D'Astous: - Square Enix musi się nauczyć sprzedawać gry

Patryk Purczyński
2013/07/27 12:56

Były szef Eidos Montreal winą za niższe od oczekiwanych wyniki sprzedaży gier Square Enix obarcza samego wydawcę. - Poprzedni rok miał być sezonem home-runów, a nie zanotowaliśmy ani jednego - mówi.

D'Astous: - Square Enix musi się nauczyć sprzedawać gry

Sleeping Dogs, Hitman: Rozgrzeszenie, Tomb Raider - głównie te trzy tytuły miały w poprzednim roku fiskalnym zapewnić firmie Square Enix finansowy sukces. - Wprowadziliśmy na rynek trzy wysokobudżetowe tytuły, ale pomimo świetnych recenzji nie udało nam się osiągnąć wyznaczonych celów - wspomina Stephane D'Astous, który - jak ogłoszono w tym tygodniu - odszedł z szeregów Eidos Montreal.

W istocie, w ujawnionym przez Square Enix raporcie podsumowującym miniony rok fiskalny widnieje informacja, że żaden z wyżej wymienionych tytułów nie spełnił pokładanych w nim nadziei w zakresie sprzedaży. - To wstrząsnęło wieloma ludźmi w firmie. Kiedy ukazały się wyniki finansowe, wszyscy byliśmy bardzo zaskoczeni - wspomina D'Astous.

GramTV przedstawia:

- Square Enix musi się nauczyć, jak sprzedawać gry ze swojego katalogu. Mieliśmy świetne produkcje, które powinny sprzedać się lepiej. Poprzedni rok miał być sezonem home-runów, a tymczasem nie zaliczyliśmy nawet jednego. Może udało nam się zająć dwie czy trzy bazy, ale home-runa nie udało się zanotować - dodaje.

Przypomnijmy, że Stephane D'Astous odszedł z Eidos Montreal z uwagi na zbyt duże rozbieżności w wizji kolejnych projektów studia, jakie pojawiły się między nim, a szefostwem Square Enix.

Komentarze
19
Usunięty
Usunięty
27/07/2013 21:28

Skończyłem TR i 47, może nie są to gry wybitne jednak trzeba im oddać, że twórcy starali się zadowolić wszystkich, co jak wiemy nikomu w życiu nie wyszło. Mimo to, zabójcą grało się fajnie, Lara zaczynała nieźle po to tylko, żeby rozwinąć się w bezmyślną naparzankę bez polotu. Cóż chyba znak tych ''nowych'' starych gier.Co do Thiefa... nie mam zbyt wygórowanych nadziei ;)

Usunięty
Usunięty
27/07/2013 21:26

Też będzie, bo to od zawsze była gra niszowa i kierowana do konkretnego grona, które zresztą sama stworzyła. Ale Thief od Eidosa to gra tworzona pod jak największe grono, a wszystkich nie da się zadowolić. Dishonored chyba spektakularnym sukcesem finansowym nie było, tu pewnie będzie podobnie.

Usunięty
Usunięty
27/07/2013 21:08
Dnia 27.07.2013 o 16:17, Demagol napisał:

A Squenix to mnie bawi. Uncharted to miks Tomb Raider i Gears of War -> nowy Tomb Raider to hołd dla Uncharted. Dishonored mocno inspirowało się Thiefem -> to robimy Thiefa na modłę Dishonored xD

To pewnie Thief też będzie klapą po względem sprzedaży.




Trwa Wczytywanie