The Last of Us 2 z największą ilością opcji dostosowania gry do swoich potrzeb

Wincenty Wawrzyniak
2020/06/02 20:55
0
0

Twórcy zadbali praktycznie o wszystko – począwszy od kwestii dźwiękowych, przez interfejs użytkownika, a skończywszy na poziomach trudności.

Okazuje się, że The Last of Us: Part II nie tylko będzie najambitniejszym projektem studia Naughty Dog w historii, ale również grą posiadającą najwięcej opcji, jeżeli chodzi o możliwości dostosowania tytułu do osobistych preferencji.

Jak donosi serwis GamesRadar (powołując się na obszerny wywiad dziennikarzy portalu The Verge z Emilią Schatz, głównym projektantem rozgrywki), wszystko zaczęło się od wiadomości jednego z użytkowników, który nie był w stanie ukończyć pewnego wydarzenia w Uncharted 2, ponieważ wymagało szybkiego naciskania przycisków. Deweloperzy postawili więc sobie konkretny cel – The Last of Us: Part II będzie dostępne dla każdego.The Last of Us 2 z największą ilością opcji dostosowania gry do swoich potrzeb

Dlatego zdecydowano się na około sześćdziesiąt opcji (zwanych accessibility features, z ang. dostępność), które dotyczą absolutnie wszystkiego – począwszy od standardowych opcji, jak chociażby dostosowanie wyglądu interfejsu użytkownika, poprzez kolory napisów, a skończywszy na trybie z mocniejszym kontrastem czy możliwości zmiany przypisanych do poszczególnych guzików akcji. Jak twierdzi Schatz, dla Naughty Dog dostępność polega na usunięciu barier, które w jakikolwiek sposób powstrzymują graczy przed ukończeniem danej gry i w żadnym wypadku nie chodzi tutaj o ułatwianie rozgrywki. Deweloperzy tym sposobem chcą głównie odpowiedzieć na jedno konkretne pytanie: czego potrzebują nasi graczy, żeby grać na równi ze wszystkimi innymi?

GramTV przedstawia:

To jednak nie wszystko. Jak donosi serwis GamingBolt (powołując się z kolei na tekst jednego z dziennikarzy portalu Game Informer), w The Last of Us: Part II otrzymamy pokaźny wachlarz możliwości nawet w przypadku poziomu trudności. Zdaniem wspomnianego dziennikarza z Game Informer (Joe Juba), poziom trudności w grze będzie wysoce elastyczny, jeśli chodzi o dostosowanie go do swoich potrzeb. Najprawdopodobniej oznacza to odejście od tradycyjnej formy łatwy-średni-wysoki, a postawienie na bardziej zaawansowane rozwiązanie, jak chociażby możliwość zmiany poszczególnych elementów rozgrywki (zadawane i otrzymywane obrażenia na przykład).

Przypomnijmy jeszcze, że The Last of Us: Part II zadebiutuje 19 czerwca bieżącego roku wyłącznie na konsolach PlayStation 4. Jeżeli chcecie być na bieżąco ze wszystkim, co dotyczy nadchodzącej produkcji studia Naughty Dog, zapraszamy pod ten adres, gdzie znajdziecie najnowsze wiadomości.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!