EA DICE podsumowuje opinie graczy. Planowane zmiany map w Battlefield 2042

Wincenty Wawrzyniak
2022/04/01 18:00
0
0

Deweloperzy ze studia EA DICE podsumowali uwagi społeczności dotyczące planowanych zmian na mapach w grze Battlefield 2042.

Na początku bieżącego miesiąca studio EA DICE zaprezentowało swoje plany związane z usprawnieniem map w grze Battlefield 2042. We wpisie mogliśmy znaleźć prototyp planowanego odświeżenia mapy Kalejdoskop w trybie Przełamanie. Teraz deweloperzy postanowili podsumować uwagi społeczności na ten temat i odnieść się do opinii graczy po zebraniu tysiąca komentarzy z forów i kilku innych miejsc. W związku z tym na oficjalnej stronie produkcji pojawił się nowy wpis, dostępny już w języku polskim.

EA DICE podsumowuje opinie graczy. Planowane zmiany map w Battlefield 2042
Battlefield 2042/EA DICE/Electronic Arts

W kwestii przemieszczania się ustaliliśmy, że piesze przechodzenie pomiędzy flagą a punktem odrodzenia się w bazie trwało zbyt długo. Proponujemy zbliżenie tych obszarów do siebie, aby skrócić ogólny czas potrzebny na podróż pomiędzy nimi.

Społeczność zgodziła się z tym, że pierwszeństwo, jeśli chodzi o zmiany, powinna mieć wspomniana mapa Kalejdoskop. Zauważono jednak, że gracze chcą także poprawek na mapie Odnowa. Studio zapewnia: dostrzegamy ten problem i chcemy wprowadzić odświeżoną wersję Odnowy razem z Kalejdoskopem w ramach sezonu 1. tego lata. Twórcy odrzucili opcję zwiększenia liczby dostępnych pojazdów – społeczność pytała bowiem o możliwość zmniejszenia nacisku na podróż piechotą. Takowa zmiana miałaby kłócić się z przygotowywanymi poprawkami wydajności. Zamiast tego EA DICE rozważa zmiany w kategoriach pojazdów, myśląc nad ułatwieniem dostępu do transportu powietrznego.

Jednym z rozważanych przez nas sposobów na ograniczenie czasu spędzanego na przemieszczaniu się pieszo jest zmiana dystrybucji pojazdów w pulach wyboru. Obecnie analizujemy, w jaki sposób zmienia się rozgrywka, gdy dwuosobowy M5C Bolte jest dostępny w ramach puli pojazdów opancerzonych, za to MAV pojawia się w kategorii pojazdów transportowych, a MD540 Nightbird w puli śmigłowców szturmowych, aby latające pojazdy transportowe były łatwiej dostępne w trakcie trwania rundy.

Społeczność prosiła także o zapewnienie odpowiedniej liczby odsłon w nowych lokacjach przy zmienianiu położenia flag i celów. Twórcy biorą to pod uwagę i pracują już nad zadbaniem o spełnienie naszych wymagań. Kolejnym zagadnieniem jest immersja – wiele osób podkreślało, że mapy wydają się zbyt sterylne. W tym celu deweloperzy zamierzają zmienić altanę w punkcie B1 na mapie Kalejdoskop w wojskową instalację: zastąpimy trawę błotem, a cały obszar otoczymy drutem kolczastym, by lepiej wpisywał się w świat gry i narrację bitwy. Wspomniano także o zmianach dotyczących intensywności rozgrywki:

  • Zmniejszamy liczbę pojazdów i śmigłowców szturmowych, które mogą być aktywne w danym momencie w trybach dla 128 graczy z 3 do 2. Oznacza to, że w dowolnym momencie będzie można trafić tylko na 2 czołgi i 2 śmigłowce szturmowe, zamiast po 3.
  • Wydłużamy czas odnowienia pojazdów i śmigłowców szturmowych z 60 do 120 sekund.
  • Jak omówiliśmy wcześniej, MD540 Nightbird zostanie przeniesiony z kategorii latających pojazdów transportowych do kategorii śmigłowców szturmowych, a MC5 Bolte z kategorii pojazdów transportowych do kategorii pojazdów szturmowych.

GramTV przedstawia:

Kolejną kwestią są ścieżki:

Z tego, co pisaliście, wynika, że chcielibyście, aby zasłony tworzyły naturalną ścieżkę pomiędzy celami. Planujemy pochylić się nad tymi zmianami, gdy ukończymy przenoszenie punktu odrodzenia w bazie i flag bliżej siebie.

Powiedzieliście nam również, że niektóre obszary map są słabo wykorzystywane i nie pełnią żadnej funkcji podczas przemieszczania się. Aby temu zaradzić, rozważymy usunięcie najrzadziej wykorzystywanych obszarów. Dobrym przykładem jest E1 na Odnowie – rozważamy przeniesienie go poza granice mapy, aby niezwłocznie poprawić system ścieżek na tej mapie.

Na koniec zaznaczono, że w pierwszej kolejności studio zajmie się zmianami związanymi z dostępnością i pojazdami – poprawki mają zostać wprowadzone w kolejnej aktualizacji. Później deweloperzy skupią się na poprawkach w Kalejdoskopie i Odnowie, które otrzymamy w letniej aktualizacji pierwszego sezonu.

Kolejny wpis EA DICE ma z kolei zostać poświęcony specjalistom. Przypomnijmy jeszcze na sam koniec, że Battlefield 2042 zadebiutował 19 listopada 2021 roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4/5, XONE i Xbox Series X/S.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!