Felieton

Zaledwie 110 000 egzemplarzy Pillars of Eternity 2 sprzedane do września 2018

Małgorzata Trzyna, 08 listopada 2018 12:07 11

Rynek WRPG należy raczej do niszowych, ale nawet gdyby wziąć to pod uwagę, liczba sprzedanych sztuk PoE II jest bardzo mała.

Pillars of Eternity II: Deadfire nie jest rozchwytywane. Według doniesień, gra znalazła zaledwie 110 tysięcy nabywców w ciągu pięciu miesięcy od premiery (do września 2018). Jest to bardzo słaby wynik. Kiepska sprzedaż gry być może tłumaczy plotki o tym, że Microsoft przejmie Obsidian. Jak pisze Dylan Holmes, jeden z inwestorów, który przeznaczył 1000 dolarów na stworzenie gry (ze świadomością, że będzie to wkład charytatywny):

- Mamy teraz pojęcie, jak źle sprzedało się Deadfire. Zainwestowałem 1000 dolarów w stworzenie tej gry, a teraz są pierwsze dywidendy. Z całej sprzedaży od premiery do września - okresu, kiedy każda gra zarabia najwięcej - otrzymałem 192,67 dolara. Aby inwestorzy wyszli na zero, sprzedaż powinna być na poziomie 580 000 sztuk w cenie 50 dolarów. To oznacza, że sprzedało się ok. 110 000 egzemplarzy. RPG tego typu nie sprzedają się dużych ilościach, ale w takiej sytuacji nie ma szans, by inwestorom zwróciły się koszty. (...) Nie chodzi o pytanie, czemu Obsidian poniósł klęskę, lecz dlaczego sądził, że osiągnięcie takiego celu jest możliwe. Być może nie sądził, że to było możliwe, i tak wszystko zaplanował, by nigdy nie zapłacić inwestorom Fig (czy nawet samemu Fig!)

Pillars of Eternity II debiutowało na PC (Windows), Mac i Linux w maju tego roku. Planowane są także wersje na konsole PS4, Xbox One i Nintendo Switch.

Fallout: New Vegas – bardzo nietypowy system zapisu postępów w nowej modyfikacji
Twórcy Pillars of Eternity II przypadkowo włączyli turowy system walki
The Outer Worlds bez opcji romansowania z towarzyszami
najnowsze