News

Remaster Diablo II prawdopodobnie nigdy nie powstanie przez utratę kodu źródłowego

Maria Wawrzyniak, 18.11.2019 22:45 8

Twórcy pierwowzoru przyznali, że natrafili na pewien problem podczas tworzenia drugiej odsłony kultowego cyklu.

Już od jakiegoś czasu w internecie krążą plotki na temat potencjalnego remastera legendarnego Diablo II. Część graczy spodziewała się oficjalnej zapowiedzi podczas tegorocznego BlizzConu, jednak finalnie zakończyliśmy go tylko (i w sumie większości to zdecydowanie wystarcza) z ogłoszeniem czwartej części kultowego cyklu. Ponadto sami twórcy oryginalnej wersji uważają, że szanse na powstanie remastera dwójki są bardzo, bardzo małe. Właściwie to praktycznie ich nie ma – kod źródłowy gry został bowiem uszkodzony. Serwis GameSpot opublikował niedawno obszerniejszy wpis na ten temat, choć muszę przyznać, że nie do końca zrozumiałam wszystkie wypowiedzi. Ale do rzeczy!

W ubiegły weekend odbył się ExileCon 2019, czyli impreza poświęcona grze Path of Exile. Gośćmi imprezy byli jednakże nie tylko deweloperzy darmowego konkurenta Diablo III, ale również trójka ojców marki Diablo: Max i Erich Schaefer oraz David Brevik. Podczas jednego z paneli zadano im pytanie dotyczące najstraszniejszego momentu w czasie produkcji drugiej części cyklu. Odpowiedzią było przytoczenie sytuacji, kiedy po jedenastu godzinach prac deweloperzy bezpowrotnie utracili rdzeń kodu i wszelkie zasoby, a że nie przewidzieli takiego obrotu sprawy, to również nie przygotowali żadnej kopii zapasowej. Na początku wpadli w panikę, lecz po pewnym czasie ostatecznie sobie poradzili – udało im się odtworzyć niektóre elementy z wersji tekstowych zachowanych na domowych komputerach producentów. Co nie zmienia faktu, że część zasobów i tak przepadła.

Ostatecznie udało nam się większość rzeczy odtworzyć korzystając z wersji, które mieliśmy na swoich domowych komputerach. Ja miałem nieco informacji. Wróciłem do domu, wyciągnąłem dysk twardy czy cokolwiek wtedy mieliśmy. Spędziłem kilka dni na rekonstrukcji, co zakończyło się wprawdzie sukcesem i działało, pomijając fakt, że utraciliśmy całą historię. Straciliśmy wiele materiałów, w tym artystycznych. Stworzenie remastera Diablo II byłoby dla Blizzarda niezwykle trudnym zadaniem, ponieważ wszystkie użyte przez nas zasoby zwyczajnie przepadły. Musielibyśmy je tworzyć od samego początku. (Erich Schaefer)

Pozostaje więc kwestia tego, co się stało z materiałami, które odtworzono znacznie później – w końcu Diablo II doczekało się wielu aktualizacji i dodatku Lord of Destruction. Zawsze istnieje opcja, że wypowiedzi zostały wyjęte z kontekstu, więc trudno jest znaleźć logiczne wytłumaczenie, które połączyłoby wszystkie fakty.


Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis

najnowsze