Przegląd pierwszych recenzji Half-Life: Alyx – mamy jeden z pierwszych prawdziwych hitów VR?

Wincenty Wawrzyniak
2020/03/23 20:55
5
0

Do wielkich marcowych premier dołączyło dzisiaj Half-Life: Alyx, które może pochwalić się naprawdę dobrymi recenzjami.

Dziś miała miejsce premiera gry Half-Life: Alyx, czyli pełnoprawna odsłona kultowej serii. Wczoraj informowaliśmy Was o pierwszej recenzji, która pojawiła się w brytyjskim magazynie Edge, a dzisiaj możemy już wziąć pod uwagę wiele innych ocen, które napłynęły do sieci. Przede wszystkim wygląda na to, iż rzeczywiście mamy do czynienia z czymś więcej, aniżeli jedynie kolejnym doświadczeniem w rzeczywistości wirtualnej. W znaczącej większości recenzji Half-Life: Alyx zostało bowiem okrzyknięte mianem Half-Life’a, na jakiego wszyscy czekaliśmy od 2006 roku, który jednocześnie jest także zupełnie nową jakością gier VR, jeśli chodzi o takie kwestie, jak szczegółowość czy projektowanie poziomów. Krótko mówiąc, wystarczy spojrzeć na noty – produkcja studia Valve Software zebrała praktycznie same dziesiątki i dziewiątki. Najwięcej pochwał zebrała oczywiście warstwa fabularna, aczkolwiek to nie wszystko. Co więc poza historią?Przegląd pierwszych recenzji Half-Life: Alyx – mamy jeden z pierwszych prawdziwych hitów VR?

Głównie naprawdę nieźle przemyślana rozgrywka. Sam fakt, że twórcy oferują cztery poziomy trudności do wyboru, które rzeczywiście wpływają na produkcję, daje sporo do myślenia. Prócz tego często pojawiały się wzmianki o dynamicznej i satysfakcjonującej walce, którą idealnie dopełnia interesujący arsenał broni. Co ciekawe, elementy typowe dla wirtualnej rzeczywistości nie sprawiają tutaj wrażenia, jakby zostały wrzucone do gry na siłę. Jeśli zaś chodzi o warstwę techniczną, tutaj padło kilka słów krytyki. Mowa wprawdzie o błędach, które nie są karygodne i nie sprawią, że wyłączycie grę czy rzucicie headsetem o ścianę, aczkolwiek niektóre z problemów mogą irytować. Niektórzy jako wadę wymieniali również fakt, iż gra jest dostępna jedynie dla posiadaczy sprzętu do wirtualnej rzeczywistości. Podsumowując jednak, Half-Life: Alyx nie zawiodło fanów. Pozostaje więc mieć nadzieję, że nie będziemy czekać kolejnych piętnastu lat na to, aby zagrać w nowego Half-Life’a.


GramTV przedstawia:

Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis

Komentarze
5
dariuszp
Gramowicz
24/03/2020 11:12

@MisioKGB no i właśnie tu wraca temat Valve Index. Użyli LCD zamiast Oledów ale też pozbyli się screen door efektu. Jeżeli będziesz miał szansę gdzieś spróbować te google to szczerze polecam.

Też mam PSVR i obraz jest gorszy niż w VIVE. Nie ma się co dziwić. Okulary za 1600zł do konsoli za 1600zł. Vive ma znacznie lepszą jakość obrazu ale Valve Index po prostu zmiata konkurencję. Zero screen-door effect. Obraz jest naprawdę czysty. W przeciwieństwie do PSVR i Vive w Valve Index mogę spokojnie czytać tekst. Nawet ten najmniejszy.

Piksele w ogóle nie biją po oczach. A to dopiero początek tej technologii. 

Jedna z rzeczy które uwielbiam w Half-Life to te rękawice na zdjęciu. Zrobili prosty trik. Celujesz palcami w przedmiot a następnie szarpiesz delikatnie nadgarskiem. Przedmiot leci w kierunku Twojej dłoni. I musisz go sam złapać. A już mnie kompletnie rozwaliło to że head craby które Cie atakują i przyklejają się do Twojej twarzy możesz spokojnie złapać kiedy na Ciebie skaczą. Nadal dostaniesz małe obrażenia ale przynajmniej nie zasłoni Ci widoku i nie zada poważnych obrażeń. 

Nie mówiąc o takich akcjach: https://twitter.com/valvesoftware/status/1241817895241265152

MisioKGB
Gramowicz
24/03/2020 10:36
dariuszp napisał:

Nie w stanach. Wszędzie. Dawno temu kupiłem VIVE. Ostatnio kupiłem Index ale sam headset. Chciałem dokupić kontrolery od Vive bo mają finger tracking. Nie było szans.

Gra jest niesamowicie dobra. Mało jest gier tej klasy na VR. Dodatkowo gravity gloves to kupa zabawy :-)

VR to jest przyszłość gier bez dwóch zdań.

Co do przyszłości gier to się zgadzam w stu procentach. Wystarczyło, że zagrałem w Residenta i jakieś wyścigi na PSVR u kumpla. Piksele biły po oczach to fakt, sprzęt jest po prostu za słaby, ale cholera wrażenia niesamowite, to całkiem inne gamingowe doznania :)

dariuszp
Gramowicz
24/03/2020 04:17

Nie w stanach. Wszędzie. Dawno temu kupiłem VIVE. Ostatnio kupiłem Index ale sam headset. Chciałem dokupić kontrolery od Vive bo mają finger tracking. Nie było szans.

Gra jest niesamowicie dobra. Mało jest gier tej klasy na VR. Dodatkowo gravity gloves to kupa zabawy :-)

VR to jest przyszłość gier bez dwóch zdań.

 

 

 




Trwa Wczytywanie