Kampania marketingowa Battlefielda 3 będzie kosztować tyle, co stworzenie drogiej gry?

Patryk Purczyński
2011/07/13 22:21
50
0

Michael Pachter szacuje, że Electronic Arts wyda krocie na kampanię marketingową Battlefielda 3. Analityk przewiduje też, ilu nabywców znajdzie Star Wars: The Old Republic.

Battlefield 3

Według szacunków analityka Michaela Pachtera z Wedbush Morgan Securities, Electronic Arts przeznaczy na kampanię marketingową Battlefielda 3 45-50 milionów dolarów! Większość producentów może pomarzyć o takich budżetach na cały projekt, nie wspominając o samych działaniach reklamowych.

Według raportu Digital Battle z początku 2010 roku, w czołowej dziesiątce najdroższych w historii gier znajduje się zaledwie sześć tytułów, których stworzenie pochłonęło ponad 50 milionów dolarów. Dokładnie taką sumę przeznaczono ponoć na produkcję All Points Bulletin i L.A. Noire, a nieco mniej na Final Fantasy XII i Killzone 2. Podkreślmy raz jeszcze - we wspomnianym rankingu chodzi o koszty wykonania projektu, nie zaś o kwoty spożytkowane na kampanie marketingowe.

Jeśli zatem przewidywania Michaela Pachtera się sprawdzą, będziemy mieli do czynienia z sytuacją bez precedensu. Warto jednak zaznaczyć, że Electronic Arts wie o co walczy. Dyrektor wykonawczy firmy, John Riccitiello, wielokrotnie zapowiadał bowiem, że to właśnie Battlefield 3 jest tą grą, która ma zdetronizować serię Call of Duty (ostatnio nazwał nawet pojedynek obu tegorocznych hitów starciem dekady). Dotychczasowe przewidywania analityków nie dają jej na to większych szans (porównaj: przewidywania Mike'a Hickeya z Janco Partners i Arvinda Bhatii z Sterne Agee).

GramTV przedstawia:

Na ile zawrotne sumy przeznaczone na reklamę i działania marketingowe przełożą się na poprawienie wyników sprzedaży strzelaniny EA DICE? Tego nie sposób przewidzieć. Rezultatów należy wypatrywać pod koniec bieżącego roku, niemniej kluczowe okażą się dane już z dnia premiery. Battlefield 3 debiutuje 28 października, półtora tygodnia przed swoim największym rywalem, Modern Warfare 3.

Analityk Wedbush Morgan Securities w swej najnowszej nocie poruszył również temat potencjalnej sprzedaży MMO BioWare'u, Star Wars: The Old Republic. Jego zdaniem gra ma szansę trafić do 2 milionów klientów, z czego 1,5 miliona zdecyduje się opłacić abonament po upłynięciu miesięcznego okresu zwalniającego od ponoszenia dodatkowych kosztów.

Taki scenariusz z pewnością mocno ucieszyłby władze Electronic Arts. John Riccitiello zapowiadał bowiem, że już 500-tysięczna baza subskrybentów wystarczy, by gra na siebie zarabiała, zaś comiesięczne wpływy od co najmniej miliona graczy uczynią tę masówkę "bardzo dochodową".

Komentarze
50
Baknak
Gramowicz
14/07/2011 22:23

Battlefield, Need for Speed, FIFA... to są sztandarowe marki od EA, więc nie ma co się dziwić, że na marketing leci tak niemiłosierna kasa. Fakt nawiązania konkurencji z najprężniejszym FPSem naszych czasów, jakim jest CoD dodatkowo potęguje liczbę zielonych. Sprzedażą raczej nie przebije Modern Warfare 3, ale na pewno wzbudzi większe emocje ze względu na technologię, być może zgarnie nawet kilka nagród.

PinKee
Gramowicz
14/07/2011 19:28
Dnia 13.07.2011 o 23:03, pepsi napisał:

Oj kolego, niestety w innych czasach przyszło nam żyć...

"Obyś żył w ciekawych czasach" ^_^Żyjemy w takich czasach, że to klient ma zawsze rację i to on głosuje poprzez dokonywanie wyborów swoim portfelem - ja na pewno nigdy nie wydam ani złotówki na takie przehajpowane gierki. Jednakże aż mnie serce boli, kiedy widzę statystyki sprzedaży, w których królują buble pokroju Black Ops :/ Widać jednak głupota w świecie cały czas mocno stoi...

barth89
Gramowicz
14/07/2011 18:03

Mi nie jest potrzebna reklama, bo grę i tak kupię :)

gemGreg
Gramowicz
14/07/2011 17:23
Dnia 13.07.2011 o 23:03, pepsi napisał:

> Dobry produkt sam się sprzeda - po co więc taka fortuna na promocję? Oj kolego, niestety w innych czasach przyszło nam żyć...

Dokładnie tak. Obaj macie rację :) Produkt dobry, sam się sprzeda. A produkt przeciętny, by się lepiej sprzedał musi być bardziej zareklamowany :PFajnie to brzmi w świetle BF3 :D

Growin
Gramowicz
14/07/2011 11:00

Dnia 14.07.2011 o 10:36, Mercuror napisał:

Zatem proste pytanie - jakie zmiany są potrzebne? Czy po prostu strzelasz ogólnikami, bo lubisz narzekać?

Strzelam ogólnikami bo lubię strzelać. To chciałeś przeczytać?A tak na poważnie - nie wiem, ja nie jestem DICE, ale skoro potrafili stworzyć Bad Company - BC jest wg mnie tym dla serii BF, czym MW dla CoD, niewielką rewolucyjką, szkoda, że od kilku lat nic się w obu seriach nie zmienia - to może potrafią stworzyć coś nowego?

Ventil
Gramowicz
14/07/2011 10:56

Zaraz mnie zlinczujecie, bo twierdzę, że kolejne Call of Duty będzie odgrzewane, a Battlefield nie. To jest moje zdanie i wcale nie jestem fanboyem.Co do newsa to naprawdę nie chce mi się w to wierzyć! U nas(tj. w Polsce) nie widziałem ani jednej reklamy Battlefield''a 3 gdzie jeszcze niedawno codziennie przypadło mi zobaczyć po dwie reklamy najnowszego Medal of Honor i Need for Speed: Hot Pursuit. Czekam na jakieś ładne, a nie tandetne jak w przypadku w/w produkcji, spoty :)

naczelnyk
Gramowicz
14/07/2011 10:53

Dnia 14.07.2011 o 10:42, kodi24 napisał:

Więc podejdę niepoważnie 8) Pro-pecetowa kampania BF3 była za darmo. Odkręcenie tego będzie kosztowało 45-50mln dolków ;))))

Hahaha. To najlepsze co napisano o tej grze od miesięcy. Dawno się tak nie ubawiłem. Grats kodi24!

naczelnyk
Gramowicz
14/07/2011 10:51

50 milionów na marketing i ten sam słaby i nudny gameplay?Mam nadzieję, że w becie zobaczymy nowe pomysły i nową formułę rozgrywki.

kodi24
Gramowicz
14/07/2011 10:42

Michael Pachter szacuje, że Electronic Arts wyda krocie na kampanię marketingową Battlefielda 3To pierwsza rzecz, która -jakoś tak- nie pozwala mi podejść nader poważnie do tego tematu.Więc podejdę niepoważnie 8) Pro-pecetowa kampania BF3 była za darmo. Odkręcenie tego będzie kosztowało 45-50mln dolków ;))))

Mercuror
Gramowicz
14/07/2011 10:36

Ok, widzę ta sama gadka co jakiś czas temu w temacie o AC: Revelations z innymi ludźmi.Zatem proste pytanie - jakie zmiany są potrzebne? Czy po prostu strzelasz ogólnikami, bo lubisz narzekać?

Growin
Gramowicz
14/07/2011 10:21
Dnia 14.07.2011 o 10:17, Mercuror napisał:

Ja siebie może zacytuję, bo widzę kolega nie umie czytać. Nie mówię o jego usprawnianiu, bo to akurat ma miejsce w przypadku porównania BF 3 z BC 2.

Umiem, ale i tak BFy śmierdzą kotletem jak CoD. Potrzebne są wg mnie chociaż niewielkie zmiany, bo mrużenia oczu do takowych nie zaliczam.

Mercuror
Gramowicz
14/07/2011 10:17
Dnia 14.07.2011 o 10:15, Growin napisał:

> gry na grę (nie mówię o jego usprawnianiu, bo to akurat ma miejsce w przypadku porównania > BF 3 z BC 2)? Po to, żeby kolejne części nie śmierdziały kotletem jak ostatnie CoDy?

Ja siebie może zacytuję, bo widzę kolega nie umie czytać.Nie mówię o jego usprawnianiu, bo to akurat ma miejsce w przypadku porównania BF 3 z BC 2.

Growin
Gramowicz
14/07/2011 10:15

Dnia 14.07.2011 o 10:12, Mercuror napisał:

A teraz odpowiedz mi na moje pytanie z początku tego posta, po co zmieniać gameplay z gry na grę (nie mówię o jego usprawnianiu, bo to akurat ma miejsce w przypadku porównania BF 3 z BC 2)?

Po to, żeby kolejne części nie śmierdziały kotletem jak ostatnie CoDy?

Mercuror
Gramowicz
14/07/2011 10:12

Da się, ale po co? Dawn of War nie wyszło to wcale na zdrowie, dwójka została ostro skrytykowana i dopiero Retribution, przywracające w małym stopniu model z jedynki, jako tako uszło.A teraz odpowiedz mi na moje pytanie z początku tego posta, po co zmieniać gameplay z gry na grę (nie mówię o jego usprawnianiu, bo to akurat ma miejsce w przypadku porównania BF 3 z BC 2)?

Henrar
Gramowicz
14/07/2011 10:05
Dnia 14.07.2011 o 09:34, Mercuror napisał:

Jak, do jasnej cholery, ma się zmienić gameplay w jednej serii gier? No jak?

A się nie da? W Dawn of War np. dało się zmienić gameplay z RTSa na hmm... bardziej grę taktyczną(?).@hans_olo:Są dodane tryby (szczegółem jest, że coop pojawił się już w dodatku do BC2, tak jak Lordpilot napisał) i wszyscy się cieszą. Ale gdy zapowiedziano Hordę do CoDa to reakcja była zupełnie inna. Ciekawe czemu...

Growin
Gramowicz
14/07/2011 10:01
Dnia 13.07.2011 o 23:03, pepsi napisał:

Oj kolego, niestety w innych czasach przyszło nam żyć...

Seria CoD nie jest już reklamowana na potęgę (MW2 było najbardziej reklamowane)- Amerykanie zobaczą znaczek Call of Duty i już lecą - i gra się świetnie sprzedaje.A teraz gry na mniejszą skalę (nic nie pobije CoD, BF, Simsów i gier od Blizzarda. Nie łudźmy się):Wiedźmin 2 nie był reklamowany tak jak cześć 1 - też się dobrze sprzedaje.Borderlands jako nowa marka sprzedał się w ponad 2mln w okresie "CoDowym", a też nie miał wielu reklam. Wystarczyły fajne trailery i inne duperelkowate filmiki na YT.Torchlight - ktoś o tej grze słyszał przed premierą?Dobra marka sama się obroni. Czasem wystarczy tylko dobra jakość części pierwszej (Wiedźmin), a czasem innowacyjne podejście do gatunku (Borderlands). Czasami wystarczy jakaś mała rewolucja w obrębie marki (CoD 2--->CoD4MW).Wiadomo, że wyżej wymienione gry nie zbliżyły się do wyników CoD bądź BF, ale ich sprzedaż była satysfakcjonująca. No i sprzedały się bez miliarda reklam.MercurorCoD2--->CoDMW.Ale jak brakuje pomysłów to "dodajmy mrużenie oczy i nazwijmy to rewolucją".

Mercuror
Gramowicz
14/07/2011 09:34
Dnia 13.07.2011 o 22:36, Henrar napisał:

Bo BF3 to nie odsmażony kotlet.... A tak, przepraszam. Jest nowy (czy raczej ulepszony stary, bo nie piszą go od zera) silnik - jest dobrze, bo przecież kogo obchodzi to, że gameplay się nie zmienił.

Jak, do jasnej cholery, ma się zmienić gameplay w jednej serii gier? No jak?

Tenebrael
Gramowicz
14/07/2011 09:22

Mnie wcale nie dziwi taki nakład na reklamę. Aby wygrać z CoD (albo przynajmniej mocno uderzyć do graczy, tak, by CoD przestał być postrzegany jako "prototypowa" strzelanka) musieli zrobić kilka rzeczy. Najpierw zainteresować produktem świat gier. I zrobili to z pompą, materiałami, które wywoływały u większości zachwyt. Potem musieli wykreować w graczach odruch porównywania obu gier, aby BF3 postrzegany był nie jako kolejny FPS, ale realna alternatywa dla CoD. I zrobili to w wypowiedziach w różnych serwisach growych. Jak widać po tym wątku - całkiem skutecznie. Teraz pozostaje im dotrzeć do tych, którzy nie znają się na grach, i kupują to, o czym najwięcej słyszą, co się najmnocniej reklamuje. I to z kolei załatwią kampanią reklamową na szeroką skalę.Tak więc nie widzę nic dziwnego w takich przewidywaniach, ani w samym budżecie na reklamę. EA konsekwentnie realizuje założony cel. Mają produkt, mają uwagę graczy, mają bycie porównywanym z CoD (i argumenty, by z tego porównania wyjść z tarczą), teraz muszą tylko mieć uwagę nie-graczy, tych, co grają właśnie raz na tydzień i kupują nie to, co okaże się (w recenzjach, zapowiedziach, opiniach) lepsze, ale to, o czym więcej usłyszą w reklamach. Bardzo klarowna (i mam nadzieję skuteczna) polityka.

Papcio-ChmieL
Gramowicz
14/07/2011 08:58

Stworzyć grę 50 milionów $ ,wygrać targi E3 bezcenne ,udupczyć COD MW 3 bezcenne

hans_olo
Gramowicz
14/07/2011 07:51
Dnia 13.07.2011 o 23:12, Lordpilot napisał:

Się dodał już w BC2 w dodatku (płatnym) Onslaught. Także naprawdę - nic nowego :)

Dwie absolutnie różne rzeczy.Henrar

Dnia 13.07.2011 o 23:12, Lordpilot napisał:

To się nazywa hipokryzja.

Domagałeś się zmian w gameplayu, podałem jedną jedynie przykładową, strzał w ryj, nic więcej. Nie prosiłeś o zmiany rewolucyjne, to ich nie dostałeś.Teraz możemy pomówić o hipokryzji.

Darkstar181
Gramowicz
14/07/2011 01:02

Ja się może nie znam, ale o B3 to niby nikt nie słyszał że trzeba go reklamować ?

mronoth
Gramowicz
14/07/2011 00:41
Dnia 13.07.2011 o 23:49, Deturis napisał:

Enslaved to bardzo dobra gra, a nie może dobić miliona sprzedanych egzemplarzy - powód kiepskiej sprzedaży? Totalny brak reklamy.

przyklad zupelnie nie pasuje, enslaved to nowa marka i wymaga duzej reklamy, zreszta to nie popularny fps tylko jakas platformowka przygodowa to tym bardziej dobrze sie nie sprzeda, a ile bylo battlefieldow? to nie nowa marka, wiekszosc zainteresowanych i tak pewnie juz wie teraz o tej grze, codziennie 10 newsow o bf3 na kazdym serwisie z grami - nie da sie przegapic, zostalo pol roku do premiery, a juz sie niedobrze robi patrzac na ta gre

Shinigami
Gramowicz
14/07/2011 00:23

Battlefield to rozpoznawana seria, nowe MMO pochłonie znacznie więcej.

Stalker69
Gramowicz
14/07/2011 00:12
Dnia 13.07.2011 o 22:47, dariuszp napisał:

Żeby było ciekawiej - W KOŃCU JEST OGIEŃ ZAPOROWY. Coś co mi brakowało w większości strzelanin. Ciężkie karabiny po prostu miały dużo amunicji i kiepską celność. Tyle. Tutaj będzie w końcu możliwość rozstawienia karabinu na widełkach i pakowanie w kierunku wroga. Ten odpowiadając ogniem będzie tracił celność a kiedy kula przeleci lub uderzy zbyt blisko głowy, rozmyje mu się delikatnie pole widzenia (jak by mrużył oczy). Genialne rozwiązanie.

Które nie jest rozwiązaniem nowym :] Zapraszam na serwery Red Orchestry. Jest dokładnie takie rozwiązaniem ekran się rozmazuje i przyciemnia.Nowego CoDa jak zwykle nie kupię, pożyczę, pogram by mieć podstawy do rozmowy na temat tej gry. BF3 na pewno kupię, ale raczej jakiś czas po premierze. BF3 przegrywa u mnie z Red Orchestra 2. Chyba że zoptymalizują silnik na tyle, by mi śmigał na średnich detalach, wtedy będę miał zagwozdkę.

olo-koksik
Gramowicz
14/07/2011 00:03

taka dyskusja sie rozpoczeła a to przecierz tylko jakiś sceptyk wymyslił sobie że EA wyda 50 milionów na kampanie reklamową chodź nie widzę choć marnego wpisie na twiterku czy fejsbuku który by to potwierdzał (chodzi o kogoś z DICE lub z EA)P.S. co oni by za 50 milionów $ zrobili inscenizacje jakiegoś poziomu z kampani w świecie rzeczywistym czy przelot blachawkami czy f16 nad Ameryką? bo plakaty i reklama w TV tyle nie kosztuja raczej.

Deturis
Gramowicz
13/07/2011 23:49
Dnia 13.07.2011 o 22:50, PinKee napisał:

Nie dam złamanego grosza za Battlefielda 3 choćby z samego faktu, że marnują tyle forsy na marketingowe bzdety. Dobry produkt sam się sprzeda - po co więc taka fortuna na promocję?

Enslaved to bardzo dobra gra, a nie może dobić miliona sprzedanych egzemplarzy - powód kiepskiej sprzedaży?Totalny brak reklamy.Wracając do tematu, Acti w kampanię BO i MW2 wpompowało więcej kasy niż EA pompuje teraz w BF3, więc na mnie to wrażenia nie zrobiło.

ara8
Gramowicz
13/07/2011 23:17
Dnia 13.07.2011 o 23:11, arturar napisał:

Nie dziwię się Elektronicom, że ładują kupę kasy w marketing BF''a 3, bo jest on tego wart. Zresztą już dawno udowodniono, że gra może być totalnym gniotem, ale dzięki intensywnej kampanii reklamowej sprzeda się świetnie. Tylko cały czas nie rozumiem tej walki między BF''em i CoD''em. Przecież to są gry dla dwóch zupełnie innych grup odbiorców. Chociaż pewnie wielu (tak jak m.in. ja) lubi obie serie. Ja już się znudziłem odgrzewanym kotletem pt. Modern Warfare, dlatego nowej odsłony napewno nie kupię (no chyba, że byłaby tak genialna jak jedynka, ale o tym to mogę sobie pomarzyć), natomiast niecierpliwie czekam na BF''a. Oby październik szybko nadszedł!!!

Jak nie rozumiesz walki a fifa z pes ile lat się ciągło i przebijanie co rok gry za grę i tak jest lepiej ponieważ twórcy tworzą jak najlepszą gre choć ona nie jest podobna przez poł jedna od drugiej a jest to fps to trafi do swojego odbiorcy.;]

mronoth
Gramowicz
13/07/2011 23:14

mialem edytowac...

ara8
Gramowicz
13/07/2011 23:14
Dnia 13.07.2011 o 23:03, gracz_155 napisał:

> Nie dam złamanego grosza za Battlefielda 3 choćby z samego faktu, że marnują tyle forsy > na marketingowe bzdety. Dobry produkt sam się sprzeda - po co więc taka fortuna na promocję? > Oczywiście nie zamierzam gry piracić, więc żeby mnie od złodziei nie wyzywać - po prostu > nie interesuje mnie taki typ gier. W dzisiejszych czasach możesz stworzyć doskonały produkt a bez reklamy i tak na nim nie zarobisz. Może 50tyś osób zainteresowane branżą kupi produkt bez reklamy, bo oni się znają wiedzą co jest dobre. Ale to nie oni są targetem, tylko osoby które kupują sobie jedną grę co pół roku, albo co rok, i grają godzinę tygodniowo. To oni generują lwią cześć zysków i to dla nich jest Produkt. A oni nie mają czasu albo nie chcą mieć, aby analizować czytać komentarze i recenzje. Zobaczyli w reklamie -> fajna reklama -> ok kupuje

Z tym co mówisz że są osoby co kupują gre raz na rok i grają w nia pare razy i oni nabijają zyski twórcą gry to się nie zgodzę . Ponieważ są gracze którzy kupują gre ponieważ chcą bez problemu zagrać w sieci oraz nie są piratami jak i wszyscy na forum :> z 3 strony są też ci co kupią bo chcą mieć oryginalne wydanie gry a nie peery czy inne fora w tym rodzaju i myśle że to oni bardziej nabijają niż ci co twoim zdaniem grają z reklamy ale poza tymi wszystkimi są sklepy a to one na samym początku wrzucają kasę studiom .

mronoth
Gramowicz
13/07/2011 23:14

jak to prawda to ja nie wiem na co oni wydadza te 50mln, paranoja, za tyle to by zrobili 2 gry multiplatformowe, wszedzie i tak trabia o tej grze przed premiera za darmo wiec wiekszosc zainteresowanych juz o niej wie...

Igorwer
Gramowicz
13/07/2011 23:13

45-50 milionów na marketing? No ok, ale czy wiadomo coś o formie reklamy? Spoty tv, reklamy na necie? Jestem również ciekaw, ile kosztowało wyprodukowanie gry. Zapewne niemało

Lordpilot
Gramowicz
13/07/2011 23:12

> Coop sam się dodał.Się dodał już w BC2 w dodatku (płatnym) Onslaught. Także naprawdę - nic nowego :)

arturar
Gramowicz
13/07/2011 23:11

Nie dziwię się Elektronicom, że ładują kupę kasy w marketing BF''a 3, bo jest on tego wart. Zresztą już dawno udowodniono, że gra może być totalnym gniotem, ale dzięki intensywnej kampanii reklamowej sprzeda się świetnie. Tylko cały czas nie rozumiem tej walki między BF''em i CoD''em. Przecież to są gry dla dwóch zupełnie innych grup odbiorców. Chociaż pewnie wielu (tak jak m.in. ja) lubi obie serie. Ja już się znudziłem odgrzewanym kotletem pt. Modern Warfare, dlatego nowej odsłony napewno nie kupię (no chyba, że byłaby tak genialna jak jedynka, ale o tym to mogę sobie pomarzyć), natomiast niecierpliwie czekam na BF''a. Oby październik szybko nadszedł!!!

ara8
Gramowicz
13/07/2011 23:09
Dnia 13.07.2011 o 23:05, Fimbulvinter napisał:

Huh. Mogli by setki milionów wydać na reklamę i tak CoD się lepiej sprzeda :D.

tak zawsze było;]

ara8
Gramowicz
13/07/2011 23:09
Dnia 13.07.2011 o 22:47, dariuszp napisał:

Ewolucja nie rewolucja. Animacje postaci z Fify ? Widzieliście filmiki ? Genialnie to wygląda jak żołnierze się poruszają. Poprawili zniszczalne środowisko. O ile się orientuje, teraz będzie można oberwać gruzem więc teoretycznie możesz np zwalić komuś na głowę balkon czy komin. Albo po prostu ścianę. Żeby było ciekawiej - W KOŃCU JEST OGIEŃ ZAPOROWY. Coś co mi brakowało w większości strzelanin. Ciężkie karabiny po prostu miały dużo amunicji i kiepską celność. Tyle. Tutaj będzie w końcu możliwość rozstawienia karabinu na widełkach i pakowanie w kierunku wroga. Ten odpowiadając ogniem będzie tracił celność a kiedy kula przeleci lub uderzy zbyt blisko głowy, rozmyje mu się delikatnie pole widzenia (jak by mrużył oczy). Genialne rozwiązanie. Jest jeszcze kilka smaczków. Co jak co ale BF3 ma szansę stać się najlepszą sieciową grą FPS jaka kiedykolwiek powstała.

No niby co nie gra ale po filmikach to każda gra wygląda bardzo dobrze ale jak przyjdzie grać to po kilku godzinach będziemy zainteresowani głównie kampania czy server MW3 też będzie spoko napewno COD zrobi coś żeby przyciągnąć graczy i tak zawsze było dobrą marką nie mówie tu o reklamacji i sprzedaży.

Fimbulvinter
Gramowicz
13/07/2011 23:05

Huh. Mogli by setki milionów wydać na reklamę i tak CoD się lepiej sprzeda :D.

Zgreed66
Gramowicz
13/07/2011 23:03
Dnia 13.07.2011 o 22:54, Henrar napisał:

To się nazywa hipokryzja.

:P

Dnia 13.07.2011 o 22:54, Henrar napisał:

EA doskonale wie, że bez marketingowego "przygotowania artyleryjskiego" nie mają najmniejszych szans z serią Acti.

Heh w sumie tez fakt, ale tez zmniejsza ilosc bezposredniej kasy, jaka zarobią na bf3.Zeby odrobic 50mielonych tez troche tych gierek trzeba sprzedac,ale z drugiej strony porazka jako taka nie wchodzi w gre.Choć w sumie, ja sie na reklamach znam sie tylko na tyle by w nie, nie wierzyc :PCiekawe jaka dziure w budzecie zalicza w tym roku :D

gracz_155
Gramowicz
13/07/2011 23:03
Dnia 13.07.2011 o 22:50, PinKee napisał:

Nie dam złamanego grosza za Battlefielda 3 choćby z samego faktu, że marnują tyle forsy na marketingowe bzdety. Dobry produkt sam się sprzeda - po co więc taka fortuna na promocję? Oczywiście nie zamierzam gry piracić, więc żeby mnie od złodziei nie wyzywać - po prostu nie interesuje mnie taki typ gier.

W dzisiejszych czasach możesz stworzyć doskonały produkt a bez reklamy i tak na nim nie zarobisz. Może 50tyś osób zainteresowane branżą kupi produkt bez reklamy, bo oni się znają wiedzą co jest dobre. Ale to nie oni są targetem, tylko osoby które kupują sobie jedną grę co pół roku, albo co rok, i grają godzinę tygodniowo. To oni generują lwią cześć zysków i to dla nich jest Produkt. A oni nie mają czasu albo nie chcą mieć, aby analizować czytać komentarze i recenzje. Zobaczyli w reklamie -> fajna reklama -> ok kupuje

pepsi
Redaktor
13/07/2011 23:03
Dnia 13.07.2011 o 22:50, PinKee napisał:

Dobry produkt sam się sprzeda - po co więc taka fortuna na promocję?

Oj kolego, niestety w innych czasach przyszło nam żyć...

Eff3ctiv3
Gramowicz
13/07/2011 22:59

Żeby się tylko nie przeliczyli, bo będzie niezły klops.

Henrar
Gramowicz
13/07/2011 22:54
Dnia 13.07.2011 o 22:42, hans_olo napisał:

Coop sam się dodał.

REWOLCUJA! A gdy pojawiły się zombiaki w WaWie czy Horda w MW3, to jakoś nikt nie mówił, że seria wprowadza coś nowego (dla serii), tylko że ściąga od konkurencji. A w przypadku BF3 - pojawia się co-op (który jest montowany w praktycznie każdym FPSie) to nagle wszyscy mówią, że BF3 wprowadza coś nowego.To się nazywa hipokryzja.@Zgreed66:

Dnia 13.07.2011 o 22:42, hans_olo napisał:

Poye**ło ich?

EA doskonale wie, że bez marketingowego "przygotowania artyleryjskiego" nie mają najmniejszych szans z serią Acti.

Zgreed66
Gramowicz
13/07/2011 22:51

Poye**ło ich?

hydzior
Gramowicz
13/07/2011 22:51

Ja bym jednak wolal kolejna dobra gre niz mase reklam o marce ktora kazdy zna :p .

PinKee
Gramowicz
13/07/2011 22:50

Nie dam złamanego grosza za Battlefielda 3 choćby z samego faktu, że marnują tyle forsy na marketingowe bzdety. Dobry produkt sam się sprzeda - po co więc taka fortuna na promocję?Oczywiście nie zamierzam gry piracić, więc żeby mnie od złodziei nie wyzywać - po prostu nie interesuje mnie taki typ gier.

Sipso
Gramowicz
13/07/2011 22:50

Lol, kampania marketingowa? To... to ktoś o BFie nie słyszał?

dariuszp
Gramowicz
13/07/2011 22:47

Ewolucja nie rewolucja. Animacje postaci z Fify ? Widzieliście filmiki ? Genialnie to wygląda jak żołnierze się poruszają.Poprawili zniszczalne środowisko. O ile się orientuje, teraz będzie można oberwać gruzem więc teoretycznie możesz np zwalić komuś na głowę balkon czy komin. Albo po prostu ścianę.Żeby było ciekawiej - W KOŃCU JEST OGIEŃ ZAPOROWY. Coś co mi brakowało w większości strzelanin. Ciężkie karabiny po prostu miały dużo amunicji i kiepską celność. Tyle. Tutaj będzie w końcu możliwość rozstawienia karabinu na widełkach i pakowanie w kierunku wroga. Ten odpowiadając ogniem będzie tracił celność a kiedy kula przeleci lub uderzy zbyt blisko głowy, rozmyje mu się delikatnie pole widzenia (jak by mrużył oczy). Genialne rozwiązanie.Jest jeszcze kilka smaczków. Co jak co ale BF3 ma szansę stać się najlepszą sieciową grą FPS jaka kiedykolwiek powstała.

hans_olo
Gramowicz
13/07/2011 22:42
Dnia 13.07.2011 o 22:36, Henrar napisał:

Bo BF3 to nie odsmażony kotlet.... A tak, przepraszam. Jest nowy (czy raczej ulepszony stary, bo nie piszą go od zera) silnik - jest dobrze, bo przecież kogo obchodzi to, że gameplay się nie zmienił.

Coop sam się dodał.

Dared00
Gramowicz
13/07/2011 22:41
Dnia 13.07.2011 o 22:36, Henrar napisał:

> No to sporo ;) Mam nadzieje, że gra się sprzeda lepiej od wciąż odsmażanego cod''a Bo BF3 to nie odsmażony kotlet....

Nie, nie, nie... BF3 to REWOLUCJA. Jak cheeseburger.

Henrar
Gramowicz
13/07/2011 22:36
Dnia 13.07.2011 o 22:31, Mr_Terrorist napisał:

No to sporo ;) Mam nadzieje, że gra się sprzeda lepiej od wciąż odsmażanego cod''a

Bo BF3 to nie odsmażony kotlet.... A tak, przepraszam. Jest nowy (czy raczej ulepszony stary, bo nie piszą go od zera) silnik - jest dobrze, bo przecież kogo obchodzi to, że gameplay się nie zmienił.

Mr_Terrorist
Gramowicz
13/07/2011 22:31

No to sporo ;) Mam nadzieje, że gra się sprzeda lepiej od wciąż odsmażanego cod''a