Bloober Team chce być światowym liderem horroru. Ambitne plany studia

Wincenty Wawrzyniak
2023/03/07 18:45
4
0

Polskie studio Bloober Team przedstawiło swoją strategię na lata 2023-2027.

Podczas wydarzenia Games Invest Forum 2023 przedstawiciele polskiego studia Bloober Team ujawnili strategię zespołu na lata 2023-2027. Na łamach serwisu StockWatch pojawiła się pełna prezentacja, którą zademonstrowano uczestnikom wydarzenia i która potwierdza plany studia, które chce zostać światowym liderem horroru. W tym celu zostaną stworzone nowe oddziały firmy w Warszawie i w Los Angeles, a zespół przyjmie długofalową strategię opartą na trzech głównych filarach.

Bloober Team chce być światowym liderem horroru. Ambitne plany studia

Bloober Team chce zostać światowym liderem horroru

Wspomnianymi trzema filarami są: psychologiczne survival horrory, ekspansja poprzez współpracę i większa swoboda twórcza zespołu. Co ciekawe, deweloperzy zamierzają w swoich przyszłych projektach skupić się na pogłębianiu immersji – wcześniej Bloober Team w swoich grach koncentrował się raczej na prowadzeniu narracji za pomocą otoczenia.

Zostajemy przy swoim DNA – nasze gry używają strachu, aby pomóc graczom stawić czoła problemom dnia codziennego. Stanowią swego rodzaju katharsis pomagając ludziom radzić sobie z rzeczywistym lękiem. To nie przypadek, że aktualnie tak wiele produkcji jest odrobinę “ciemniejsza”. Horror jako gatunek jest najbardziej potrzebny wtedy, kiedy na świecie mamy niepokoje społeczne, wojny, kryzysy ekonomiczne. Chcemy tworzyć spółkę, która nie tylko będzie miała pozytywne wyniki finansowe, ale przede wszystkim fundamentalne wartości. Budujemy ją nie najbliższe kwartały, ale na dziesięciolecia. Dlatego stawiamy na najważniejszą w tej branży wartość – Ludzi. Nasza strategia nie jest tylko dokumentem dla Akcjonariuszy, ale przede wszystkim fundamentalną istotą przyszłych działań.

(Piotr Babieno, CEO Bloober Team)

Projekty, nad którymi pracuje (lub zamierza pracować) Bloober Team

  • SILENT HILL 2
  • Project C
  • Project G (faza koncepcyjna)
  • Project H (w planach)
  • Layers of Fear (współpraca z Anshar Studios)
  • Project M (współpraca z Draw Distance)
  • Project F (współpraca z Rogue Games)
  • gra planszowa The Medium
  • serial na podstawie The Medium
  • film Layers of Fear

GramTV przedstawia:

Komentarze
4
Silverburg
Gramowicz
08/03/2023 21:36
GandalfCzarny666 napisał:

Nie była zła, ale jako horror zawiodła na całej linii. Gdyby poszli bardziej w stronę Gabriel Knighta czy Sanitarium i postawiła bardziej na klimat i ten surrealistyczny świat, to byłaby udana. A tak srała na lewo i prawo okropnymi straszakami i do tego wrzuciła najgorszego ścigającego stwora w historii gier. Szkoda, bo potencjał był, a tak zmarnowali go na tę pokrakę, która bardziej przypominała Ciasteczkowego Potwora niż faktyczne zagrożenie.

Jak widać mamy zupełnie inne wymagania od gier :) Dla mnie najważniejsza była historia i klimat, którego nie zabrakło.

GandalfCzarny666
Gramowicz
08/03/2023 19:02
Silverburg napisał:

Ja się zajebiście bawiłem grając w Medium. Nie była to może najstraszniesza gra, w jaką grałem, ale jedyne, co mogę jej zarzucić, to że za szybko się skończyła.

GandalfCzarny666 napisał:

Gdyby jeszcze umieli robić horrory 🤦‍♂️🤦‍♂️

Nie była zła, ale jako horror zawiodła na całej linii. Gdyby poszli bardziej w stronę Gabriel Knighta czy Sanitarium i postawiła bardziej na klimat i ten surrealistyczny świat, to byłaby udana. A tak srała na lewo i prawo okropnymi straszakami i do tego wrzuciła najgorszego ścigającego stwora w historii gier. Szkoda, bo potencjał był, a tak zmarnowali go na tę pokrakę, która bardziej przypominała Ciasteczkowego Potwora niż faktyczne zagrożenie.

Silverburg
Gramowicz
07/03/2023 20:14
GandalfCzarny666 napisał:

Gdyby jeszcze umieli robić horrory 🤦‍♂️🤦‍♂️

Ja się zajebiście bawiłem grając w Medium. Nie była to może najstraszniesza gra, w jaką grałem, ale jedyne, co mogę jej zarzucić, to że za szybko się skończyła.




Trwa Wczytywanie