Przekonaliśmy się, jak naprawdę wygląda praca nad tytułami.
Po miesiącach niepewności i narastających opóźnień studio Grinding Gear Games zapowiedziało powrót do stałego harmonogramu wydawniczego dla Path of Exile oraz jego kontynuacji. W obszernej rozmowie Jonathan Rogers ujawnił także, czego gracze mogą spodziewać się w nadchodzących miesiącach – zarówno w kontekście systemów gry, jak i konkretnych terminów.
Path of Exile 2
Path of Exile – powrót do regularności i konkretne daty
Nowy plan zakłada aktualizacje co cztery miesiące dla obu tytułów. Dla PoE 2 oznacza to wersję 0.3.0 w sierpniu i 0.4.0 w grudniu. Z kolei Path of Exile 1 otrzyma patch 3.26 w czerwcu, a 3.27 w październiku. Rogers przyznał, że wcześniejsze próby rozwoju obu gier jednocześnie były problematyczne, ale studio „osiągnęło wreszcie moment równowagi”.
Zmienia się również podejście do projektowania aktualizacji – daty premier mają być niezmienne, a lista funkcji elastyczna. To oznacza, że niezrealizowane funkcje będą przesuwane, a nie wymuszać będą opóźnienia. Ma to poprawić komunikację z graczami i przewidywalność zmian.
W centrum uwagi znajdzie się zwiększenie liczby skutecznych buildów w endgamie i poprawa płynności poruszania się – choć nie poprzez bezpośrednie zwiększenie szybkości. Do gry może trafić nowa klasa druida, ale nie ma gwarancji, że deweloperzy uporają się z tym do sierpnia. Rogers podkreślił, że priorytetem jest balans już dostępnych archetypów.
GramTV przedstawia:
W planach są również ulepszenia systemu broni, zmiany w ligach i ułatwienia w zarządzaniu przedmiotami, np. możliwość wyciągania cennych run bez ich marnowania. Nowości nie zabraknie też w dropach – unikatowe pierścienie i amulety mają wypadać częściej, a karty Divination powrócą z nowym podejściem do nagród.
Wersja 3.26 pierwszego Path of Exile, której szczegóły poznamy 5 czerwca, doda długo wyczekiwane zmiany jakości życia – m.in. możliwość pauzowania gry i nowy schowek do przechowywania map oraz skarabeuszy. Przeróbka mechaniki Betrayal sprawi, że odblokowywanie efektów i przepisów będzie prostsze i mniej czasochłonne.
Przypomina mi to Star Citizen. Oni też regularnie robią aktualizacje z których regularnie wyrzucają rzeczy bo nie są gotowe. Ma to niejako sens tak długo jak nie psują niczego tylko by dotrzymać termin.