Hity Square Enix poniżej oczekiwań - wyniki sprzedaży Sleeping Dogs, Hitman: Rozgrzeszenie i Tomb Raidera

Patryk Purczyński
2013/03/26 17:17

Tematem nr 1 jest dziś klęska nieurodzaju, jakiej w bieżącym roku fiskalnym zaznało Square Enix. Firma przedstawiła prognozowane wyniki sprzedaży dla swoich największych hitów.

Hity Square Enix poniżej oczekiwań - wyniki sprzedaży Sleeping Dogs, Hitman: Rozgrzeszenie i Tomb Raidera

Sleeping Dogs - 1,75 mln; Hitman: Rozgrzeszenie - 3,6 miliona; Tomb Raider - 3,4 miliona - z takimi wynikami sprzedaży gry z katalogu Square Enix prawdopodobnie zakończą bieżący rok fiskalny, trwający do 31 marca (dane nie wliczają egzemplarzy zakupionych drogą cyfrową). Najważniejszym wnioskiem wyciągniętym przez firmę jest niespełnienie prognoz pomimo bardzo ciepłego przyjęcia przez krytyków (wszystkie trzy tytuły legitymują się średnią ocen na poziomie co najmniej 80 punktów).

Square Enix boleje zwłaszcza nad wynikami sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzedano zaledwie 2/3 tego, co na Starym Kontynencie. Jeszcze w połowie roku zakładano, że to właśnie za oceanem sprzedaż będzie wyższa niż w Europie. Azjatycka firma wspomina także o wysokiej presji cenowej, co naraziło ją na poniesienie dodatkowych kosztów.

GramTV przedstawia:

Biorąc pod uwagę fakt, że Square Enix chciało w bieżącym roku fiskalnym sprzedać niespełna 15 milionów egzemplarzy gier, a wspomniana trójka (jak nietrudno policzyć, wymienione pozycje znalazły 8,75 mln nabywców) stanowiła główny motor napędowy firmy w tym okresie, można śmiało założyć, że założenia względem każdej z nich były zdecydowanie wyższe od osiągniętych rezultatów.

Jak już wcześniej informowaliśmy, w wyniku poniesionych strat do dymisji podał się szef Square Enix, Yoichi Wada. A to tylko początek poważniejszych zmian w firmie. Nie wiadomo na razie, jak zaistniała sytuacja wpłynie na pozostające w produkcji wysokobudżetowe tytuły azjatyckiej firmy: Murdered: Soul Suspect, Thiefa i drugą, niezapowiedzianą jeszcze grę Eidos Montreal.

Komentarze
27
Usunięty
Usunięty
27/03/2013 11:18
Dnia 27.03.2013 o 03:58, Wojman napisał:

Nowy Hitman uproszczony? Akurat Hitman: Absolution był jedną z najtrudniejszych gier z jakimi miałem do czynienia. Nie wspominając o tym, że wbrew twierdzeniom "fachowców" każdy element gry da się przejść skradając i zabijając tylko główny cel. Nawet misje, w których musimy dostać się do wyjścia da się przejść wszystkie po cichutku, nikogo nie zabijając. Jest to trudne i wymagające pomyślunku, ale też satysfakcjonujące.

Jest trudny, ale co nie zmienia faktu, że pewne mechanizmy zostały spłycone np. konstrukcja poziomów - zamiast jednego dużego masz podział na jakby 3 checkpointy, gdzie zwykle co najwyżej 2 z nich są naprawdę duże, co najmniej jeden jest natomiast "korytarzowy", gdzie swoboda jest ograniczona. Dodatkowo gra uznaje Ci jakby każdy checkpoint za oddzielny poziom, czyli nie ma znaczenia, że kogoś uśpiłeś w pierwszej punkcie kontrolnym, jeśli wejdziesz do drugiego gra już tego nie pamięta, a nie wiem czy grałeś w poprzednie odsłony, ale tam czasem nawet pod sam koniec misji strażnik może wybudzić się i narobić Ci przypału. :)Inna też sprawa, że ludzie chcieliby powrotu do starego stylu, czyli Hitman z walizeczką, w dokładnie przygotowany i znający swój cel, a nie misje wykonanywane z doskoku, albo nawet nie polegające na zabiciu kogoś tylko zwykłej uciecze. To nie w stylu 47.Sam news dosyć przerażający. Jeśli prawie 4 mln sprzedanych egzemplarzy gry skradankowej to mało, to zastanawiam się czy za parę lat na rynku AAA nie zostaną już tylko najmocniejsi gracze, pokroju Call of Duty, Battlefielda, gier Rockstara albo Blizzarda. Ja sam jestem mocno zaskoczony, że nowy Hitman osiągnął IMO tak dobry wynik, podobnie Tomb Raider, przecież on wyszedł raptem 2 tygodnie temu o ile dobrze pamiętam.

Usunięty
Usunięty
27/03/2013 04:40
Dnia 27.03.2013 o 03:58, Wojman napisał:

Nowy Hitman uproszczony?

tak mowia tylko Ci ktorzy przeszli gre na pale z karabinem i mowia ze za prosty :) nie zwracac uwagi na takich.mnie dziwi tak wysoki wynik TR i tak niski SD. markieng, marketing, marketing...

Usunięty
Usunięty
27/03/2013 03:58
Dnia 27.03.2013 o 00:19, Harunia napisał:

5 baniek chcieli sprzedac na tytulach jak Hitman czy TR? Ktorych uproszczone i oglupione nowe czesci zupelnie przecza temu, co te serie ze soba prezentowaly?

Nowy Hitman uproszczony? Akurat Hitman: Absolution był jedną z najtrudniejszych gier z jakimi miałem do czynienia. Nie wspominając o tym, że wbrew twierdzeniom "fachowców" każdy element gry da się przejść skradając i zabijając tylko główny cel. Nawet misje, w których musimy dostać się do wyjścia da się przejść wszystkie po cichutku, nikogo nie zabijając. Jest to trudne i wymagające pomyślunku, ale też satysfakcjonujące.




Trwa Wczytywanie