Nowy exploit w 9. sezonie Diablo 4 pozwala Czarodziejce osiągać nieskończone obrażenia. Gra nie nadąża z liczeniem cyfr, a społeczność wzywa Blizzarda do natychmiastowej interwencji.
Diablo 4
Diablo 4 – błąd pozwala czarodziejce na nieskończone zwiększanie obrażeń
W 9. sezonie Diablo 4 pojawił się poważny problem, który zagraża całej rozgrywce. Czarodziejki wykorzystują błąd związany z pasywną umiejętnością Oświecenie oraz portalami w lochach, by zwiększać swoje obrażenia w sposób wykładniczy. Wystarczy odpowiednia sekwencja działań i bonus, który normalnie trwa kilka sekund, zostaje utrwalony – nawet po zmianie obszaru.
W rezultacie gracze są w stanie eliminować bossów i przeciwników dosłownie w mgnieniu oka, a liczby wyświetlane na ekranie stają się niezrozumiałym ciągiem cyfr. Exploit pokazano m.in. na streamie koreańskiego gracza Mekuny, który przyznał, że „gra nie potrzebuje czegoś takiego” i zaapelował o szybką reakcję.
GramTV przedstawia:
Jak dotąd Blizzard nie odniósł się do problemu, choć społeczność jasno podkreśla, że błąd zaburza balans i czyni rywalizację bezsensowną. To kolejny przypadek po wcześniejszych przegięciach z klasą spirytysty, który pokazuje, że system sezonowy Diablo IV wciąż wymaga solidnych poprawek.
Diablo 4 jest dostępne na PC, Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4 i PlayStation 5.
Fakt, wszystkiego wyłapać się nie da, ale nie ma co tego zrzucać na system sezonowy.
System sezonowy to inna sprawa, bo prawda jest taka, że ta cała zabawa z modyfikowanie umiejek (co zresztą znowu... jest zrzynką formuły z poprzednich sezonów) może mocno mącić w niektórych połączeniach. Sam aktualnie łącząc klątwy z tauntami na potwory mam chyba najłatwiejszy sezon Nekro ever.
Także sezonowy system też może tu jakoś na to wpływać. Inną kwestią jest fakt, że to nadal coś, co jest lekko zmienioną formułą z tego, co już było z dobre dwa albo trzy razy przez te lata.
Silverburg
Gramowicz
08/07/2025 17:42
Muradin_07 napisał:
Problerm w tym, że PTRy istnieją, ale to nadal - garstka graczy tam działa, a twórcy/testerzy to również niewielki promil z całości.
Ilu graczy tyle pomysłów na buildy i zasadniczo zawsze z tej milionowej puli trafi się ten, który coś połączy i wychodzi exploit. Serio, nie da się czasami wyłapać tej jednej formuły, a jesli się uda, to już jej nie widzimy. Odejdźmy proszę od tego, że każda gra musi być nieskazitelna i bez takich akcji, bo to jest zwyczajnie niemożliwe do spełnienia przy tylu możliwych kombinacjach.
Fakt, wszystkiego wyłapać się nie da, ale nie ma co tego zrzucać na system sezonowy.
Nie system sezonowy wymaga poprawek, ale gra potrzebuje solidnych testów przed wyjściem każdego dużego patcha.
Problerm w tym, że PTRy istnieją, ale to nadal - garstka graczy tam działa, a twórcy/testerzy to również niewielki promil z całości.
Ilu graczy tyle pomysłów na buildy i zasadniczo zawsze z tej milionowej puli trafi się ten, który coś połączy i wychodzi exploit. Serio, nie da się czasami wyłapać tej jednej formuły, a jesli się uda, to już jej nie widzimy. Odejdźmy proszę od tego, że każda gra musi być nieskazitelna i bez takich akcji, bo to jest zwyczajnie niemożliwe do spełnienia przy tylu możliwych kombinacjach.