Twórczyni Fullmetal Alchemist powraca z nowym anime. Zobaczcie pierwszy zwiastun

Radosław Krajewski
2025/07/12 14:30
2
0

Legendarna autorka mangi współtworzy nową ekranizację swojej graficznej powieści.

Dwadzieścia lat po premierze Fullmetal Alchemist, jednego z najlepiej ocenianych anime w historii, Hiromu Arakawa powraca z nowym projektem. Podczas panelu Crunchyroll na AnimeEXPO 2025 ogłoszono, że manga Daemons of the Shadow Realm doczeka się swojej adaptacji anime. Za produkcję odpowiada studio Bones, czyli ci sami twórcy, którzy stworzyli zarówno Fullmetal Alchemist z 2003 roku, jak i Fullmetal Alchemist: Brotherhood z 2009 roku.

Fullmetal Alchemist

Daemons of the Shadow Realm – twórczyni Fullmetal Alchemist powraca z nowym anime

Nowe anime osadzone zostało w mrocznym świecie fantasy i skupi się na losach bliźniąt Yuru i Asy, które zostały rozdzielone w dzieciństwie. W świecie opanowanym przez ludzi zdolnych do kontrolowania tajemniczych istot zwanych Daemonami, rodzeństwo będzie musiało odnaleźć się nawzajem, odkryć swoje dziedzictwo i stawić czoła siłom zagrażającym całemu światu. Manga zadebiutowała w 2021 roku, a dziesiąty tom trafił na półki 11 lipca. Anime będzie dostępne na platformie Crunchyroll, gdzie można już obejrzeć pierwszy zwiastun.

Arakawa zyskała międzynarodową sławę dzięki Fullmetal Alchemist, które rozpoczęło się jako manga w 2001 roku i sprzedało się w ponad 80 milionach egzemplarzy na całym świecie. Obie wersje anime, w tym Brotherhood, wierniejsze komiksowemu pierwowzorowi, zdobyły status kultowych. Fullmetal Alchemist: Brotherhood regularnie pojawia się w rankingach najlepszych anime wszech czasów.

GramTV przedstawia:

Daemons of the Shadow Realm ma szansę powtórzyć ten sukces i zapoczątkować nowy rozdział w karierze Arakawy, a fani już teraz nie kryją ekscytacji na wieść o powrocie twórczyni do świata animacji. Niestety data premiery anime Daemons of the Shadow Realm nie jest jeszcze znana.

Komentarze
2
dariuszp
Gramowicz
12/07/2025 18:31
Silverburg napisał:

Jako artysta 3D chciałbym, abyśmy wrócili do animacji, które będąc 3D nie udają 2D. Nie ma jednak co na to liczyć, bo łatwiej zrobić postać w 3D, niż rysowanie jej na każdej klatce.

2D czy 3D - nie ma dla mnie znaczenia jeżeli wygląda dobrze. Ale realia są takie że 3D animacje nadal nie opanowały dobrze animowania postaci plus na ogół możesz zapomnieć o stylizowanych animacjach z deformacjami itp. 

Wg mnie 3D powinno być wykorzystywane tam gdzie ma to sens. Np. tła miejskie, nawet jako referencję do kogoś kto robi 2D żeby się co kadr ulica nie zmieniała. Wszelakiej maści pojazdy - również świetne miejsce dla 3D. 

Ale nie ludzie. Jeszcze nie. 

Silverburg
Gramowicz
12/07/2025 14:37

Jako artysta 3D chciałbym, abyśmy wrócili do animacji, które będąc 3D nie udają 2D. Nie ma jednak co na to liczyć, bo łatwiej zrobić postać w 3D, niż rysowanie jej na każdej klatce.