Felieton

BioWare pracowało nad przerobieniem Shadow Realms?

Paweł Pochowski, 11 lutego 2015 13:15 2

Pojawiły się informacje sugerujące, że studio w ostatniej chwili chciało przerobić swoją grę na coś, na czym zna się znacznie lepiej.

W Shadow Realms rozgrywka miała korzystać z podobnego do Evolve asymetrycznego trybu zabawy, w którym czterech graczy współpracuje, by przeciwstawić się piątemu z nich, sterującemu potężnym Shadowlordem. Jak widać taki pomysł na rozgrywkę nie zaskoczył. Być może projekt był zbyt podobny do Evolve.

Powiedzmy sobie szczerze, tryb sieciowy w Mass Effect 3 oraz inne online'owe przygody BioWare udowadniają, że studio zna się na robieniu gier dla pojedynczego gracza i głównie na tym. A tryb sieciowy nie jest ich najmocniejszą stroną. I wygląda na to, że tuż przed anulowaniem Shadow Realms, studio zaczęło pracować nad przerobieniem gry i wydaniem jej w formie przystosowanej dla jednego gracza. Takie informacje opublikował na swoim Twitterze użytkownik o ksywce Shinobi602, który specjalizuje się w ogłaszaniu zakulisowych informacji ze specjalnym uwzględnieniem tych pochodzących z BioWare. I z reguły nie mija się z prawdą.

Baldur’s Gate 2, Knights of the Old Republic, Mass Effect czy Dragon Age: Origins to świetne produkcje nastawione na historię śledzoną przez jednego gracza równocześnie. Myślicie, że Shadow Realms miałoby większe szanse na sukces, gdy od początku było projektowane w formie singleplayer?

Przypominamy, że projekt został ogłoszony podczas zeszłorocznego GamesComu. W styczniu informowaliśmy o tym, że gra prawdopodobnie powstaje od nowa, ale niestety nie okazało się to prawdą. A przynajmniej finalnie nie okazało się prawdą, bo Shadow Realms trafiło do kosza.

Będzie demo Anthem. Najpierw dla VIP-ów
TGA 2018: BioWare prezentuje teaser nowej odsłony Dragon Age
Battlefield V – premiera aktualizacji Overture opóźniona
Star Wars: Jedi Fallen Order - przecieki na temat fabuły; premiera jesienią 2019?
najnowsze