News

Wiedźmin 3: Dziki Gon ze wsparciem dla DirectX 11 i PhysX

Mateusz Stanisławski, 02.03.2013 18:44 82

Poznaliśmy kilka szczegółów na temat wykonania technicznego pecetowej wersji Wiedźmin 3: Dziki Gon. Na screenach gra prezentuje się wybornie i wszystko wskazuje na to, że w rzeczywistości nie będzie inaczej.

Niemiecki serwis PC Games Hardware zdobył kilka soczystych informacji na temat warstwy graficznej Wiedźmin 3: Dziki Gon. Przede wszystkim dowiedzieliśmy się, że produkcja CD Projekt RED zrobi użytek ze wszystkich najważniejszych bajerów opartych na DirectX 11. Mowa tu między innymi o globalnym oświetleniu (ang. global illumination), teselacji oraz wygładzaniu krawędzi MSAA. Odnotujmy przy tym, że dotąd opublikowane screeny prezentują grę bazującą wyłącznie na DirectX 9.

Oczekujcie zmian również w sferze fizyki. „Dwójka” hulała na Havoku, teraz przyjdzie pora na technologię PhysX od NVIDIA. Możemy się spodziewać wodotrysków wykorzystujących system Apex (realistycznie zachowujące się ubrania jak na przykład w Mafii 2), zniszczalnego środowiska oraz zaawansowanej fizyki wody.

Przypominamy, że premiera Wiedźmin 3: Dziki Gon odbędzie się w przyszłym roku. Gra na pewno pojawi się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4.

najnowsze