Areal, kolejny spadkobierca S.T.A.L.K.E.R.-a, niebawem na Kicstarterze. Znamy szczegóły

Patryk Purczyński
2014/06/24 10:05
8
0

Twórcy S.T.A.L.K.E.R.-a i Metro: Last Light zakładają nowe studio i prezentują plany stworzenia Areal. Aby projekt został zrealizowany, potrzeba jednak wsparcia finansowego.

Areal, kolejny spadkobierca S.T.A.L.K.E.R.-a, niebawem na Kicstarterze. Znamy szczegóły

Ekipa West Games zapowiedziała Areal, nową postapokaliptyczną strzelankę, mającą być duchowym kontynuatorem S.T.A.L.K.E.R.-a. Gracze mają się w niej przenieść do dużego, otwartego i różnobarwnego świata, w którym cywilizacja ludzka rozpadła się w wyniku pojawienia się tajemniczej pozaziemskiej substancji zwanej Metamorfitem. Jej źródłem jest meteor, który przed laty uderzył w Ziemię.

  • fabuła w Areal ma być nieliniowa - wpływ na jej rozwój będą miały decyzje graczy dotyczące tego, co mówi i robi ich bohater
  • wartościowanie nie ma się opierać na prostym systemie dobra i zła
  • przebieg walki w grze ma być uzależniony od szeregu czynników, poczynając od cech bohatera, wyboru zapasów i broni, otoczenia, obecności anomalii i mutantów oraz użycia Metamorfitów
  • gracze mogą wspomagać się wspomnianą substancją, która może wywrzeć rozmaity efekt; jej podstawową funkcją ma być oczywiście pomoc w walce
  • Aeral pozwoli modyfikować broń, a nawet te same modele nieznacznie różnią się od siebie
  • w grze pojawią się również pojazdy: ATV, wojskowe ciężarówki, czołgi, a nawet helikoptery; każdy z nich potrzebuje paliwa, każdy może ulec awarii, każdy można naprawić
  • X-life - system odpowiadający za symulację życia w grze i tego, jak otoczenie reaguje na działania użytkownika; decyduje on również o tym, jak poruszają się przeciwnicy i jak reagują na wydarzenia w rozmaitych warunkach terenu
  • w Areal pojawią się również mutanty; dysponują one własnymi cechami, niektóre poruszają się samotnie, inne w stadach; również one stosują taktyki uzależnione od ukształtowania terenu
  • West Games chce również uraczyć graczy zaawansowaną sztuczną inteligencją: ranga przeciwnika ma być uzależniona od jego cech i zachowania; nieprzyjaciele, których trudniej zabić, niekoniecznie dysponują większą liczbą punktów zdrowia, za to sprytniej się zachowują i wykazują się większą przebiegłością; wrogowie potrafią działać zespołowo i wykorzystywać otoczenie do własnych celów
  • otwarty świat zostanie podzielony na trzy strefy: zieloną, czerwoną i żółtą; w zielonej anomalie występują rzadko, a gracze mogą korzystać ze środków transportu i elektroniki; w żółtej anomalie są częstsze, a urządzenia elektroniczne nie działają; kto natomiast wejdzie do czerwonej strefy, zamienia się w coś na kształt zombie

Na czele West Games stanął Eugene Kim, który ma za sobą także prace nad S.T.A.L.K.E.R.-em Online. Na dokończenie Areal zespołowi niezbędne są dodatkowe fundusze, stąd akcja na Kickstarterze, która wystartuje za dwa dni. Podstawowym celem jest uzbieranie 50 tys. dolarów, ale West Games wie już, jak zagospodarować nawet okrągły milion.

GramTV przedstawia:

Poszczególne progi pozwolą stworzyć kolejno: większe zróżnicowanie flory i fauny, wieloosobowy moduł Free Roam dla maksymalnie 32 graczy, dodatkowe miasto w Stanach Zjednoczonych z innym głównym bohaterem i rozgrywką na około osiem godzin, konfrontacyjny multiplayer dla 32 graczy z 10 trybami zabawy i wreszcie większą różnorodność przeciwników oraz liniowy tryb Survival.

Na stronie Kickstartera dostępne są grafiki koncepcyjne i materiał filmowy promujący Areal.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
24/06/2014 20:09

> > > Nie chcę kolejnego "duchowego spadkobiercy". Chcę kolejnego S.T.A.L.K.E.R.-a.>> >> > No właśnie. Widzę, że ktoś wreszcie pojął dlaczego CoD jest tak popularne... Ludzie> nie> > chcą niczego innego i kropka.>> Cod, Battlfield czy Medal of Honor - wszystkie są takie same fabularnie, podczas gdy> Stalker miał wyróżniającą go fabułę i charakterystykę gry (elementy rpg, otwarty świat> itp.). To jak powiedzieć, że da się zastąpić gry z serii W40k lub LotR :PEmm. Owszem, miał wyróżniającą się fabułę, czy elementy rpg na tle innych FPS-ów. Jednak przecież najnowszy Stalker względem najstarszego nie przynosił ze sobą jakiś niebywałych nowości. Działał na podobnej zasadzie, co przytoczone CoDy, czy Battlefieldy. I o to chodziło @HiddenNick''owi.Jeśli natomiast patrzeć na elementy wyróżniające grę na tle innych reprezentujących gatunek FPS, to taki Battlefield posiada obfity w pojazdy i szerokie pola działania tryb multiplayer. A że tematyka(wojenna) jest ta sama, co przy CoD-zie, cóż...

Usunięty
Usunięty
24/06/2014 19:43

> > Nie chcę kolejnego "duchowego spadkobiercy". Chcę kolejnego S.T.A.L.K.E.R.-a.>> No właśnie. Widzę, że ktoś wreszcie pojął dlaczego CoD jest tak popularne... Ludzie nie> chcą niczego innego i kropka.Cod, Battlfield czy Medal of Honor - wszystkie są takie same fabularnie, podczas gdy Stalker miał wyróżniającą go fabułę i charakterystykę gry (elementy rpg, otwarty świat itp.). To jak powiedzieć, że da się zastąpić gry z serii W40k lub LotR :P

Usunięty
Usunięty
24/06/2014 11:30

Nie bawię się w akcje typu kickstarter, ale jeśli gra wyjdzie to chętnie przyjrzę się jej bliżej, bo klimaty S.T.A.L.K.E.R.a brzmią zachęcająco.>> Nie chcę kolejnego "duchowego spadkobiercy". Chcę kolejnego S.T.A.L.K.E.R.-a.Kto by nie chciał? W tej chwili po rozwiązaniu GSC nie dzieje się ciekawie, ale mam nadzieję, że jednak doczekamy się nowej części.. kiedyś. Teraz pozostaje jedynie Lost Alpha.




Trwa Wczytywanie