Na Crysis Remastered musimy poczekać – deweloperzy reagują na krytykę

Wincenty Wawrzyniak
2020/07/01 20:10
5
1

Deweloperzy ze studia Crytek zdecydowali się przesunąć premierę pierwszego zwiastuna Crysis Remastered. Premierę samej gry również.

Jeżeli czekaliście z podekscytowaniem na dzisiejszą prezentację gry Crysis Remastered, musimy Was zmartwić. Deweloperzy ze studia Crytek poinformowali za pośrednictwem oficjalnego konta serii na Twitterze o przesunięciu zarówno prezentacji, jak i samej gry. Wszystko wskazuje na to, iż jest to poniekąd odpowiedź na krytykę graczy, która rozlała się po internecie z powodu wczorajszych przecieków. Niestety, wciąż nie poznaliśmy dokładnej daty debiutu produkcji. Jak zapewniono we wspomnianej wiadomości (którą znajdziecie również poniżej) w obu przypadkach mowa o opóźnieniu kilkutygodniowym.

Wczytywanie ramki mediów.

Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Crysis Remastered ma zadebiutować jeszcze w bieżącym roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i, po raz pierwszy, na Nintendo Switch. Pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i trzymać kciuki za twórców, którzy stwierdzili, że gra jest wprawdzie gotowa, jednak dodatkowe tygodnie pozwolą na jej doszlifowanie.Na Crysis Remastered musimy poczekać – deweloperzy reagują na krytykę

GramTV przedstawia:

Komentarze
5
ZubenPL
Gramowicz
02/07/2020 10:29
Muradin_07 napisał:

O wiele lepszym rozwiązaniem imo byłoby puszczenie gry w wersji remastered na starej wersji silnika, tylko zoptymalizować pewne rzeczy i podciągnąć tekstury. Done. Przecież nawet dziś Crysis na Ultra czasami stawia wyzwanie.

Crysis dzisiaj jest jeszcze wyzwaniem ponieważ CryEngine 2 używa jedynie jednego rdzenia procesora i max 3gb ramu nawet w wersji 64bitowej. Jednocześnie silnik fizyczny, AI i cała masa innych rzeczy jest liczona tylko na procesorze co powoduje ogromne spadki FPSów na każdym sprzęcie. Dla kart graficznych ta gra nie stanowi już żadnego wyzwania. Za to nowe wersje od czasów Crysis 3 mają bardzo dobrą optymalizacje wielordzeniową. Przerabianie starego silnika jeszcze raz(bo przecież nowe CryEnginy dalej bazują na starym kodzie) wymagało by ogromu pracy dlatego ich decyzja o przeniesieniu gry na najnowszą wersją była rozsądna problem jest w tym że korzystają prawie wyłącznie że starych zasobów a choćby część textur była w pierwszy Crysisie w żałośnie niskiej rozdzielczości(512 x 512) i temu żadne efekty nie pomogą. Po za tym ten sam efekt co na CryEngine 2 da się uzyskać na nowym silniku, gradacja kolorów, te post procesowe filtry to wszystko da się wyłączyć i uzyskać realistyczny wygląd oryginalnej gry. Tak czy siak nie wiem co oni chcą uzyskać tym opóźnieniem w kilka dodatkowych tygodni nie przygotują nowych modeli i textur dla gry szczególnie że dani oczekiwali grafiki na poziomie dem technologicznych inspirowanych Crysisem które pokazywali od dwóch lat.  

ZubenPL napisał:

No jak na switcha wygląda ok. Problem jest że ta wersja PCtowa wygląda nierówno oświetlenie jest poprawione, niektóre tekstury też i jakoś modeli(w sumie dodali tylko siatkę teselacji) bo modele w cutscenach wyglądają równie źle co w oryginalnej grze, ale dodane TAA rozmywa obraz, palmy szczególnie w oddali wyglądają okropnie i utraciły oryginalny realistyczny wygląda. I jeszcze ten okropna kolorystyka i postprocesy którzy psują realistyczny art style gry. 

Muradin_07 napisał:

W sumie to dość zabawne, że o wiele lepiej na zwiastunach, które wyciekły wyglądała wersja... na Switcha :>

To znaczy odpowiedź na to pytanie jest jedna i niestety zasmuci wielu - Cry Engine po latach to nie jest ten sam Cry Engine co kiedyś. Fakt, jest o wiele bardziej plastyczny i przyjazny twórcom, ale benchmarkiem dla gier już dawno nie jest. Bardzo możliwe, że Crytek wrzucił grę do nowej wersji silnika i efekt jest taki, jaki jest - słaby, bo i ten silnik sprawia wrażenie plastikowego. 

O wiele lepszym rozwiązaniem imo byłoby puszczenie gry w wersji remastered na starej wersji silnika, tylko zoptymalizować pewne rzeczy i podciągnąć tekstury. Done. Przecież nawet dziś Crysis na Ultra czasami stawia wyzwanie.

koNraDM4
Gramowicz
02/07/2020 05:44
ZubenPL napisał:

No jak na switcha wygląda ok. Problem jest że ta wersja PCtowa wygląda nierówno oświetlenie jest poprawione, niektóre tekstury też i jakoś modeli(w sumie dodali tylko siatkę teselacji) bo modele w cutscenach wyglądają równie źle co w oryginalnej grze, ale dodane TAA rozmywa obraz, palmy szczególnie w oddali wyglądają okropnie i utraciły oryginalny realistyczny wygląda. I jeszcze ten okropna kolorystyka i postprocesy którzy psują realistyczny art style gry. 

Muradin_07 napisał:

W sumie to dość zabawne, że o wiele lepiej na zwiastunach, które wyciekły wyglądała wersja... na Switcha :>

Mam nadzieję, że to autokorekta bo czyta się twój komentarz naprawdę źle choć jest trafny




Trwa Wczytywanie