda w DOOM Eternal. Porównanie graficzne

Maria Wawrzyniak
2021/07/06 18:30

Pod koniec czerwca produkcja studia id Software doczekała się aktualizacji dodającej do gry wsparcie dla technologii ray tracingu oraz DLSS 2.0.

Na początku bieżącego miesiąca informowaliśmy o nowej aktualizacji do gry DOOM Eternal, która – oprócz nowej mapy i zmian w rozgrywce – dodała wsparcie dla technologii ray tracingu oraz DLSS 2.0 od firmy NVIDIA. Teraz produkcji postanowiła przyjrzeć się redakcja słynnego kanału Digital Foundry.

Werdykt jest jasny: dzieło studia id Software może pochwalić się dramatyczną poprawą w kwestii jakości. Analizę trybu ray tracing rozpoczęto od przejrzenia najwyższych ustawień graficznych w wersji na komputery osobiste. Redakcja przeanalizowała również jakość grafiki na PlayStation 5 oraz Xbox Series X.

GramTV przedstawia:

Pecety mają jednak przewagę nad sprzętem nowej generacji – zarówno na PS5, jak i na Xboksie Series X gra korzysta jedynie ze średnich ustawień w trybie ray tracingu. Gdy natomiast na blaszakach dodamy jeszcze włączoną funkcję DLSS, komputery osobiste wychodzą w starciu zwycięsko. Digital Foundry zaznacza również, że DLSS od firmy NVIDIA zapewnia znaczący wzrost wydajności, wynoszący czasem nawet 50 procent. Zresztą, zobaczcie sami na powyższym nagraniu. Przypomnijmy, że DOOM Eternal zadebiutowało 20 marca 2020 roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Komentarze
0

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!