XCOM: Enemy Unknown - wrażenia z prezentacji

Łukasz Wiśniewski
2012/03/29 20:30

Gra XCOM: Enemy Unknown, tworzona przez studio Firaxis pozostaje bardzo wierna oryginalnej serii. To w zasadzie odnowione, dostosowane do dzisiejszych czasów, stare dobre UFO: Enemy Unknown. Widzieliśmy już jak ta gra wygląda i dzielimy się naszymi wrażeniami.

Pomysłów na wskrzeszenie serii UFO było sporo. Cześć poległa jeszcze na etapie produkcji, część już po premierze. W zasadzie jedynie Czechom ze studia Altair udało się zrobić coś ciekawego, ale zarazem ich gry daleko odbiegały od oryginału. Teraz ekipa ze studia Firaxis (spece od Cywilizacji) tworzy XCOM: Enemy Unknown. Z tego co można było zobaczyć na pokazie, zorganizowanym przez firmy 2K i Cenega, twórcy starają się nie psuć tego, co było dobre, a jedynie dostosować projekt do naszych czasów. W sumie gra UFO: Enemy Unknown miała premierę 18 lat temu, w tym czasie wiele się zmieniło w branży gier wideo.

Całość artykułu, w którym dzielę sie z wami tym, co zobaczyłem na wczorajszej prezentacji gry XCOM: Enemy Unknown znajdziecie klikając w czerwoną belkę poniżej:

GramTV przedstawia:

Komentarze
25
Paoro
Gramowicz
01/04/2012 19:05
Dnia 01.04.2012 o 18:47, maniekk napisał:

Gorzej będzie jak ufoki będą na sztywno przypisani do mapy. Przykładowo na mapie miasta zawsze będzie używając starego nazewnictwa "cyberdisc" w pierwszym domu po prawej, licząc od miejsca lądowania.

Nie no to byłoby beznadziejne, rozmieszczenie ufoków to już chyba będzie losowe. Choć po zobaczeniu tej pierwszej misji to mam wątpliwości.

Usunięty
Usunięty
01/04/2012 18:47
Dnia 01.04.2012 o 16:00, Vojtas napisał:

> Jak to mapki nie będą losowe? Nie wyobrażam sobie X-Com''a liniowego.. Znaczy będzie ileś tam gotowych map (zrobionych na sztywno) i za każdym razem komp Ci wylosuje jedną - w oryginale na sztywno był ustawiony tylko zestaw obiektów do danego typu terenu, reszta się lodowała wg ogólnego schematu. Nie będzie z tym jakiegoś dużego bólu, jeśli tych map będzie dużo.

Gorzej będzie jak ufoki będą na sztywno przypisani do mapy. Przykładowo na mapie miasta zawsze będzie używając starego nazewnictwa "cyberdisc" w pierwszym domu po prawej, licząc od miejsca lądowania.

Lucas_the_Great
Redaktor
Autor
01/04/2012 18:27
Dnia 01.04.2012 o 15:12, Ziemas napisał:

Czy będzie właśnie takie rozróznienie ekipy. To własnie miałem na myśli i dość jasno o to zapytałem ale nigdzie żaden redaktor nie napisał, że ten system też będzie w nowej wersji.

A, to przepraszam. Póki co nie było widać akurat tego elementu. Przypominaj jednak, ze to wczesny build, więc trudno powiedzieć, czy faktycznie z tego zrezygnowali.




Trwa Wczytywanie