Twórcy Ready or Not reagują na oskarżenia o cenzurę. Studio załagodziło brutalne elementy na PC i to nie spodobało się graczom

Gracze wywołali burzę oskarżając twórców Ready or Not, że Ci złagodzili elementy gore i ogólną brutalność, tuż przed premierą gry na konsolach.

Studio Void Interactive, twórcy realistycznej taktycznej strzelanki Ready or Not, opublikowało oświadczenie oraz serię porównawczych grafik “przed i po”, by uspokoić społeczność graczy zaniepokojoną zmianami wizualnymi wprowadzonymi w grze. Czy to jednak wystarczy żeby uspokoić zaniepokojonych graczy?

Ready or Not
Ready or Not

Twórcy Ready or Not reagują na krytykę graczy

Deweloperzy zdecydowali się na wprowadzenie modyfikacji m.in. w zakresie brutalnych scen i ich przedstawienia, aby gra mogła ukazać się również na konsolach. Zapowiedziano przy tym, że część zmian zostanie również wprowadzona do wersji PC, co wywołało krytykę i oskarżenia o “cenzurę”, m.in. w recenzjach na Steamie. Void Interactive odpowiedziało na zarzuty, zaznaczając, że dostrzega wiele nieporozumień i dezinformacji dotyczących skali wprowadzonych modyfikacji.

W opublikowanym na Steamie komunikacie studio zapewniło, że “ton, atmosfera i wizualna siła przekazu pozostają nienaruszone”, a brutalność oraz efekty gore “nie zostały złagodzone”. Deweloperzy podkreślili, że elementy te są istotną częścią realistycznej immersji w grze. Misje takie jak Elephant, Neon Tomb i Valley of the Dolls mają pozostać bez zmian.

Zawsze wierzyliśmy w swobodę twórczą i prawo do tworzenia doświadczeń przekraczających granice, by pogłębiać realizm i immersję. Musimy jednak działać w globalnym ekosystemie standardów platform, systemów klasyfikacji wiekowej i lokalnych przepisów prawnych.

GramTV przedstawia:

Zmiany zostały więc wprowadzone tylko tam, gdzie było to absolutnie konieczne i wyłącznie zgodnie z obowiązującymi regulacjami. Void Interactive zaznacza, że jako hiperrealistyczna taktyczna strzelanka FPS, Ready or Not podlega innej ocenie niż bardziej stylizowane lub fikcyjne gry, co wynika z charakteru rynku, a nie zmiany wizji twórczej. Studio podało listę sześciu konkretnych zmian wizualnych, które dotyczą wersji PC:

  • Twisted Nerve – dziewczynka przedstawiana jest teraz jako śpiąca, a nie mająca drgawki
  • A Lethal Obsession – zmodyfikowano nagość podejrzanego w stroju snajpera
  • Hide and Seek – zakładniczki mają teraz bieliznę
  • Narcos – policyjny informator przetrzymywany jako zakładnik również nosi bieliznę
  • 23 Megabytes a Second – zmodyfikowano grafikę przedstawiającą zdjęcia nieletnich, by lepiej pasowała fabularnie do późniejszej misji Sinuous Trail
  • Wyłączono możliwość rozczłonkowywania ciał po śmierci (rozczłonkowywanie żywych postaci pozostaje bez zmian – można je zobaczyć w najnowszym dev briefie Vol. 87)

Twórcy udostępnili także porównawcze grafiki pokazujące zmiany, które można zobaczyć w oryginalnym wpisie na Steamie. Pełna wersja Ready or Not zadebiutuje na konsolach 15 lipca 2025 roku. Przypomnijmy, że gra pierwotnie pojawiła się we wczesnym dostępie na Steam w 2021 roku, niedługo po tym, jak Void Interactive zakończyło współpracę z wydawcą Team17.

Komentarze
3
dariuszp
Gramowicz
04/07/2025 21:05
koNraDM4 napisał:

Mnie zastanawia tylko jedno - reszta flag dotyczy konkretnych elementów gry, a ta konkretna flaga to cenzura dostosowana do Chin. Czy nie mogli uzyskać odpowiedniej cenzury dla Chin za pomocą reszty flag czy może po prostu jakiś śmieszek dodał dodatkową flagę by ludzie przekopujący kod to znaleźli :D

dariuszp napisał:

Takie życie. Chociaż mogli też stosować regionalną cenzurę. Pamiętam jak był wyciek z CDPR i ludzie odkryli ciekawostkę. 

Gra ma enum CensorshipFlags. I ten enum miał kilka opcji. 

  • ​Censor_Nudity
  • Censor_OverSexualised
  • Censor_Suggestive
  • Censor_Homosexuality
  • Censor_Gore
  • Censor_Drugs
  • Censor_Religion
  • Censor_WinnieThePooh

I ta ostatnia flaga po prostu mnie rozwala. Bo przy każdej fladze były komentarze i tak np. wiemy że w wypadku "Gore" wyłączają rozczłonkowanie ciał. A w wypadku Nudity nie pokazują genitaliów. 

WinnieThePooh ma krótki komentarz - China. To flaga która przełącza cenzurę potrzebną w chinach. Co mnie śmieszy to fakt że Winnie The Pooh to internetowy mem. Kubuś Puchatek jest zbanowany w Chinach po tym jak ktoś porównał ich lidera do Kubusia Puchatka :-) I co szczególnie bawi to wszędzie mają normalne nazwy i komentarze czyli Censor_Gore z komentarzem (Gore during dismemberment) ale w tym konkretnym wypadku zamiast zrobić Censor_China i np. dla jaj dodać komentarz "Winnie The pooh" - flagę nazwali Censor_WinnieThePooh.

Czemu to zabawne? Bo właśnie WinnieThePooh musieli wpisywać wszędzie w kodzie źródłowy XD 

Programistyczne myślenie. Jeżeli mam kilka różnych rzeczy które muszę cenzurować ale są one unikalne dla Chin i poza Chinami nie będą potrzebne to bez sensu robić kilka flag skoro zawsze będziesz przełączał je razem. 

Dla przykładu - w Chinach nie możesz pokazywać szkieletów, trupów, zombie w realistycznej formie. Nawet krew jest problemem. Więc jakbyś grał w Chińskie wydanie Call of Duty to byś widział że nie pokazują ran. Generalnie z punktu widzenia gracza jak kogoś zabijesz to ten się przewraca na ziemie jakby poszedł spać. Chyba nawet krwi nie ma. 

I tak jak masz jakieś fantasy RPG ze szkieletami w dungeonach to musisz je ukryć w Chińskiej wersji i tylko w Chinach będzie taki wymóg. 

I tego typu rzeczy są tylko w Chinach więc ma to sens żeby je zebrać pod flagą "Chiny". 

koNraDM4
Gramowicz
04/07/2025 16:42
dariuszp napisał:

Takie życie. Chociaż mogli też stosować regionalną cenzurę. Pamiętam jak był wyciek z CDPR i ludzie odkryli ciekawostkę. 

Gra ma enum CensorshipFlags. I ten enum miał kilka opcji. 

  • ​Censor_Nudity
  • Censor_OverSexualised
  • Censor_Suggestive
  • Censor_Homosexuality
  • Censor_Gore
  • Censor_Drugs
  • Censor_Religion
  • Censor_WinnieThePooh

I ta ostatnia flaga po prostu mnie rozwala. Bo przy każdej fladze były komentarze i tak np. wiemy że w wypadku "Gore" wyłączają rozczłonkowanie ciał. A w wypadku Nudity nie pokazują genitaliów. 

WinnieThePooh ma krótki komentarz - China. To flaga która przełącza cenzurę potrzebną w chinach. Co mnie śmieszy to fakt że Winnie The Pooh to internetowy mem. Kubuś Puchatek jest zbanowany w Chinach po tym jak ktoś porównał ich lidera do Kubusia Puchatka :-) I co szczególnie bawi to wszędzie mają normalne nazwy i komentarze czyli Censor_Gore z komentarzem (Gore during dismemberment) ale w tym konkretnym wypadku zamiast zrobić Censor_China i np. dla jaj dodać komentarz "Winnie The pooh" - flagę nazwali Censor_WinnieThePooh.

Czemu to zabawne? Bo właśnie WinnieThePooh musieli wpisywać wszędzie w kodzie źródłowy XD 

Mnie zastanawia tylko jedno - reszta flag dotyczy konkretnych elementów gry, a ta konkretna flaga to cenzura dostosowana do Chin. Czy nie mogli uzyskać odpowiedniej cenzury dla Chin za pomocą reszty flag czy może po prostu jakiś śmieszek dodał dodatkową flagę by ludzie przekopujący kod to znaleźli :D

dariuszp
Gramowicz
03/07/2025 19:39

Takie życie. Chociaż mogli też stosować regionalną cenzurę. Pamiętam jak był wyciek z CDPR i ludzie odkryli ciekawostkę. 

Gra ma enum CensorshipFlags. I ten enum miał kilka opcji. 

  • ​Censor_Nudity
  • Censor_OverSexualised
  • Censor_Suggestive
  • Censor_Homosexuality
  • Censor_Gore
  • Censor_Drugs
  • Censor_Religion
  • Censor_WinnieThePooh

I ta ostatnia flaga po prostu mnie rozwala. Bo przy każdej fladze były komentarze i tak np. wiemy że w wypadku "Gore" wyłączają rozczłonkowanie ciał. A w wypadku Nudity nie pokazują genitaliów. 

WinnieThePooh ma krótki komentarz - China. To flaga która przełącza cenzurę potrzebną w chinach. Co mnie śmieszy to fakt że Winnie The Pooh to internetowy mem. Kubuś Puchatek jest zbanowany w Chinach po tym jak ktoś porównał ich lidera do Kubusia Puchatka :-) I co szczególnie bawi to wszędzie mają normalne nazwy i komentarze czyli Censor_Gore z komentarzem (Gore during dismemberment) ale w tym konkretnym wypadku zamiast zrobić Censor_China i np. dla jaj dodać komentarz "Winnie The pooh" - flagę nazwali Censor_WinnieThePooh.

Czemu to zabawne? Bo właśnie WinnieThePooh musieli wpisywać wszędzie w kodzie źródłowy XD 




Trwa Wczytywanie