Po krytyce patcha 4.0 Stellaris czeka wolniejszy, ale stabilniejszy rozwój.
Jakiś czas temu Stellaris otrzymało aktualizację opatrzoną numerem 4.0. Update spotkał się z krytyką ze strony graczy, a twórcy zapewnili, że gra doczeka się kolejnych poprawek. Teraz natomiast reżyser gry, Eladrin, przyznał, że dotychczasowe szybkie tempo aktualizacji okazało się problematyczne, a studio zamierza wydawać je w mniejszym natężeniu.
Stellaris
Przyszłe łatki Stellaris mają być publikowane rzadziej
Wydana na początku maja aktualizacja 4.0 nie była w optymalnym stanie technicznym w momencie premiery. Eladrin, tuż po jej debiucie, przyznał, że studio nie osiągnęło celu w zakresie dokończenia poprawek oraz usunięcia najważniejszych błędów, zobowiązując się do dalszej pracy nad doprowadzeniem wersji 4.0 do wymaganego stanu. Mimo to, jak stwierdził Eladrin, zbyt często podczas prac nad grą naprawienie jednego błędu prowadzi do powstania kolejnego.
Zbyt często w produkcji gier naprawienie jednego błędu wprowadza inny – i nie dawałem naszym wewnętrznym testerom QA wystarczająco dużo czasu, by dokładnie sprawdzić i przetestować wprowadzane zmiany.
Przykłady z ostatnich aktualizacji to m.in. sytuacja sprzed kilku tygodni, gdy pozornie niezwiązana poprawka błędu związanego z pojawianiem się imperiów spowodowała, że Wilderness Empires zaczęły samoistnie się niszczyć, zabijając całe swoje biomasy. Zaraz po tym inna poprawka doprowadziła do uszkodzenia zapisanych gier, które przestały się wczytywać.
GramTV przedstawia:
W odpowiedzi na te wyzwania Paradox zamierza przyjąć bardziej „miarowe i przemyślane podejście” do wydawania aktualizacji. Przyszłe łatki będą publikowane rzadziej, ale mają być bardziej „znaczące”. Studio planuje również intensywniej wykorzystywać otwarte testy beta, aby upewnić się, że zmiany są gotowe do wdrożenia, zanim trafią do głównej wersji gry.
Planuję aktualizować wersję Open Beta co tydzień lub dwa tygodnie, w zależności od postępów prac wewnątrz zespołu w trakcie lata. Zespół Stellaris będzie kontynuował rozwój gry w tym czasie, ale wkrótce stanie się dla nas trudne, by wypuszczać na żywo kolejne patche – chyba że pojawi się krytyczna poprawka lub nagłe olśnienie, spodziewam się, że kolejna wersja 4.0.x trafi do wersji live dopiero w sierpniu.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!