News

Wiemy, ile sztuk swoich hitów chciało sprzedać Square Enix

Patryk Purczyński, 03.04.2013 15:42 25

Tomb Raider, Hitman: Rozgrzeszenie i Sleeping Dogs nie spełniły pokładanych w nich nadziei. Teraz wiemy, jak duże były rozbieżności w oczekiwaniach wydawcy i wynikach sprzedaży tych tytułów.

Od kilkunastu dni jednym z najważniejszych tematów w branży są problemy finansowe Square Enix. Za główną ich przyczynę uznaje się niezadowalającą sprzedaż gier, które miały być motorami napędowymi przychodów firmy. Azjatycki wydawca już przed końcem marca podzielił się prognozowanymi na koniec roku fiskalnego wynikami Tomb Raidera, Hitman: Rozgrzeszenie i Sleeping Dogs. Teraz znamy oczekiwania, jakie władze spółki miały względem tych tytułów.

  • Tomb Raider - 5,5-6 milionów egzemplarzy (faktyczna sprzedaż: 3,4 miliona)
  • Hitman: Rozgrzeszenie - 4,5-5 milionów egzemplarzy (3,6 mln)
  • Sleeping Dogs - 2-2,5 miliona egzemplarzy (1,75 mln)

Jak zatem nietrudno policzyć, deficyt wynosi 3,25-4,75 mln kopii. Przyszły prezes Square Enix Yosuke Matsuda już zapowiedział, że gruntownie przyjrzy się wszystkim filarom spółki. Można się domyślić, że z uwagi na powyższe dane w sposób szczególny pod lupę weźmie przemysł gier wysokobudżetowych. Oby nie ucierpiały na tym Thief i Murdered: Soul Suspect, dwie znane nam produkcje AAA z katalogu wydawniczego Square Enix.

najnowsze

Do Mordhau nadchodzą spore zmiany

Twórcy gry Mordhau podzielili się planami rozwoju swojej produkcji – dostaniemy między innymi dwie nowe mapy, dodatkowy tryb rozgrywki oraz inne przydatne funkcje, które dziś omówimy.