Oddaj swój głos w plebiscycie GRAM AWARDS 2022

Ludzkie oko zobaczy nawet 1000 FPS w Doom Eternal, jeśli pecet nie spłonie

LM
2020/03/02 09:50

Twórcy zmierzającej na rynek gry Doom Eternal chwalą się możliwościami najnowszej, siódmej wersji silnika graficznego id Tech. Premiera jeszcze w marcu na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Ludzkie oko zobaczy nawet 1000 FPS w Doom Eternal, jeśli pecet nie spłonie

Wygląda na to, że fani brutalnego mordowania demonicznych abominacji na PC znajdą w nadchodzącym Doom Eternal jeszcze co najmniej jeden dodatkowy powód do zadowolenia. Okazuje się, że zmierzająca na rynek gra, obwołana przez twórców ich szczytowym osiągnięciem, zaprezentuje graczom także niezbadane dotąd możliwości silnika graficznego id Tech 7. Jak ujawnił w rozmowie z redakcją IGN główny programista gry, Billy Khan, Doom Eternal na odpowiedniej konfiguracji sprzętowej może działać nawet z wydajnością 1000 klatek na sekundę.

Deweloper przyznał, że ekipa robiła spontaniczne testy na nieco wydajniejszych składakach i bez większego wysiłku udawało się generować sceny dla 400 FPS. Id Software wydaje się pewne swego i bez wątpienia spogląda w przyszłość, która ma zaskoczyć fanów Doom Eternal masą świetnych nowinek, które pojawią się w grze w toku popremierowego wsparcia. Twórcy niejednokrotnie prężyli już muskuły na wieść o nadejściu kolejnej generacji konsol i wydaje się, że mają po temu powody. Jeśli gra faktycznie będzie żyła tak długo, jak zakładają twórcy, to niewykluczone, że pewnego dnia nasze oczy zobaczą te 1000 FPS.

Doom Eternal zadebiutuje 20 marca na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Gra zmierza również na konsole Nintendo Switch, ale jeszcze bez konkretnego terminu premiery. Tymczasem warto rzucić okiem na najnowszy, opublikowany przy okazji zakończonego już PAX East 2020 gameplay.

GramTV przedstawia:

Kto planuje wykręcić te 1000 FPS?


Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl

Komentarze
6
Fang
Gramowicz
02/03/2020 17:00

Przecież każdy normalny silnik może wyświetlić tak dużo fps-ów jak tylko będzie wystarczająco dobry sprzęt... Odpalcie CS-a na GeForce 2080 i macie koło 400 klatek w czym rzecz?

piomink
Gramowicz
02/03/2020 16:49

Gadanie. Odpalisz starą grę i będziesz miał 3000 fps. Tylko co z tego?

Kash28
Gramowicz
02/03/2020 13:59
MisioKGB napisał:

Ostatnio na innym portalu gość wpierał wszystkim, że gry na PS4 w 24kl/s wyglądają tak płynnie jakby się oglądało film w kinie, który z taką samą płynnością przecież jest puszcany i że on w ogóle nie widzi różnicy czy to jest 24 kl/s,30 czy 60. Wszystko dzięki świetnemu motion na TV, po jego 5 kontrargumencie uniosłem białą flagę.

Cześć, wiesz że w tym co pisał kolega jest trochę racji. Obecnie Tv z tego czy zeszłego roku to prawdziwe demony wydajności. Od taki Samsung seria Q... Przeanalizowałem wszystko co możliwe... Stałem przed wyborem tv jakoś 3 tyg temu. Słuchaj w trybie gry bez upłynniacza obrazu matryca ma czas reakcji 7ms... Z upłynniaczem ustawionym na maxa masz 33 ms w trybie gry. Dodatkowo model który ja mam... Skusiłem się na niego z powodu że były jego testy i podświetlenie segmentowe HDR+ z jasnością na poziomie 1000nitów (zmierzony przy maksie dawał około 970)... Generuje klatki pośrednie i z 30fps masz wrażenie 60fps. Z 60fps niby powinno być 120fps jednak tutaj oscyluje to na poziomie 100-105. Oczywiście nie są to prawdziwe klatki ale dalej liczy się efekt końcowy... Jako że komp daje radę uciągnąć GOW5 w 4k @60fps to zrobiłem test... Różnica jest wręcz niezauważalna czy 30fps i upłynniacz ruchu czy tez natywne 60fps bez upłynniacza. Przy 60 natywnych  fpsach reakcja jest odrobinkę lepsza. Ja korzystam z upłynniacza i poki tytuł leci z stabilnymi fpsami jest naprawdę sztos.

 

Oczywiście jest to pewnego rodzaju oszustwo... Z tymi 24fpsami to przegiął bo to jest klatkowanie obrazu XD Nawet upłynniacz dużo nie daje a rośnie input lag. Jest to ciężki temat bo Tv a Tv to dwa różne chyba ze to ten sam model. Mnie zawsze najbardziej interesuje efekt końcowy XD. Telewizory serii Q mogę polecić bo obraz piekielnie ostry przy dużej dynamice ruchu.

 

Kash28
Gramowicz
02/03/2020 13:44

Zastanawia mnie tylko po co te 400fps? Wystarczy bardzo dobry monitor lub tv i te 120hz@120fps i zabawa ultra płynna i zdecydowanie warta wydanych pieniedzy. Dodam też że niestety ale 4k robi robotę i osoby które twierdzą że jest inaczej powinny dalej siedzieć przed swoimi maluczkimi monitorkami... Różnica na 55calach miedzy 1080p a 1440p spora. Między 1440p a 2080p gigantyczna przepaść.

 

Ciekawi mnie jak zmienią się wymagania po nadejsciu nowych konsol. Na tą chwilę ciężko jest spekulować z racji na brak ruchu z strony Sony. Moc nowego Xboxa jest imponująca i zdecydowanie pozwoli na zabawę w 4k i 60fps z wszystkim na maxa. Pewnie 120fps i ustawienia high. Tak to widzę. Moja Karta to 60-65% mocy Xboxa a pozwala na komfortową zabawę w większości tytułów w 4k@40-50fps. Dodając zdecydowanie lepszą otymalizację kodu gier na konsolach będzie się działo. Za konsole Sony jeśli by mi,ałą około 12Tf sądzę że mogłbym z 3k wydać. Pc pewnie pójdzie na sprzedaż :D

MisioKGB
Gramowicz
02/03/2020 13:43

Ostatnio na innym portalu gość wpierał wszystkim, że gry na PS4 w 24kl/s wyglądają tak płynnie jakby się oglądało film w kinie, który z taką samą płynnością przecież jest puszcany i że on w ogóle nie widzi różnicy czy to jest 24 kl/s,30 czy 60. Wszystko dzięki świetnemu motion na TV, po jego 5 kontrargumencie uniosłem białą flagę.

FallingStickman
Gramowicz
02/03/2020 12:11

Ludzkie oko raczej nic takiego nie zobaczy. Nawet pomijając dyskusję na temat tego jak "płynną" animację oko może rozróżnić, to nie ma ekranów, które mają wystarczająco szybkie odświeżanie, żeby sprawdzić efekt tych 400 czy 1000 klatek animacji na sekundę. No, ale numerki dobrze w dzisiejdzych czasach reklamują produkt, nawet jeśli te numerki nie mają kompletnie żadnego znaczenia.