Wyzima z Wiedźmina 1 trafiła do Wiedźmina 3. Pierwszy efekt modów z REDkita

Radosław Krajewski
2024/05/22 16:15
2
0

Namiastka szykowanego remake’u pierwszej części przygód Geralta z Rivii.

Właśnie dla takich projektów CD Projekt RED udostępnił graczom dostęp do REDkita. Przypomnijmy, że od wczoraj dla wszystkich chętnych dostępny jest edytor modów do Wiedźmina 3: Dziki Gon, który zadebiutował wraz z nową aktualizacją w wersji na komputery osobiste, wprowadzającą obsługę stworzonych przez twórców nowych modyfikacji. Studio udostępniło również instrukcję, w jaki sposób tworzyć swoje projekty w REDkit. Na pierwsze efekty nie trzeba było długo czekać i doczekaliśmy się moda, który odtwarza miasto Wyzima z pierwszej części Wiedźmina.

Wyzima z Wiedźmina 1 trafiła do Wiedźmina 3. Pierwszy efekt modów z REDkita

Wiedźmin 3 zaoferuje Wyzimę dzięki modom z REDkita

Modyfikacja zatytułowana The Witcher 1 Maps przenosi niektóre lokacje z pierwszych przygód Geralta z Rivii na silnik Wiedźmina 3. Projekt ma odtworzyć Podgrodzie, Wyzimę Klasztorną, Handlową oraz Starą Wyzimę w jedną, dużą mapę, po której gracze będą mogli się swobodnie poruszać.

Na poniższym filmie z rozgrywki możemy zobaczyć jedynie kilka lokacji, w tym Starą Wyzimę oraz Wyzimę Klasztorną. Mod znajduje się na bardzo wczesnym etapie tworzenia, więc twórca AngryCatster zdołał postawić jedynie budynki, bez zajęcia się konkretnymi detalami. Całość wygląda jednak bardzo obiecująco i może dać namiastkę tego, co zaoferuje szykowany przez Fool’s Theory pełnoprawny remake Wiedźmina. Przypomnijmy, że gra została oficjalnie zapowiedziana jeszcze w październiku 2022 roku.

GramTV przedstawia:

Modder przyznał, że w swój projekt nie włożył jeszcze zbyt wiele wysiłku, więc mod mierzy się z wieloma problemami. Mimo to The Witcher 1 Maps można już pobrać i zainstalować, aby samemu sprawdzić, czy Wyzima w Wiedźminie 3 może prezentować się równie klimatycznie, co w pierwszej części.

Warto jeszcze wspomnieć, że pierwsza odsłona Wiedźmina została stworzona na silniku Aurora od BioWare. Oznacza to, że wszelkie próby konwersji elementów z debiutanckiej produkcji CD Projekt RED nie są proste i mogą pochłonąć wiele czasu, zanim uda się je dostosować do środowiska Wiedźmina 3. Mimo to studio pomyślało, aby REDkit potrafiło współpracować również z takimi danymi, by dało się je wprowadzić i zmodyfikować pod kątem trzecich przygód Geralta.

Komentarze
2
JakiśNick
Gramowicz
22/05/2024 21:20

Będzie śmiesznie jak fani zrobią mod-remaster 1 lepszy niż ten ich remake.

Yosar
Gramowicz
22/05/2024 19:16

Wygląda bardzo fajnie. Może w końcu ruszą w tym świecie poważniejsze mody.

Bo np. jakiekolwiek mody z questami to po prostu bieda. Nowe lokacje to samo. A chociażby na Skellige jest tyle wysp na których można by coś umieścić co nie kłóciłoby się z grą.