Baldur’s Gate 3 postawi na dynamiczne walki. Larian o mechanikach RPG-a

LM
2020/07/17 11:31
0
0

Wygląda na to, że Baldur’s Gate 3 zostawi Divinity: Original Sin 2 daleko w tyle. Larian o nowościach w rozgrywce.

Jeśli zaliczacie się do grona fanów klasycznych erpegów, to z pewnością powoli zacieracie ręce, na wciąż niepotwierdzoną, ale dalece prawdopodobną sierpniową premierę Baldur’s Gate 3 w Steam Early Access. Odpowiedzialne za projekt Larian Studios doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego postanowiło za pośrednictwem Steam szepnąć kilka nowinek o mechanikach rozgrywki nowego Baldura.Baldur’s Gate 3 postawi na dynamiczne walki. Larian o mechanikach RPG-a

Deweloperzy utrzymują, że na potrzeby Baldur’s Gate 3 powstanie o wiele bardziej dynamiczny system walki, który obetnie zbędny czas oczekiwania na wykonanie akcji. Wszystko dzięki indywidualnym wynikom inicjatywy dla każdego z uczestników walki oraz sprzęganiu tur dwóch walczących ze sobą jednostek. Jeśli tury dla dwóch stron starcia następują po sobie, to zostaną uruchomione jednocześnie. Obok tego nowa tura rozpocznie się jeszcze podczas animacji działań z poprzedniej, co pozwoli skrócić całościowy czas potyczki.

Przy okazji dowiedzieliśmy się też, że w Baldur’s Gate 3 pojawi się nieco zmodyfikowana mechanika skradankowa. Ta wymusi sztuczne tury co kilka sekund, by gracze lepiej mogli zaplanować swoje skrytobójcze działania i pozostawali niewidoczni. To ostatnie ma to szczególne znaczenie, gdyż na widoczność postaci będzie wpływać dynamiczne oświetlenie, czyli kreowane także przez zaklęcia i działania samych graczy.

Więcej o nowinkach w mechanice przeczytacie pod tym adresem. Tymczasem pozostaje nam czekać na oficjalną datę premiery wczesnej wersji Baldur’s Gate 3 na PC. Wedle niedawnych zapowiedzi tytuł trafi na serwery Steam jeszcze w sierpniu, ale Larian zastrzega, że może się to jeszcze zmienić.

GramTV przedstawia:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!