Dlaczego nowy Prey i poprzedni Prey nie mają z sobą nic wspólnego

Paweł Pochowski
2016/08/08 13:30
4
0

Jak opowiada główny projektant, koncept jest podobny, ale to osobne produkcje i osobne uniwersa.

Dlaczego nowy Prey i poprzedni Prey nie mają z sobą nic wspólnego

Prey to aktualnie niezwykle gorący tytuł od Arkane Austin, który od samego początku spotkał się ze sporym zainteresowaniem ze strony mediów i graczy, a świeżo zaprezentowany gameplay jedynie podkręcił atmosferę. Bethesda Softworks od samego początku podkreślała, że nowy Prey od Arkane Austin to zupełnie inna produkcja od gry Human Head Studios. Dlaczego jednak dwie zupełnie inne gry noszą identyczne nazwy?

- Zaczęliśmy zastanawiać się o tym, jaką grę chcielibyśmy zrobić, a Arkane specjalizuje się w jednego rodzaju grach - tworzymy pierwszoosobowe, immersyjne produkcje z głębią. Chcieliśmy zrobić coś w klimacie science fiction. Nasz rodzaj rozgrywki, ale umieszczony w klimacie sci-fi na stacji kosmicznej z kosmitami, całość pasowała do siebie naprawdę nieźle. Bethesda miała natomiast już taką nazwę - Prey. A to świetna nazwa i przypasowała do naszego konceptu, więc zdecydowaliśmy się na nią - powiedział Ricardo Bare, główny projektant nowego Prey.

Swoją drogą, wygląda na to, że recykling nazwy jest jednoznacznym sygnałem, że wydawca nie zamierza już kontynuować poprzedniej serii. Dodatkowo jak twierdzi Ricardo Bare, nowy Prey nie pożycza nic więcej ze starego. - W kwestii konceptu występują podobieństwa jak kosmici, stacja w przestrzeni kosmicznej, elementy survivalowej, nazwa więc pasowała. Ale nie ma połączenia pomiędzy tymi grami ani uniwersami - dodaje Bare.

GramTV przedstawia:

Co do Prey 2, Pete Hines stwierdził ostatnio, że gry - podobnie jak małżeństwa - czasem się nie udają i tak też stało się z Prey 2.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
09/08/2016 16:23

"zastanawiać się, nad tym" albo po prostu "zastanawiać się", a nie "zastanawiać się, o tym".

KannX
Gramowicz
08/08/2016 21:14

"Tworzymy immersyjne produkcje z głębią" - matko boska... Nie można napisać "wciągające", "absorbujące" lub "pochłaniające"? Żargon żargonem ale bez przesady :)

Usunięty
Usunięty
08/08/2016 16:10

"Gra z nazwą Prey, która była o złych kosmitach sprzedawała się świetnie, więc my też nazwiemy grę Prey, która też jest o kosmitach, więc sprzedaż wzrośnie" FTL To nie jest to przypadkiem złamanie prawa do pomysłu i tworu?




Trwa Wczytywanie