Informacje

D'Astous: - Square Enix musi się nauczyć sprzedawać gry

19

Były szef Eidos Montreal winą za niższe od oczekiwanych wyniki sprzedaży gier Square Enix obarcza samego wydawcę. - Poprzedni rok miał być sezonem home-runów, a nie zanotowaliśmy ani jednego - mówi.

D'Astous: - Square Enix musi się nauczyć sprzedawać gry - obrazek 1

Sleeping Dogs, Hitman: Rozgrzeszenie, Tomb Raider - głównie te trzy tytuły miały w poprzednim roku fiskalnym zapewnić firmie Square Enix finansowy sukces. - Wprowadziliśmy na rynek trzy wysokobudżetowe tytuły, ale pomimo świetnych recenzji nie udało nam się osiągnąć wyznaczonych celów - wspomina Stephane D'Astous, który - jak ogłoszono w tym tygodniu - odszedł z szeregów Eidos Montreal.

W istocie, w ujawnionym przez Square Enix raporcie podsumowującym miniony rok fiskalny widnieje informacja, że żaden z wyżej wymienionych tytułów nie spełnił pokładanych w nim nadziei w zakresie sprzedaży. - To wstrząsnęło wieloma ludźmi w firmie. Kiedy ukazały się wyniki finansowe, wszyscy byliśmy bardzo zaskoczeni - wspomina D'Astous.

- Square Enix musi się nauczyć, jak sprzedawać gry ze swojego katalogu. Mieliśmy świetne produkcje, które powinny sprzedać się lepiej. Poprzedni rok miał być sezonem home-runów, a tymczasem nie zaliczyliśmy nawet jednego. Może udało nam się zająć dwie czy trzy bazy, ale home-runa nie udało się zanotować - dodaje.

Przypomnijmy, że Stephane D'Astous odszedł z Eidos Montreal z uwagi na zbyt duże rozbieżności w wizji kolejnych projektów studia, jakie pojawiły się między nim, a szefostwem Square Enix.

19 komentarzyDodaj swój

Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
CepNaPysk

dziwne po tak dobrym hitmanie i taka bieda

Odpowiedz
fireno

Ma sporo racji. Sleepings Dogs to fajny, klimatyczny sandbox, a Hitman to świetna gra skradnkowa. Tomb Raider, jest bardzo dobrą grą akcji, więc nie wiem czemu nie sprzedały się z zyskiem. Widocznie za mało kasy na marketing, bo poziom mają dobry.

Odpowiedz
G Stefan_Skellen

Akurat wszystkie trzy gry są średnie więc nie ma co się dziwić. Recenzje faktycznie miały dobre ale to co innego. :P

Odpowiedz
G HazeGiant

Hitman: Rozgrzeszenie to nie jest gra dla mas. Sleeping dogs - nowa marka, za mało reklamowana a i sama gra nie urywa - mocne 7. Tomb Rider - kolejna gra akcji jakich setki na + znana bohaterka której fani byli zniesmaczeni formą jaką przyjęła gra. Więc biorąc to wszystko pod uwagę, jak mieli zrobić dobry wynik finansowy? :D Ludzie którzy kupują gry mają mało czasu, wybierają tylko perełki ze względu na dobre rozeznanie w rynku rozrywki elektronicznej lub crapy które są najlepiej reklamowane bo nie mają tego rozeznania.

Odpowiedz
Martius0

> Ma sporo racji. Sleepings Dogs to fajny, klimatyczny sandbox, a Hitman to świetna gra
> skradnkowa. Tomb Raider, jest bardzo dobrą grą akcji, więc nie wiem czemu nie sprzedały
> się z zyskiem. Widocznie za mało kasy na marketing, bo poziom mają dobry.
Raczej bezsensownie rozdmuchany budżet.

Odpowiedz
TAPOUT

Ludzie szukają nowych doznań i wybierają gry pokroju The Last of Us. Wszystkie 3 gry to gry pokroju "to już było ale wciśniemy to jeszcze raz". Taka firma a nie ma pomysłu na wykonanie i nowe IP.

Odpowiedz
G Zdzichacz

> Ludzie szukają nowych doznań i wybierają gry pokroju The Last of Us. Wszystkie 3 gry
> to gry pokroju "to już było ale wciśniemy to jeszcze raz". Taka firma a nie ma pomysłu
> na wykonanie i nowe IP.
Taka gra jak The Last of Us też już była. TLoU to miks Uncharted z The Walking Dead :)

Odpowiedz
TAPOUT

"Taka gra jak The Last of Us też już była. TLoU to miks Uncharted z The Walking Dead :)"A loty na Marsa też już były to połączenie Lotu na księżyć ze Statkiem z Star Treka.

Odpowiedz
Siriondel

Firma na przestrzeni raptem kilku miesięcy wydaje trzy wielkie hity z najwyższej półki i sprzedaże wszystkich idą w miliony (z czego jeden jest w zasadzie nową marką). Jeżeli to nie jest w stanie zagwarantować zysku firmie, to raczej nie jest to problem zbyt niskiej sprzedaży, tylko ciapowatego zarządzania. To co się dzieje w SE jest dla mnie nie do pojęcia. A jeżeli naprawdę chcą osiągać wyniki typu 5 milionów i więcej - sorry SE, ale to już nie te czasy, gry AAA tak nie schodzą, chyba że w nazwie mają "Grand Theft Auto" lub "Elder Scrolls". W sumie to nie dziwne, że szukają sobie miejsca na urządzeniach przenośnych.

Odpowiedz
TAPOUT

"Firma na przestrzeni raptem kilku miesięcy wydaje trzy wielkie hity z najwyższej półki". Jasne a jakby wyszła gra Moda na Sukces: Revival z ultra realistyczną grafiką, zawiłą fabułą, świetnym gameplay'em kontynuującą wątki z odcinka 4578. Jak myślicie ile sztuk tej gry by się sprzedało? Hitman i Tomb Raider to dla mnie zrzynka i jazda na marce poprzedniej serii która albo była tylko dobra albo już się sama wykończyła. Sleeping Dogs niczym mnie nie przyciągnęło i po demie tyle ją widziałem. Cuda na kiju oczekiwali i tyle.

Odpowiedz
CepNaPysk

> "Firma na przestrzeni raptem kilku miesięcy wydaje trzy wielkie hity z najwyższej półki".
> Jasne a jakby wyszła gra Moda na Sukces: Revival z ultra realistyczną grafiką, zawiłą
> fabułą, świetnym gameplay'em kontynuującą wątki z odcinka 4578. Jak myślicie ile sztuk
> tej gry by się sprzedało? Hitman i Tomb Raider to dla mnie zrzynka i jazda na marce poprzedniej
> serii która albo była tylko dobra albo już się sama wykończyła. Sleeping Dogs niczym
> mnie nie przyciągnęło i po demie tyle ją widziałem. Cuda na kiju oczekiwali i tyle.
szkoda ze żadna z tych 3 gier nie zagrales,w tomb rader nie gralem wiec nie powie ale hitman wyskoczyl z zupelnie nowym pomyslem

Odpowiedz
bynek31

Jak nie zaczna robic gier wymagajace konta takjakw blizardzie to beda meic jeszcze gorzej proste i logiczne na 100% 70% pceciakow nie kupuje orginalow tylkosciagaja z netu wystarczy ze zrobia online tak jak blizard i wszystko bedzie jasne tylko orginal zeby pograc

Odpowiedz
Kopiec

Konami sprzedało Castlevanie: Lords of Shadów w niecałych 2 mln sztuk i ogłosiło grę sukcesem.
Tomb Raider sprzedał się w milionach i Square określiło wynik gry porażką.

Komedia.

Odpowiedz
G Demagol

Co ma do tego The Walking Dead? TLOU rozwija pewnie rzeczy, między innymi skradanie się, eksplorację, przywraca pasek życia i wymaga większej ostrożności. Model zaproponowany przez Gears of War nie jest zły wbrew temu, co piszą "hardkorzy" i zaślepieni nostalgią fani Dooma, ale wymaga twórczego rozwijania i wykorzystywania.A Squenix to mnie bawi. Uncharted to miks Tomb Raider i Gears of War -> nowy Tomb Raider to hołd dla Uncharted. Dishonored mocno inspirowało się Thiefem -> to robimy Thiefa na modłę Dishonored xD

Odpowiedz
G pawbuk

Jeśli dobrze pamiętam, to SE miało problemy z kosztami produkcji - dlatego sprzedaż była tak niezadowalająca. Acti może być pewne sprzedaży kolejnej części CoD-a, EA kolejnej części BF-a, a Bethesda kolejnego TES-a, więc nie muszą tak pilnować kosztów produkcji. Jednak w przypadku bardziej niszowych marek trzeba uważać, żeby budżet gry zbytnio się nie rozrósł.
Martwią mnie trochę problemy SE, bo i Hitman i Sleeping Dogs były naprawdę bardzo udanymi grami, a i Tomb Raider dostał dobre oceny. Martwię się trochę o kontynuacje tych gier.

Odpowiedz
soundaddict

gry się kiepsko nie sprzedały, więc brak zysku jest zaskoczeniem, ale winnych należy chyba szukać gdzie indziej... ja wielu gier nie kupuję, ale akurat te wszystkie trzy mam, dwie nawet kupione bez żadnych promocji...

Odpowiedz
Martius0

> A Squenix to mnie bawi. Uncharted to miks Tomb Raider i Gears of War -> nowy Tomb
> Raider to hołd dla Uncharted. Dishonored mocno inspirowało się Thiefem -> to robimy
> Thiefa na modłę Dishonored xD
To pewnie Thief też będzie klapą po względem sprzedaży.

Odpowiedz
G Demagol

Też będzie, bo to od zawsze była gra niszowa i kierowana do konkretnego grona, które zresztą sama stworzyła. Ale Thief od Eidosa to gra tworzona pod jak największe grono, a wszystkich nie da się zadowolić. Dishonored chyba spektakularnym sukcesem finansowym nie było, tu pewnie będzie podobnie.

Odpowiedz
Shinigami

Skończyłem TR i 47, może nie są to gry wybitne jednak trzeba im oddać, że twórcy starali się zadowolić wszystkich, co jak wiemy nikomu w życiu nie wyszło. Mimo to, zabójcą grało się fajnie, Lara zaczynała nieźle po to tylko, żeby rozwinąć się w bezmyślną naparzankę bez polotu. Cóż chyba znak tych 'nowych' starych gier.

Co do Thiefa... nie mam zbyt wygórowanych nadziei ;)

Odpowiedz
Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
Najnowsze
Lubisz nas?