News

Dlaczego Half-Life: Alyx to gra na VR? "Nie dałoby się jej zrobić na myszkę i klawiaturę"

pepsi, 21.11.2019 21:28 9

Gracze przez lata czekali na zapowiedź nowego Half-Life’a. Kiedy ta wreszcie nadeszła, dostali niezupełnie to, czego oczekiwali. Ale innego wyjścia nie było – ponoć.

- Half-Life: Alyx narodziło się jako eksploracja VR. Im więcej używaliśmy kontrolerów i gogli, tym bardziej zdawaliśmy sobie sprawę z mnogości interakcji i możliwości, jakie one oferują. Im bardziej się w to zagłębialiśmy, tym bardziej uświadamialiśmy sobie, że jest tu tak wiele okazji, których tak naprawdę nie jesteśmy w stanie przenieść z powrotem na klawiaturę – w ten sposób fakt, że nowy Half-Life jest grą VR, tłumaczy w dokumencie Geoffa Keighleya Dario Casali z Valve.

- Kiedy prowadzisz ręce osobno od głowy, a znajdują się one w przestrzeni trójwymiarowej, wszystko jednocześnie jest namierzane i się rusza, nie możesz tak po prostu osiągnąć tego przy użyciu myszki i klawiatury. Kiedy obejmiesz to mechanizmami w grze, rodzaje interakcji, które teraz możemy zrobić, nie były osiągalne z myszką i klawiaturą – przekonuje.

- Gdybyśmy ograniczyli się do myszki i klawiatury, musielibyśmy wydać grę, której brakuje wiele z tych interakcji. W testach wypadły one tak dobrze, że nie uważaliśmy ich wycięcia za dobry pomysł – dodaje.

Za ten śmiały ruch Valve osądzi historia. Premiera Half-Life: Alyx zaplanowana jest na marzec przyszłego roku. Już teraz możecie jednak zapoznać się z pierwszymi informacjami i trailerem gry.

najnowsze