Borderlands 4 doczekało się dużej łatki. Twórcy skupili się na stabilności gry

Mikołaj Berlik
2025/09/19 15:00
6
0

Gearbox wydał pierwszy patch.

Gearbox udostępnił nową aktualizację do Borderlands 4, skupiającą się głównie na stabilności gry. Patch o wielkości około 800 MB nie wprowadza żadnych poprawek wydajności, ale usuwa szereg błędów powodujących zawieszanie się gry.

Borderlands 4
Borderlands 4

Borderlands 4 – co zmienia aktualizacja?

Według listy zmian łatka usuwa crashe związane z animacjami, dźwiękiem i sprawdzaniem kolizji, a także rozwiązuje problemy z GPU. Twórcy naprawili też błąd w misji „Talk to Zadra”, który uniemożliwiał jej ukończenie, jeśli gracz wychodził z gry w trakcie dialogu.

Usprawniono także działanie Reward Center, które mogło przestać działać po odebraniu nagród z Gilded Glory Pack. Dodatkowo zaktualizowano pule łupów, aby broń z Gilded Glory Pack nie pojawiała się w zwykłych skrzyniach, a komunikaty „Doesn’t own DLC” nie były błędnie wyświetlane przy standardowym ekwipunku.

GramTV przedstawia:

Choć aktualizacja nie poprawia wydajności, Gearbox potwierdził, że jest świadomy problemów z płynnością i traktuje je priorytetowo. Możliwe więc, że w kolejnych tygodniach pojawi się patch skupiający się na optymalizacji.

Aktualizacja zostanie pobrana automatycznie przy kolejnym uruchomieniu Steama. Pełną listę zmian można znaleźć w oficjalnych notkach Gearbox. Przed łatką twórcy udzielili graczom kilku “kontrowersyjnych” rad.

Komentarze
6
GThoro
Gramowicz
23/09/2025 10:41
Akilisimm napisał:

Ojej. To nie skupiali się na tym zanim wydali grę? A taki był produkt premium, dla premium ludzi, z premium komputerami, szkoda...

No to mamy już premium grę (Randy), AAAA grę (Ubi), oraz grę dla true belivers (Tarkov) :D

Akilisimm
Gramowicz
19/09/2025 23:27

Ojej. To nie skupiali się na tym zanim wydali grę? A taki był produkt premium, dla premium ludzi, z premium komputerami, szkoda...

ZubenPL
Gramowicz
19/09/2025 23:19
dariuszp napisał:

Problemy gry to nie jest tylko kwestia optymalizacji. To zwyczajne błędy programistów związane z nieumiejętnym użyciem UE5. Stuttering jest wywołany przez shader compilation a spadek wydajności po 30m-1h przez wycieki pamięci. Oceniać wydajność BL4 teraz to jak oceniać wydajność samochodu z przebita oponą, dziura w baku i pękniętym hamulcem.

Digital Foundry wypuściło filmik tylko o wersji konsolowej i zjechali ich kompletnie. 

Premium gra panie i panowie :-) za premium cenę.

GThoro napisał:

Duża łatka, gdzie changelog to parę bug fixów i nic o optymalizacji. Ekstra.

Przecież to jest śmieszne przy takim stylu grafiki ta gra powinna śmigać na średnim sprzęcie. Tu nie ma żadnych usprawiedliwienia jak to działa. Ale to po części winna epica, wmówili studiom że już nie będą im potrzebni inżynierzy od silnika ci ich pozwalniali a jednak by poprawnie użyć UE5 potrzebujesz tych samych ludzi co do utrzymania własnego engina. Z drugiej strony ten silnik jest tak popularny że nawet amatorzy wiedzą co nie działa i umieliby to poprawić a duże zespoły tego nie potrafiące to po prostu kpina. 




Trwa Wczytywanie