D'Astous: - Square Enix musi się nauczyć sprzedawać gry

Patryk Purczyński, 27 lipca 2013 12:56 19

Były szef Eidos Montreal winą za niższe od oczekiwanych wyniki sprzedaży gier Square Enix obarcza samego wydawcę. - Poprzedni rok miał być sezonem home-runów, a nie zanotowaliśmy ani jednego - mówi.

Sleeping Dogs, Hitman: Rozgrzeszenie, Tomb Raider - głównie te trzy tytuły miały w poprzednim roku fiskalnym zapewnić firmie Square Enix finansowy sukces. - Wprowadziliśmy na rynek trzy wysokobudżetowe tytuły, ale pomimo świetnych recenzji nie udało nam się osiągnąć wyznaczonych celów - wspomina Stephane D'Astous, który - jak ogłoszono w tym tygodniu - odszedł z szeregów Eidos Montreal.

W istocie, w ujawnionym przez Square Enix raporcie podsumowującym miniony rok fiskalny widnieje informacja, że żaden z wyżej wymienionych tytułów nie spełnił pokładanych w nim nadziei w zakresie sprzedaży. - To wstrząsnęło wieloma ludźmi w firmie. Kiedy ukazały się wyniki finansowe, wszyscy byliśmy bardzo zaskoczeni - wspomina D'Astous.

- Square Enix musi się nauczyć, jak sprzedawać gry ze swojego katalogu. Mieliśmy świetne produkcje, które powinny sprzedać się lepiej. Poprzedni rok miał być sezonem home-runów, a tymczasem nie zaliczyliśmy nawet jednego. Może udało nam się zająć dwie czy trzy bazy, ale home-runa nie udało się zanotować - dodaje.

Przypomnijmy, że Stephane D'Astous odszedł z Eidos Montreal z uwagi na zbyt duże rozbieżności w wizji kolejnych projektów studia, jakie pojawiły się między nim, a szefostwem Square Enix.

Steam nominuje najlepsze gry i twórców. Można głosować na Wiedźmina 3 i CDP RED
Microsoft w 2019 będzie aktywniejszy na rynku PC, zapewnia Phil Spencer
Sony przez przypadek zdradziło, ilu graczy mają poszczególne tytuły na PS4
SpellForce 3 dostanie samodzielny dodatek, Soul Harvest
najnowsze