Dlaczego w Demon’s Souls Remake zabraknie ray-tracingu?

Mikołaj Ciesielski
2020/11/01 09:20
7
0

Dyrektor kreatywny gry wyjaśnia, dlaczego nie zdecydowano się na wykorzystanie techniki śledzenia promieni.

Demon’s Souls Remake zadebiutuje na rynku już w przyszłym miesiącu. W ostatnich dniach mieliśmy okazję obejrzeć nowe fragmenty rozgrywki, a także zobaczyć materiał wideo, porównujący oprawę graficzną odświeżonej wersji gry i oryginału z 2009 roku. Ponadto wczoraj dowiedzieliśmy się, że twórcy dużą uwagę poświęcili także ścieżce dźwiękowej. Tymczasem Gavin Moore, dyrektor kreatywny gry, potwierdził w rozmowie z serwisem LevelUp, że w Demon’s Souls Remake zabraknie wsparcia dla technologii ray-tracing.

Dlaczego w Demon’s Souls Remake zabraknie ray-tracingu?

GramTV przedstawia:

Moore wyjaśnił, że wdrożenie ray-tracingu, tak jak każdego innego ulepszenia oprawy wizualnej, wiąże się z pewnym kosztem. Deweloper poinformował, że gdyby studio zdecydowało się na zaimplementowanie techniki śledzenia promieni, to byłoby zmuszone do zrezygnowania z innych elementów, ponieważ proces tworzenia gier jest ograniczony czasowo, dlatego w grze zabraknie wspomnianej technologii.

Warto także wspomnieć, że Demon’s Souls Remake zaoferuje dwa tryby działania. Pierwszym z nich będzie Cinematic Mode, dzięki któremu uruchomimy grę w rozdzielczości 4K i 30 klatkach na sekundę. Drugi to Performance Mode, który zaoferuje rozgrywkę w dynamicznym 4K i płynność animacji na poziomie 60fps.

Demon’s Souls Remake zadebiutuje w Polsce 19 listopada. Tytuł będzie dostępna wyłącznie na PlayStation 5. Tydzień wcześniej gra pojawi się na wybranych rynkach zachodnich, podobnie jak next-genowy sprzęt japońskiej firmy.

Komentarze
7
garfieldgarfield
Gramowicz
02/11/2020 09:46

RT niepotrzebny!

JakiśNick
Gramowicz
02/11/2020 09:31

Chodziło mi o to, że lokacje są względnie proste i zamknięte. Jest tam niby otwarty świat (chociaż w DS akurat były kamienie i szybka podróż między światami) ale lokacje są jednak małe. Wiadomo, że sam gameplay jest bardzo złożony.

Rozumiem, że konsola wciąż ma niezłą wydajność. Po prostu jestem rozczarowany, że kolejny raz wychodzi next gen (a next genem miało być ps4) i po raz kolejny konsole są już opóźnione w stosunku do pc. Kiedy wreszcie wydajność będzie taka sama? Gdzie konsole o mocy rtx3080?

Kash28
Gramowicz
01/11/2020 13:32
JakiśNick napisał:

"...

Poza tym co to za next gen skoro nadal nie ma 4k 60fps, nawet w tak prostej i zamkniętej grze jak DS? A co tu dopiero mówić o jakimś GTA 6 czy innych grach z otwartym światem... "

Widziałeś zapewne jak gra wygląda w 4k@30fps... Gry souls like zawsze miały spore wymagania jak na grafikę którą reprezentowały to jedna rzecz. Druga to taka że mamy początek generacji... Gry  będą wyglądały znacznie lepiej. No a Demon Souls i tak wygląda obłędnie. Na dobrą sprawę porównaj grafikę AC black flag a odyssey. Różnica gigantyczna... Więc z czasem będzie lepiej. Natywne 4k@60fps możliwe jeśli gry będą chodziły w ustawieniach high... Ultra to niestety ale 30fps. Ja tam łykam Ps5 dla gier których nie ma na iinych platformach... Na tą chwilę stara generacja To the last of us2, Days Gone, Ghost of .... Tego nie miałem okazji ograć.

DS prosta gra? XD... Bardzo się mylisz co do skomplikowania takiego tytułu...

Ps. Za 499$ dostajesz sprzęt który na dobrą sprawę graficznie w czystej mocy jest wydajniejszy niż karta graficzna w tej cenie. Mówię o sytuacji z momentu w którym była podana cena. Dalej konsola to zamknięta architektura i rozwiązania nie spotykane w pc. To powód dla którego takie Ps4pro dało radę Days gone, Horizon zero dawn czy też wielu innym genialnie wyglądającym produkcjom. 




Trwa Wczytywanie